Annons:
Etiketthallen
Läst 2581 ggr
[Torahzen]
2012-10-24 13:40

Min entré

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Man bli ju lätt hemmablind så nu ber jag er om synpunkter. Vad kan jag göra för att lyfta entrén?

Den halvmåneformade skylten på dörren börjar bli blekt i färgerna (sattes upp av förra ägaren) och behöver bytas ut. Jag tror inte det blir bra om jag ska bättringsmåla den själv. Jag vet inte var den är köpt eller konstnär. Vet ni?

Vattenslangen ska förstås bort över vintern.

Träpanelen till vänster ska bytas till våren. Träaltanen får klara sig något år till för vi ska byta altan på baksidan först.

Det finns en dörr till vänster om blomkrukorna, som vi inte använder. Dörren går till tvättstugan/groventré.

Jag vill ha något till höger om dörren som lyfter fokus och ser välkomnande ut.

Annons:
Perly
2012-10-24 13:45
#1

Hm såndär kruka i kedjor med en klätterväxt av något slag vore ju fint, kanske lite svårt den här tiden på året dock, eller varför inte något så enkelt som att ställa lyktan på en pall? Skulle även funka med någon liten sova underfönstret(?)

Alltid Oavsett

[Torahzen]
2012-10-24 14:02
#2

Jag har ett litet bord som jag har använt ibland, men det känns ändå för stort att ha lyktan på. Bordet hindrar mig att komma in eller ut. Jag kanske får hitta en gammal charmig låda.

Jag har funderat på något svart hjärta hängades i kedja, md text välkommen eller så.

Det står "välkommen" på den liggande stenen bredvid lyktorna.

Perly
2012-10-24 14:06
#3

Hm, en sådan här gammal fruktlåda kanske vore något att måla oanvända som bord, borde ju inte vara ivägen iallafall

Väldigt fin entré och dörr isäg men vore ju kul med lite mer värmande färger så här oårs (:

Alltid Oavsett

[Torahzen]
2012-10-24 16:02
#4

Ja, en så fin gammal låda.

Jag har hängt en höstkrans på dörren efter jag tagit bilden. Så detär lite mer färg.

Huset är ljusgrönt med mörkgröna knutar. Det ser nästan grått ut på bilden.

LoAEmma
2012-10-24 18:41
#5

Gullig entré!
Jag skulle helt klart byta ut mattan till en varm röd till exempel, det känns lite "kallt" där nu.

Tänkte också direkt på en sån gammal fruktlåda, dom är så fina!
Använder såna på jobbet när vi exponerar blommorna :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
2012-10-24 20:03
#6

Jag är inte jätteförtjust i mattan. Den är fastspikad av förra ägarna. En röd vore mycket trevligare. En vinröd kanske för jag gillar blommor i lila och rosa Tungan ute

Min brevlåda är röd!

Annons:
LoAEmma
2012-10-24 20:59
#7

Jaa slit bort den och byt ut!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Upp till toppen
Annons: