Annons:
Etikettvardagsrum
Läst 5703 ggr
Angel3
2012-09-09 13:46

Välstånd/penga hörnan

Jag har en stereo i min penga hörna i vardagsrummet.
Vad kan jag ställa på min stereo så det blir feng shui där??

Annons:
MissInAction
2012-09-09 13:48
#1

Du kan ju spela låtar om att vara rik? Skrattande

Jag undrar, jag med, över liknande sak. Så jag väntar med spänning på tips Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Pagan
2012-09-09 15:05
#2

Angel

Du funderar på vilka saker inom feng shui som symboliserar rikedom om jag förstår dig rätt. Jag använder symboler som är viktiga för mig, som står för det jag vill ha mer av så att säga. Att ha en trebent groda är enligt kineserna något som symboliserar välstånd, en sådan har jag också, men det är inte det viktiga egentligen. Man ska själv kunna relatera till de symboler man har. Saker av metall brukar vara bra i rikedomshörnan, så en skål med mynt eller liknande är inte fel. Välväxta växter, penningträd, färger som går från blått, lila till rött. Har du tavlor som innehåller ett flöde så ska flödet vara riktat in mot hemmet - aldrig ut, då stannar inte pengarna kvar. Att fylla i denna, och placera vid rikedomshörnan är ju inte fel.Glad

Själv har jag haft tre feng shui mynt i min plånbok nu i flera år, sedan jag lade i dem så har plånboken aldrig varit tom.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

MissInAction
2012-09-09 15:30
#3

#2
Bra idé med checken! Jag har de som bokmärke i The Secret och The Secret - Kraften Glad

Vad är feng shui-mynt och var hittar man dem?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Pagan
2012-09-09 15:40
#4

såna här:

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Angel3
2012-09-10 09:41
#5

Tack Angel för ditt svar!

Penningträd vad är det för sort??

Pagan
2012-09-10 20:55
#6

Det kallas även för paradisträdGlad

Crassula ovata + Florero.jpg

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
[Torahzen]
2012-09-10 22:33
#7

Du kanske har många CD-skivor? Det är också en form av rikedom. Känn dig rik när du kan välja och vraka på vilken skiva du vill lyssna på.

Därtill kan du gärna använda symboler som DU tycker är rikedom. Jag har köpt lite leksakspengar som jag lagt i en hög, fast jag borde göra den större för att inte se så futtig ut…

Guld i munGuld i munGuld i mun

Angel3
2012-09-11 08:01
#8

# 6 åh, den ska jag köpa.

[Torahzen]
2012-09-11 11:05
#9

Det går även bra med blommor som har runda blad. Alltså inga kaktusar eller svärmorstungor.

Tiana
2012-09-12 09:33
#10

Tittade i mina "pengahörnor" och i ett rum står en lilja som katterna tuggat av hälften på. Vill inte ens tänka på symboliken i det Flört

[Torahzen]
2012-09-12 11:09
#11

Mijau, då vet du vad du ska åtgärda då! (blomman förstås, inte katterna)

MissInAction
2012-09-12 12:35
#12

Jag har bestämt mig för att min aloe vera-växt ska bort från penga-hörnan! Har tyvärr ingen annan plats för den, så i värsta fall åker den i komposten Gråter vilket ju är vansinne. En levande växt. Och som ger helt underbar, läkande gel! Dock bor den ganska trångt, tror jag, i sin kruka.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
2012-09-12 13:37
#13

Ja, den bör nog bo någon annanstans. Aloan är ju rik på helande gel. Det är ju också en form av rikedom Flört

Annons:
MissInAction
2012-09-12 14:05
#14

#13
Det är sant, det är en bra växt på så vis. Men den är spetsig och taggig, och den lever i naturligt i fattigt klimat Förvånad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Pagan
2012-09-12 20:21
#15

ja ibland så får man sig en tankeställare då vi granskar det vi har framför näsan hemma. Kan den inte få flytta in i en större kruka MiA och till ett annat fönster? jag har en aloe, men inte i rikedomshörnan

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

MissInAction
2012-09-14 23:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

I dag hittade jag äntligen mitt Paradisträd! <3 Ett litet litet träd. Det var det enda de hade i den där lilla Interflora-butiken, men när jag satte mig ner för att titta närmare, så var det kärlek vid första ögonkastet! Jag var redan så fäst vid henne Glad
Nu bor hon i en vit kruka på fönsterbrädan här framför skrivbordet, i min rikedoms-hörna. Jag hoppas att hon kommer trivas hos mig!

Och jag tackar för tipset i den här tråden! Kyss


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Pagan
2012-09-14 23:25
#17

Så härligt! Hon är så vacker MiASkrattande Klart hon kommer trivas hos dig

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

MissInAction
2012-09-14 23:29
#18

Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
2012-09-15 20:51
#19

Blomman och pengar kommer att trivas i din närvaro!

Pagan
2012-09-16 13:30
#20

Hade ett samtal på jobbet häromdagen och vi kom in på växter mm, jag har alltid hört att vandrande jude ska man inte ha i sitt hem för då blir man en fattig lus hela livet. Nu är jag ju rätt skrockfull och har en del exter för mig, men jag blev förvånad att ingen på jobbet hört detta innan. Vad säger Ni?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Amandla
2012-09-16 16:05
#21

Den har jag aldrig hört, Pagan.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
LoAEmma
2012-09-16 17:08
#22

Däremot har jag nåt svagt minne av att exets morsa sa att dör den så dör nån i familjen..Trevlig växt det där!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

MissInAction
2012-09-16 17:27
#23

Aldrig heller hört! Men jag har inte hört namnet heller Tungan ute Men oavsett om det ligger något i det eller inte, om man tror på det eller att man bara hört det och det ligger i bakhuvet nånstans… så kan det säkert slå in ändå Obestämd


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LoAEmma
2012-09-16 17:39
#24

Äh inte dör en människa för att en blomma dör! Skitsnack sånt där… gammalt skrock bara.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
2012-09-16 19:15
#25

Ha, ha. Ja, det kallar jag för skrock. Däremot kanske man inte har så bra energier på den platsen och behöver rensa upp lite. När något dör brukar något nytt födas. Det kanske inte är en person som ska dö, utan en hobby som ska bytas ut…

Pagan
2012-09-16 19:37
#26

Ska du inte vara sån Emma, skrock är viktiga grejerFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

LoAEmma
2012-09-16 21:03
#27

Hahaha….

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: