Annons:
Etikettfeng-shui-termer
Läst 3055 ggr
EKB
2012-01-15 13:44

Rumsbagua eller Lägenhets/husbagua?

Hej.

Jag har ritat en bagua över vår lägenhet, men även över varje rum, inkl balkongen.

Vilken typ av bagua är viktigast eller har störst inflytande på våra liv, rumsbaguan eller lägenhets/husbaguan? De olika områdena hamnar ju på helt olika platser när man jämför de två olika typerna av bagua.

Vilken typ av bagua bör man använda sig av? kanske båda…?

När man bor i ett flerfamiljshus, bör man då rita en bagua över den gemensamma trädgården?

Hoppas att ni kan hjälpa mig med dessa frågor. Tack på förhand! :)

Annons:
Clary
2012-01-16 07:38
#1

Jag är inte någon expert men skulle utgå från hela lägenheten i första hand. När det gäller trädgården så kan du göra en bauga över den också sen beror det ju på hur stort inflytande du har på den delen men förhoppningsvis kan du göra en del förändringar där om så behövs.

Inte så utförligt svar kanske men det kanske kommer fler Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

[Torahzen]
2012-01-16 09:41
#2

Jag har gjort några konsultationer och tycker det är lättare att göra bagua efter vädersträcken för ett hus. när det gäller en lägenhet har jag utgått efter ytterdörren.

EKB
2012-01-17 16:30
#3

Tack för era svar.

När jag jämför lägenhetsbaguan med respektive rumsbagua så hamnar ju de olika områdena på helt olika platser. Det är därför jag blir fundersam över vilken typ av bagua som har störst inflytande på oss…

Alltså, Vilken bagua ska man möblera och inreda efter?

Hoppas att fler kan ge sina synpunkter på det här…

Clary; Jag tror inte att jag har så stort inflytande över gården, dessutom vet jag inte riktigt var vår gård slutar och grannhusens gård börjar…hmmm… Hoppas att gården inte påverkar så mycket då.

Torhazen; Det där med vädersträcken är intressant. Har du lust att berätta mer om det? Glad

[Torahzen]
2012-01-17 22:31
#4

Lägger jag efter väderstrecken så kommer norr mot den geografiska norr. Lägger jag efter ytterdörren utgår jag från att den är norr oavsett geografiskt läge.

Jag kan återkomma med länk eller boktips för utförligare beskrivning.

EKB
2012-01-17 23:03
#5

Tack Torahzen.

Jag tar gärna emot länkar eller boktips. Glad

Tiana
2012-02-16 13:59
#6

Har funderat på att göra en bagua över huset, men trädgården tänker jag inte göra det för vi har nästan 9 ha mark Flört

Annons:
Clary
2012-02-23 14:47
#7

Oj Tiana vad mycket blommor du får plats med då FlörtSkrattandeSkrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Pagan
2012-02-24 17:12
#8

ja en himla massa!Tungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tiana
2012-02-29 16:56
#9

Jotack, tur det mesta är uthyrt!

Upp till toppen
Annons: