Annons:
Etikettövrigt
Läst 1890 ggr
Pagan
1/1/12, 8:15 PM

Nya och pågående projekt

Nytt år brukar ge lite extra inspiration och lite jäv…r anamma att ta tag i saker som blivit liggadeSkrattande

Så vad sysslar Ni med just nu?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Pagan
1/1/12, 8:19 PM
#1

Själv går jag i väntans tider. Helgerna har gjort att de färger (silikat) som jag beställt blivit lite försenade. Hade en förhoppning om att få färdigmålat i källaren nu när jag var ledig, men näääää

Så idag har jag suttit med min lilla (milslånga) önskelista istället och fyllt på med saker som kan göra livet lite roligare och hemmet mer trivsamt. Alltid kul att slösa pengar, jag inte har.

Något jag tycker är himla trivsamt är att gå in på värsta möbelsiten, lägga massa tjusigt i kundkorgen, välja och vraka……för att sedan logga utSkämsGlad Kul och lyxigt så länge det varar.Tungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

JohannaMax
1/4/12, 10:58 AM
#2

Rensat lite till och ska sälja lite möbler och småsaker. Har fixat nya till sovrummet som jag tror kommer passa bättre sen är det ju de dära recepten som av någon underlig anledning aldrig sorterar o sätter in sig själva…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Pagan
1/4/12, 11:14 AM
#3

Skrattande nämen precis….allt ska man behöva göra själv

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Torahzen]
1/4/12, 7:07 PM
#4

Jag har precis köpt en gammal utdragssäng till lillan. Den ska torkas av och sedan får vi möblera om lite i rummet. Det ska bli en ny garderob också!

Pagan
1/4/12, 7:29 PM
#5

#4 Så himla härligt.

Har äntligen fått hem mina betong färger. Nu har väggarna skurats - och fått torka upp - så idag har jag spacklat - sedan ska det torka och det får spacklas igen….sedan får jag äntligen börja måla. Underarbetet är ju klart tråkigast och torktiderna värst, men om resultatet ska bli bra så……

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Torahzen]
1/4/12, 7:52 PM
#6

#5 jättebra. Jag ska måla färdigt i vår lilla toalett också men jag har varit så förkyld och haft ont i bihålorna inte det inte har varit läge att vara upp och ner…

Nåja, imorgon är jag säkert bättre så nu ska det BLI GJORT!

Annons:
Pagan
1/4/12, 7:56 PM
#7

rätta takterSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

MissInAction
1/6/12, 1:44 PM
#8

#1
Haha vilken bra idé att låtsas-shoppa på nätet! Jag hade inte ens tänkt den tanken Skrattande ´

Jag och min sambo har haft som projekt i snart två år (i april) att flytta in i en 2:a som står tom och som hans mormor bott i. Den behöver fräschas upp rejält och vi har bara nästan blivit klara med sovrummet Rynkar på näsan
Eller vi och vi.. jag hjälpte till att sandpappra väggarna förrförra våren när vi började och sedan har sambon och hans pappa gjort resten. Golvlisterna ska göras färdiga och en ny tröskel ska köpas. Sen behövs det taklister också för det ser inte klokt ut som det är nu.

Sedan är det "bara" köket som måste bytas ut också, inredning, golv och tapet/färg… och så väggar och tak i vardagsrummet. Det är det mest akuta, hallväggen lär ju få vänta.. suck, det känns som det aldrig blir av Skrikandes


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Pagan
1/6/12, 7:28 PM
#9

Lite tappa sugen känsla det där. Man går in i det med massa energi och den försvinner succesivt på vägen. Vad kan det bero på att Ni inte kommit igång igen? Det är ju inte heller gratis att renovera, men ibland så kan man ju få gjort en del med liten budget också. Har ni en plan eller delmål? Känner mig själv såpass att jag måste sätta upp lite delmål för att få "tummen ur" annars så gör jag massa annat…….viktigtTungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Torahzen]
1/6/12, 7:56 PM
#10

JAG håller med #9. Hur många timmar kan ni få ihop i helgen och vad kan bli gjort på den tiden? Gör det och inget mer! Beröm er när ni är färdiga eller tiden är ute. Ni har jobbat vidare! GRATTIS!!!!

Lycka till!

Själv försöker jag få till det med att måla toaletten. Det kom ett annat projekt i vägen, en säng till lillan. Överdrag till madrassen är nu laget och ska plockas ut tvättmaskinen. Sängen är avtorkad och imorgon möblerar vi om. YEAH!!!

MissInAction
1/6/12, 10:05 PM
#11

#9 och #10
Tack så mycket för erat peppande! Skrattande
Och att det kommer andra projekt i vägen, det kan inte hjälpas. Förhoppningsvis är det saker som ger något, det också.

Varför vi inte kommit längre? Tja säg det! Jag har försökt alla möjliga metoder.. mer eller mindre pedagogiska, lugna frågor om när det kommer hända något.. mer irriterade frågor.. upprörda frågor om varför det aldrig händer något. Åka till lägenheten och mäta lite någon gång i halvåret..? Jag har "gett upp" så många gånger ang. det här och jag har insett att jag nog har lyckats fånga världens lataste pojkvän! Förvånad "Jaja" och "jag ska" är det han säger men när, det är frågan.. 

Så, som det är nu så vill jag inte lägga pengar på den här lägenheten jag har nu, eftersom jag inte planerar att bo kvar här. Så det känns inte alls optimalt. Två personer på 36 kvm. TV samt två datorer i vardagsrummet som vi också sover i. Ogillar! Lalalala.. nu har jag gnällt färdigt! Tungan ute

I övrigt har jag återupptagit mina meditationer men ännu inte varje dag. Det jobbar jag på, för det vet jag att jag mår bra av och behöver!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Pagan
1/6/12, 11:05 PM
#12

Inte lätt att meditera heller då, om man delar liten yta med någon annan. Ytterligare ett skäl att få igång din "sämre hälft" FlörtJa hur ska man få fatt i orken och peppingen när den andre parten liksom inte vill samma sak.??? Kanske skulle du visa honom några avsnitt av Arga snickarenSkrattande

Där har du en karl i min smakTungan ute Han kommer alltid med så bra råd, oftast med;

Lista vad som behövs åtgärdas

Hur lång tid tar det

Vad kan du & vad kan jag - samarbete (det ivrar han våldsamt förTyst)

Vad kommer det kosta

Hur mycket tid kan vi avsätta per vecka/månad

Kan vi få hjälp med något

Slutsats - när blir det klart??

Bra test för ett förhållande egentligen, om man klara att renovera en 2.a så fixar man säkert större projekt i framtiden också.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

MissInAction
1/6/12, 11:21 PM
#13

Haha, Arga snickaren alltså? Jag har bara lyckats se någon minut av de programmen men kanske ska leta upp resten Tungan ute

Haha ja, men att renovera en lägenhet borde vara kul! Ett drömprojekt egentligen, tycker jag! Det är hans mormor som har bott där men sedan har den stått uthyrd någon kortare tid och sedan tom i 2.5-3 år nu… någon betalar hyra för en oanvänd lägenhet….. känns så dumt.

Tack så jättemycket för de konkreta tipsen, jag ska skriva ut dem i ett snyggt dokument så får vi se om de ger någon inspiration! Flört
Tack!!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Tiana
2/16/12, 2:03 PM
#14

Jag har rensat bort mitt jobb. Nä, men har blivit uppsagd och skjutit allt framför mig just pga detta. Snart har jag ju all tid i världen! Men rensar lite smått fortfarande.

[Torahzen]
2/16/12, 2:12 PM
#15

#14 Det är förståeligt att en uppsägning tar energi och man inte prioriterar bortrensningjust då. När du bearbetat det som hänt (det kanske har blivit till det bättre trots allt?) så kommer orken tillbaka.

kram!

Pagan
2/16/12, 7:53 PM
#16

oj Tiana, det var värst. Men ja, nu har du ju lite bonustid förhoppningsvis.

Jag blir aldrig klar med min källare…….känns det som. De där silikatfärgerna är ju delikataObestämd jäkla svårarbetade så att säga och DYRA!! nu är jag iofs i sista rummet - tvättstugan/duschavdelningen. Har köpt en duschkabin som jag satte ihop förra helgen. Badrummet uppe är så litet att jag hivade badkaret och någonstans måste man ju tvätta sig. Fast nu när badkaret är borta så ser det ju klart lustigt ut med en brunn mitt på golvet - så jag har väl redan listat ut vad nästa projekt blirFlört

Nu i helgen så hoppas jag att jag fått färdigmålat sista väggen (ska givetvis ha en annan färg därTyst) och lagt sista lagret på golvet. Sedan ska det borras ännu mera hål. Valde naturligtvis att ha duschkabinen längst bort från vattnet, så förra helgen blev det massa rördragningar också och en massa hål i betongen………men snart e det klart, hoppas jag

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

szirius
2/17/12, 5:31 PM
#17

# 16 blir så sugen på att se foton! Före/efter såklart - jag kan tänka mig att det blir som dag och nattGlad

Vad duktiga ni är! Själv har jag…hmm…bäddat rent, dammsugit och skurat sovrummet….ingen rensarinspiration eller startade projekt alls ännu med andra ord.

[Torahzen]
2/17/12, 6:45 PM
#18

Idag blev jag inspirerad att torka av skohyllan. Den blir så smutsig av alla vinterskor, men nu är den ren och fin igen!

Pagan
2/17/12, 7:22 PM
#19

Vilket sammanträffande, fast jag tog den lata vägen. Jag var på Jysk och köpte mig en ny skohylla igår, min gamla är för hög, river ner de översta skorna då jag tar jackan från kroken. Nu blev det en tvåvånigs och de lata får gå till garderoben för extra skorna. Har burit upp en byrå till badrummet, så nu blev det ju riktigt bra. Funderar på att byta ut handtagen på den, så kan den duga ett par år till.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: