Annons:
Etikettpraktiska-tips
Läst 3800 ggr
dragonstar
10/19/11, 4:26 PM

Funderingar kring att inreda friggebod

ÄR detta fel sida så hänvisa mig gärna rätt.

jag sitter och funderar på att fråga min far om ajg kan få den friggebod han har stådne på tomten och inreda den så att jag kan bo där som i en somamrstuga fast utna rinande vatten toa och sådant.

Nu vet ajg att et bar är veggar utan isolering.

Så till alla frågor.

Vad skulle det kosta att isolera en lite friggebod?

Vad ksitar det att sätta in en vedspis i mycket liten dimention? Finns det andra alternativ för att få värme där inne? finsn det något liakdne som anänd för tält på vintertid?

anlednigen är att ajg vill tästa att leva närmare naturen och just nu bor jag i en lägenhet så det ör inte ett allternativ här. vill flytta till hus/ stuga men det kommer inte bli något förens om några år.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
szirius
10/20/11, 11:44 AM
#1

Jag personligen kan tyvärr inte hjälpa dig med dessa frågor, denna sajt handlar om hur man inreder( både sitt boende och sin själ) enligt kinesiska tankesätt kring energier, för att uppnå balans.

Men det kan hända att någon härinne är duktig på dessa frågor du har.Glad

Annars tror jag att du kan få hjälp på ett varuhus som säljer friggebodar tex. Man kan ju isolera sommarstugor och bo i dem året runt, så det borde gå med friggebod också. Frågan är vilken värmekälla man ska ha….

Det låter iaf som ett jättespännande projekt och önskar dig all lycka tillGlad

dragonstar
10/20/11, 1:21 PM
#2

Tack så jätetmycket ja jag ska ut och kolal på boden nästa vecka och då bestämemr jag väl llite mer om jag komer föröka göar något eller inte.

annars komemr jaag nog använda den typ som ett fast tält och bo i på sommarhalvoret som semestervistelse.

Då måste jag ju endå inreda påbe praktiskt och estetiskt så att jag trivs.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Mixxy
10/23/11, 2:45 PM
#3

Testa att slänga upp frågan här istället: http://hemmet.ifokus.se/

dragonstar
10/23/11, 7:06 PM
#4

Tack hade faktiskt missat att hemmet fans =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: