Annons:
Etikettinredningstips
Läst 2294 ggr
Miiiz
11/14/11, 4:26 PM

Inredning

Är det någon som har nå bra bilder i feng shui stil på sovrum.

Vill gärna ha det i nyanserna rött och svart.

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>

Annons:
Clary
11/15/11, 1:09 PM
#1

Jag har inte några sådana bilder men om du googlar på sovrum kan du nog hitta nåt.

Svart och rött är väl inte det jag skulle välja i ett sovrum, lite för dramatiskt för min del men du har kanske tänkt det som detaljer?

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Miiiz
11/15/11, 3:08 PM
#2

har sökt men finns bara ett sov rum som är svart och rött och där är hela rummet rött men en fyrkant i taket är svart så vill jag inte ha det.

Alltså jag borde fota det där rummet efter vi fått allt i ordning i det. Eftersom är egentligen bara 2 väggar som skall ha tapet på sig.

Det är uppe på en vinds våning så takets höjds sänks längs med sidorna och det kommer bli skåp. Så det är väggen vid ett fönster och en annan stor vägg som skall ha.

Hade också kommit mera fram till att jag skulle köpa ett par dörrar med svarta "skuggor" av träd till skåp dörrarna men skall se nu i helgen.

Har nämligen ingen inner peace at the moment. Det är mera freud och hans kaos som finns inom mig, så jag får absolut ingen bild om hur jag vill ha rummet annat än att ja vill ha sängen under fönstret men det ville inte min karl utan han ville ha sängen på andra sidan väggen så att man ser igenom dörröppningen och sedan ut genom fönstret.

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>

Pagan
11/15/11, 10:48 PM
#3

Har du kaos inom dig så kanske det är det som styr ditt val av färger?Rött och svart låter dramatiskt även för mig. Men efter vad jag "ser" så är det ganska mycket tak - vilken färg ska taket ha?

Vilka färgre är dina favoriter annars?

Tycker din karls lösning på sängplacering är bra också. Optimalt!

Blir lite nyfiken på din beskrivning av dörrarna - är det en typ av murals/wallis?

Har du spånat vad du mer behöver? Ska rummet "bara" vara sovrum?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Miiiz
11/15/11, 11:58 PM
#4

Jag tycker annars om harmoniska färger, mest blått. Men tycker att det skulle vara för kallt för mig i sovrummet. Dessutom så är våran sons sovrum redan tapetserat i blått, havsmotiv med fyrar. Älskar väldans mycket den här lantliga stilen grå, blå, vitt som är ganska populär. Skall se om jag hittar någonting på nätet som förklaring.

Havet är en sak ja älskar, men älskar också eld.

Jag har inte kollat än exakt hur jag skall få tag i dörrarna, tänkte se lite på Ikea. (såg det i en film) Ifall jag inte hittar  på funderade ja på att hitta mönster och trycka in på skåpdörarrna. så dörrar kommer att vara skutdörrar och troligen i vitt.

Det kommer att vara sovrum och sedan 2 småa förråd.(Ni kommer att förstå bättre när jag sätter bilder hit.) Men tänk er ett loft så där var tacket sluttar så skall bli kläderum på båda sidorna.

Så det kommer att vara enkelt. 2 Sängbord, säng, kanske någon form av byrå/kista under fönstret så man kan sätta Karlns Chili växter dit.

Sängen är väldigt mörk brun så det kommer ju förståss också sängborden bli.

Tacket kommer vara ljust, man kommer se igenom trä panelen. Som att man skulle ha satt olja på med lite vitt/blå färg i sig.

Sedan så skulle itne jag vilja ha stora mattor på golvet och heller inte kalt golv så jag tänkte att man skulle ha fårskin som mattor därvar man stiger upp ur sängen att det skulle bli två stycken på vardera sida, men det gillar inte min karl. Men sen igen är det inte han som kommer att städa.

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>

Miiiz
11/16/11, 12:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

www.alvahus.se - Sådan stil tycker jag om. Problemet är att jag bor i finland, hittar alltid allting på sveriges sidor *suck*

Sedan så tänkte jag sätta in en bild på sängbordet som jag skulle vilja ha så ni får en liten ide om vilken färg sängen kommer att vara.

Den är dessutom en stor och gammal trä säng. Eller det är en dubbel säng helt enkelt.

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>

Pagan
11/16/11, 10:27 PM
#6

google sidan kunde inte nås - men kan du mena lite mer chabby shik stuk?

För mycket blått och havsmotiv är inte Feng shui style - drömmarna svämmar bort så att säga. Inte för mycket avskavt och för vitt heller egentligen….man ska ju sträva efter att få alla element att finnas med - inget ska dominera  - jag fick placera om mitt akvarium för att få bättre ro - vad får dig att må riktigt riktigt bra? Alltid svårt att kompromissa men kanske kan Ni ena s genom att fråga/ställa dessa frågor;?

Vad ska rymmas

vilka färger gillar jag

Vad kan flyttas någonannanstans

Vad kan tas bort

Vad / vilket är min högsta prioritering

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Miiiz
12/4/11, 1:34 PM
#7

http://flugger.se/Faerg/Tapet/Vallila/Vallila_420004(420004).aspx

Detta är en v tepeterna som jag skulle vilja ha, har inte blivit att ta foton på rummet ännu, men nästa helg så har vi pojken borta så vi kanske skall spakla det sista av rummet.

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>

Clary
12/5/11, 11:51 AM
#8

Den tapeten är snygg, jättebra om du kan ta nån bild sen. Som jag förstår det nu så är det inte så mycket du ska ha in i rummet och sängplaceringen som din man vill ha är ett bra val

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Upp till toppen
Annons: