Annons:
Etikettövrigt
Läst 2391 ggr
Tiana
2012-09-09 12:41

Dessa prylar...

Prylar - otroligt vilken mängd man har!

Jag har inte handlat mer än det mest akuta i år (och kanske någon enstaka bok) men trots det har jag slängt och sålt. Och inte saknat en pryl av allt det som inte finns längre!

Jag fortsätter rensa ut sakta men säkert. Rätt kul faktiskt att inse hur lite man kan klara sig på egentligen Skrattande

Annons:
[Torahzen]
2012-09-10 22:30
#1

Jag håller med dig Tiana. Det är otroligt vad vi har prylar. Jag läste någonstans att vi har cirka 10.000 saker var. Jag har ingen aning om jag kommer ihåg rätt eller om siffran bara är tgen ur luften för att markera hur mycket prylar vi har!

Just nu tittar jag runtomkring och ser en trave Feng shui-böcker, tre buntar med pennor, flera olika högar med papper, 10 tavlor i ett rum m.m.

Jag har nyligen känt att det vore så skönt att flytta från vårt hus till något mindre och hellre lägga pengarna på att resa, jobba mindre och ägna sig åt familjen. Flyttar vi till något mindre så måste vi ju rensa ut en massa saker och jag tycker ändå att vi har rensat de senaste 6-8 åren. Ändå är det en massa kvar!

[Torahzen]
2012-09-15 21:20
#2

Två kartonger med loppis/bortskänkes är fyllda! Det känns så skönt. Hur går det för er?

Tiana
2012-09-16 11:14
#3

Bakslag Flört Rensat ut lite ur garderoben men fick 6 par raggsockar och lite annat av min mamma så det har ju inte minskat. Men jag tackar eínte nej till mammas handstickade sockar! Vintern är ju på väg.

[Torahzen]
2012-09-16 12:56
#4

Förhoppningsvis har du lite "bättre" innehåll i agarderoben i alla fall!

Själv köpte jag 4 nya rosa och lila sockar som piggar upp i socklådan.

Pagan
2012-09-16 13:18
#5

Ja det blir förhoppningsvis mer rensning nu när det börjar bli dags att ta fram varmare kläder igen. Har inte plats i hallskåpen för annat än vad säsongen kräver så jag måste sortera bort. Brukar byta plats i kartongerna och då blir det rensning av en hel del

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Amandla
2012-09-16 16:07
#6

Har så sakta påbörjat årets rensning… det ser ut som *** i linneskåpet eftersom jag även förvarar tyger där och har rotat runt lite väl mycket. Any day now Cool


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
szirius
2012-09-16 18:44
#7

Längst upp på min lista just nu står "container"Skrattande….vi har renoverat badrummet ,så ute på gården ligger ett stort gammalt hörnbadkar plus lite annat smått och gått…och när det redan skapats en skräphög så har jag börjat lägga dit alla trasiga skitgrejer jag hittat - BORT med det bara!!!

ÅÅÅÅÅÅ så skönt det kommer bli när detta blir hämtat…MKT snart -tack universum för det!KyssFlört

[Torahzen]
2012-09-16 18:56
#8

Härligt jobbat go vänner! Ut med gamla energier, in med nytt!

LoAEmma
2012-09-16 21:12
#9

Ja va bra szirius!! Hjälp universum på traven genom att boka en container :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Amandla
2012-09-16 21:19
#10

Jag fick  nog lite energi bara av att läsa här, för jag har tvättat fönstren i vardagsrummet idag Skrattande En räcka fönster på fyra meter, det var välbehövligt minst sagt så jag känner mig väldigt nöjd! Dammade resten av rummet samt satte på andra fodral på soffkuddarna. Skönt Cool


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Torahzen]
2012-09-16 21:28
#11

Bra jobbat Amandla!

Tiana
2012-09-18 10:03
#12

Just nu verkar saker dras till mig! Har slängt ut lite mer och vad händer, jo min jobbcoach ger mig en bok som hon tycker att jag borde läsa och ta till mig av.

Det där verkar hända i perioder. Har varit med om att jag skänkte handarbeten till en förening för att säljas, och som tack fick jag tillbaka en kasse med garn som de inte hade användning för.

Men jag får väl se det positivt och som ny energi till hemmet Cool

[Torahzen]
2012-09-18 10:19
#13

Ja, det där är intressant att när man äntligen har rensat ut så är det strax fullt på igen. Visserligen med nya saker. Det vore skönt med lite "tomt" ibland.Tungan ute

Annons:
szirius
2012-09-18 11:16
#14

#9 Håller på att kolla upp möjligheter att kommunen hämtar upp saker här gratisTungan ute…dessutom har de en dag varje vår och höst då de hämtar upp grejer som man ställer ut på vägen…väntar på svar när det datumet är. Nån gång i oktober tycker jag känns alldeles perfekt och lagom, för då hinner jag rensa ännu mer innan dess.

#10 härligt! Jo, god energi smittar av sigGlad

Upp till toppen
Annons: