Annons:
Etikettköket
Läst 2653 ggr
[NeferNefer]
2011-10-06 11:27

Riskruka för överflöd

Jag läste för några år sen om att ha en riskruka i köket, och i botten på den skulle det finnas tre kinesiska mynt, ombundna med rött band. Och så riset över. Detta skulle göra att hemmet aldrig saknar ris (dvs lever i överflöd). Tanken har följt mig länge, och nu har jag och söta gubben införskaffat ett Höganäskrus som är stort nog för syftet. Kinesiska mynt har jag sen tidigare, och rött band kan ju inte vara så svårt att hitta. Men nu till min fråga! Höganäskruset har ju inget lock! Har ni något bra råd angående detta? Ska jag täcka över med ett litet tefat/en assiett eller finns det andra förslag?

Det här är kanske inte något för de som nästan aldrig äter ris hemma, men hos oss är risrätter vanligt förekommande. Jag vet inte om det finns andra tips för andra matvaror?

Annons:
[NeferNefer]
2011-10-06 15:00
#1

Jag är nog lite knasig. Tefat? Det blev en mattallrik, såklart.

Pagan
2011-10-06 21:17
#2

ja eller en vacker duk över med en rosett??Glad

Appråpå tips om överflöd: Själv fick jag tipset när jag flyttade att slänga in mynt i nya huset innan jag själv gick in första gången och att alltid ha mynt liggandes i fönstren. Har så gjort och det ligger nu mynt i varenda fönstersmyg…….varför utmanaFlört

Har faktiskt ett fint litet krus, kanske ska jag anamma ditt tips också.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Clary
2011-10-07 09:22
#3

Det här var ett nytt tips Flört Det går åt en del ris här så det kan definitivt vara värt att prova. Mynt har jag inga heller men det är ju lätt att införskaffa.

Pagan, har du grävt ner kristallerna i hörnen Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Pagan
2011-10-07 19:44
#4

nej just det, attans Clary. det har jag ju glömt bort juSkäms men jag har renat, och klappat, skaffat mig ett mantra som jag upprepar under tiden, och huset accepterade mig omedelbart. Känns kanon.Skrattande

Inköp av kristaller…..får nog kolla tradera kanske.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: