Annons:
Etikettträdgård
Läst 2817 ggr
Tzatze
2012-08-03 09:28

Baguan - Kunskap och visdom

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag undrar om ni kan hjälpa mig med framsidan på mitt hus. En lastbil körde sönder gräsmattan förra året och jag var också tvungen att ta bort grenar på körsbärsträdet, samt ta bort hela rabatten. Så småningom tänker vi stenlägga större delen av gården och skapa en rabatt runt trädet istället. Men jag grubblar hit och dit på hur jag ska göra under körsbärsträdet. Det hamnar under kunskap och visdom och jag skulle gärna vilja ha en lugn och meditativ plats där. Från början tänkte jag ha en färgsprakande rabatt, men nu är jag mer inne på enkelhet och harmoni. Jag ser denna plats från mitt köksfönster och tittar gärna ut ofta för att få energi och lugn. Någonting för fåglarna vill jag gärna ha också. Vilka färger och växter ska jag ha och hur höga eller så ska de vara?

Annons:
Tzatze
2012-08-03 09:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Fler bilder

Tzatze
2012-08-03 09:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Portalen är alldeles nygjord så klättervildvinet har inte hunnit växa till sig. Är det okej att ha orange (eldelement) där. Jag tycker det blir snyggt till husfasaden.

Tzatze
2012-08-08 11:06
#3

Puff

Finns det nån där ute med bra ideer?

Amandla
2012-08-08 14:15
#4

Orange blir snyggt! Kanske några vackra blommande buskar i din hörna? Såna som får för fåglar ätbara bär? Sen kan du ju ha en fågelautomat också.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tzatze
2012-08-10 20:01
#5

Amandla # Har du nått tips på nån fin buske? Glad

Tzatze
2012-08-10 20:01
#6

Amandla # Har du nått tips på nån fin buske? Glad

Annons:
Amandla
2012-08-10 20:07
#7

HÄR hittar du en lista på blommande buskar för hela säsongen. Rosenkvitten har en vacker orange färg och ätbara frukter.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tzatze
2012-08-10 20:17
#8

Tack för listan och tipset om rosenkvitten, den skulle kunna fungera utmärkt där (zon 4) snygg och trevlig.

Upp till toppen
Annons: