Annons:
Etikettövrigt
Läst 1744 ggr
MissInAction
2011-11-26 23:59

Om energier

Vad tror ni, går det att övertyga någon om att det i en gammal lägenhet kan finnas energier kvar från de som bodde där förut? Och vad kan jag i så fall säga? Obestämd


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
MissInAction
2011-11-27 11:54
#1

Ska tillägga att den jag vill försöka få att förstå detta, avfärdar det som vidskeplighet.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2011-11-27 12:10
#2

Varför vill du övertyga någon?

JohannaMax
2011-11-27 17:00
#3

Vissa vill helt enkelt inte, bara att acceptera.

Jag skulle ta ett varv med rökelse där inne.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

MissInAction
2011-11-27 20:38
#4

När man lever ihop så handlar det om att samarbeta och vid tillfällen då man har olika åsikter så kan man få kompromissa. När det kommer till såna här frågor så tycker jag det är lite svårare. Det är min sambo som jag syftar på här, vi ska flytta till en lägenhet som hans mormor bodde i när hon levde. 

Jag antar att jag skulle önska att han ville ha förståelse för mina tankar kring det här och att det är viktigt för mig. Att han inte bara kör över mig när jag upplever att jag mår dåligt, och jag inte vet hur jag ska förklara varför Obestämd
Exempelvis så skulle jag inte vilja använda, eller ens ha i min ägo, vackra smycken om de hade tillhört en släkting som varit mycket sjuk. Jag är övertygad om att det skulle ha en negativ påverkan på mig. Är ni med i mina tankebanor? Glad Kanske är jag på fel sajt… kanske skulle frågat inne på medialt eller healing eller liknande. Men frågade ändå här i och med att jag har tilltro till och i viss mån praktiserar feng shui. 

Vilken rökelse som helst? Ska jag kanske be någon bön under tiden som jag gör det? Och ska jag göra det innan vi börjar göra om i rummen, eller när vi har fått in "vårt"?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2011-11-27 21:57
#5

Jag förstår absolut, antagligen känner du av stagnerad energi där inne. En platsrening kan göra susen!Glad( detta kan man även göra med gamla smycken, möbler etc)

Jag puttar upp en tråd om detta till dig.GladDetta kan du kanske göra när sambon inte är hemma…men det tar några timmar.

Om det är RIKTIGT tunga energier kan man behöva måla om/tapetsera…och vädra, vädra,vädra!

Sedan är det ju tråkigt att du känner dig överkörd av din sambo i dessa frågorRynkar på näsan. Även om man inte har samma åsikter kan man visa respekt för den andre.

Rökelse som du kan göra lätt själv är salvia.Bind ihop färsk salvia och låt torka.

JohannaMax
2011-11-28 11:44
#6

Håller med Szirius, man ska alltid respektera varandra. Övertyga eller omvända någon kanske inte går men jag tycker att han i vilket fall ska respektera dig, dina tankar och åsikter.

Använder mig av salvia när jag "röker på" här hemma. Det kan man göra både innan, under tiden men särskilt noga sen när man är klar.

Smycken och andra saker tycker jag med är svårt, visst kan man ta bort det negativa ur dem men tanken/vetskapen finns ju kvar och den stör mig. Jag har rensat bort allt jag kan komma på som jag fått av personer jag inte "trivs" med och saker från gamla förhållanden och det känns mycket bättre utan.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
MissInAction
2011-11-28 21:54
#7

Hehe dum fråga kanske, var köper man salvia? Skäms är det livsmedelsaffären eller blomsterlandet eller motsvarande? 
Kan det vara någon annan rökelse? 

Jag tänker som så att om man inte ens känner till ämnet eller kanske tror sig veta saker men att det inte stämmer, och någon berättar om sina och andras erfarenheter, ger exempel och ställer frågor som denne då kan fundera på…. kanske det går upp ett litet ljus Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: