Annons:
Etikettinredningstips
Läst 3908 ggr
Miiiz
2/2/12, 11:20 AM

Sov rum ytters problematiska.

Jaha nu har jag bestämt att jag skall ha någon ljusare nyans av grön till sovrummet. Så det blev till sist ett ljus sovrum som jag också strävade efter till viss del men ville inte ha blått.

I allafall så nu är sängen i det mörkare laget men tillräkligt brun för att skilja den från svart.  Jag skulle fortfarande vilja ha resten av möblemanget antingen trä färgat eller sen vitt.

Men kommer inte få mina dörrar med träskugga på :/

Så är det någon som vet någon sida jag kan se på som man också kan beställa till Finland från. Eller annars bara något jag kan se på för att få min inspiration att flöda.

Ha för tillfället fått inspiration att flöda lite men de tankarna tas åt sidan när jag och min kille små grälar om var och vartannat.

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>

Annons:
Pagan
2/2/12, 9:27 PM
#1

var det inte du som ville ha rött sovrum? eller blandar jag ihop?

Vill du ha en länk till en sida med inspiration kring sovrum allmänt eller menar du en länk där man kan få ens sambo att samarbetaFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Miiiz
2/3/12, 7:16 PM
#2

Jepp jag är den som ville ha rött tidigare men det var för ca halvår sedan och så som någon då antydde var att färgen kom pga att jag hade lite kaos i mitt liv just då :)

Nå min sambo ha gett sovrummet helt till mig, jag planerar möblemang och allt. =) skall ta de där bilderna nu så att ni lite kan få en inblick i hur det ser ut. Är mera hemma här nu och håller på med renoveringen så =)

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>

Clary
2/5/12, 10:41 AM
#3

Härligt att du fick ta över sovrummet Flört Hoppas du får till bilder så ska vi se om vi inte kan komma med lite förslag till dig Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Pagan
2/13/12, 8:23 PM
#4

*

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Miiiz
2/14/12, 7:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Här kommer en del bilder från sovrummet hoppas ni kommer med fina idér! Detta är ena väggen som vi har tänkt som gaderob.

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>

Miiiz
2/14/12, 7:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Fönsterväggen

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>

Annons:
Miiiz
2/14/12, 7:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Ett utrymme vi inte vet vad vi skall göra med.

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>

Miiiz
2/14/12, 7:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Väggen som vi skall ha sängen vid.

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>

Miiiz
2/14/12, 7:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Här är hela rummet i sin helhet :) hoppas dessa var till någon hjälp :)

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>

Pagan
2/14/12, 7:58 PM
#10

himla fint!!!!!! Man kan ju aldrig få nog av garderoberFlört (appråpå väggen där du inte visste vad du skulle nyttja utrymmet till.) Detta rum måste vi ju klart filura på. Skrattande

Vad vill du ha rum för, mer än säng förståss?

Vilka färger vill du ha?

Är det ljust?

Svårt att se storleken, hur stort ungefär?

Garderobsdörrar, hur ska de se ut? - inga speglar hoppas jag.Flört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Clary
2/14/12, 8:23 PM
#11

Vilket härligt utrymme att göra sovrum av och rejäla garderober ser det ut att bli också Flört

Vad tror du om ljust lindblomsgrönt på väggarna?

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Pagan
2/14/12, 8:38 PM
#12

det låter ju som en underbar färg Clary, säger jag som fullkomligt ääääälskar grönt!!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Clary
2/14/12, 9:02 PM
#13

Gillar den också, hade den tidigare i min hall och tyckte det gav en skön känsla. Nackdelen med att hyra som vi gör nu är ju att jag inte kan göra om hur mycket som helst men skulle vilja……

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
Pagan
2/14/12, 9:19 PM
#14

men får man inte göra i stort sett hur man vill - så länge det är fackmannamässigt utfört? Då kan de ju inte klaga eller?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Clary
2/15/12, 7:10 AM
#15

Jodå en hel del kan man göra men allt var nygjort när vi flyttade in, får väl vänta lite och börja med att förändra färgskalan i övrigt, bara det gör mycket. Behöver en spark i baken bara…..

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Miiiz
2/15/12, 1:48 PM
#16

Tapeterna har vi dom är ganska ljus gröna :)

Jag hade tänkt övertala gubben om vi skulle stoppa ställningar mellan "balkarna" och så skulle jag stoppa tyg dit som dörrar. Fantiserar att dom skulle vara av vitt tyg och sedan är där rignar som stången skall fara igenom. (hoppas ni förstår vad jag menar)

Eftersom jag är en av de som tycker om att städa så vill ja ha så lite mattor som möjligt och försöker också där övertala gubben att vi skulle endast ha 2 fårskinn vid var sin sida av sängen.

Vi har morgon sol i rummet och fönstert kommer ju att bli rakt framför sängen :)

Jag gillar ljusa färger men sängen är mörk, svart  - brun ungefär.

Jga gillar jätte mycket att läsa, och jag gillar gamla möbler.

Blått är min älsklings färg. Men vet inte hur jag skall kombinera det med grönt :) hehe.

Det kommer att komma parkett golv, mörkt.

om jag förstod rätt på min gubbe så är storleken ca 55kvm.

Ang. gaderoberna så sluttar dom. Vid öppningen är dom ca 1.70cm höga och sedan går det neråt. Drför har vi problem med hur vi skall sapla där. Jag skulle säga att det går från 1.70 cm ner till 50cm.

Det kommer att bli en massa ytrumme mellan sängen och fönsterväggen så jag tänkte att dit kunde man sätta en byrå eller något vi den väggen.

Sedan så vill jag ha nattbord. Dom skall ja se ifall jag skulle få en snickare att laga eftersom jag har letat i många affärer och ingen verkar ha ett sådant jag vill ha ;)

Men nu är det så att i början kommer vi ha budgettkris så att inredningen kommer ändå att gå lite långsamt men jag lovar att skicka progress fotografier :D

Sedan en viktig sak till, en tjej som vill ha gröna tapeter som jag älskar ju också blommor :) gärna gröna där med och sådan som är tåliga att bli uttorkade emmelanåt och misshandlade av barn ;)

Sedan så är det ju eller kommer att vara ganska tomt på väggen ovanför sängen där vet jag inte om vi skall ha hyllor eller en talva eller kanske bara en vägg text.

Tack jätte mycket för eran hjälp :)

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>

Miiiz
2/15/12, 11:12 PM
#17

måtten på gaderoben är 1,90cm ner till 1,20 cm.

kollade med gubben idag.

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>

[Torahzen]
2/16/12, 2:03 PM
#18

Sätt en tavla ett väggord på väggen ovanför sängen, ingen hylla.

Ha varsitt sängbord och lampa på bordet. Brukar ni läsa i sängen så finns det lampor med svängarm, eller varför inte varsin golvlampa. De brukar har längre arm och lätt att rikta. Köp gärna med dimmer.

Rummet ligger i österläge om ajg förstår dig rätt eftersom ni har morgonsol. Jag tycker visst du kan blanda blått och grönt. blått är vilsamt och grönt är "skönt".

Med snedtak och språng blir det lätt hörn som pekar. "Döda" hörnen med något som en stol, blomma, draperi.

Vad kommer du att titta på det första du ser på morgonen? Se till att detär något fint (inte kort på hela släkten i sovrummet).

[Torahzen]
2/16/12, 2:51 PM
#19

Jag får rätta mig själv: Sätt en tavla eller ett väggord på väggen…

Lycka till!

Miiiz
2/16/12, 3:49 PM
#20

Det första vi kommer se när vi vaknar är ett fönster och sedan det som är ovanför sängen är typ det sista vi ser innan vi lägger oss.

Dert är bara jag som tycker om att läsa inte han, men drf kommer jag hamna fara till en snickare med ang, natt borden eftersom det verkar itne finnas någonstans just sånt jag vill ha.

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>

Annons:
Upp till toppen
Annons: