Vardagsrum

Liten lägenhet, vardagsrum

2012-11-09 00:23 #0 av: Soapfairy

Jag och min sambo delar på en etta på 36 kvm. Vi har ofta vänner över och behöver alltså sittplatser. Vi har en tresittsoffa, en fåtölj och en fotpall som också agerar sittplats. Min sambo och hans pappa byggde en loftsäng så att vi skulle få mer utrymme..

Hur ska jag ställa möbelgruppen? :(

Anmäl
2012-11-09 00:24 #1 av: Soapfairy

Bakom skynket så har min sambo sin datorplats.

Anmäl
2012-11-09 00:24 #2 av: Soapfairy

Och såhär ser det ut från fönstret.

Anmäl
2012-11-09 23:36 #3 av: Soapfairy

Hm, funderar nu på om jag inte ska låta det vara kvar? Ena fönstret och dörren är parallella, och det vore väl att störa energin om jag ställde en tung möbel (fåtöljen) ivägen?

Anmäl
2012-11-14 20:32 #4 av: LoAEmma

Ja små ytor är alltid kniviga att inreda!

Anmäl
2012-11-14 21:02 #5 av: Torahzen

Det verkar som ni har fått till den bästa möbleringen.

Vad har du för något i blickfånget? Vad är det första man ser när man tittar in? Jag ser inte riktigt på bilderna. Kanske en tavla med lite mer färg. De mörka sofforna skulle behövas ljusas upp. den mörka färgen tynger ner. Det är bra med små nätta bord som man ser benen på.

Vill ni har fler sittplatser, har Ikea flera modeller på fällbara stolar som går att hänga på väggen sen (finns det plats?).

Vad tror du om det?

♥♥♥ Livet är nu - lev det väl! ♥♥♥
Tora, Sajtvärd på Feng Shui

Anmäl
2012-11-14 22:43 #6 av: Soapfairy

Det första man ser är fönstret. Men det man fastnar med blicken vid är numera ett arrangemang på soffbordet. :) Vi har klappstolar i köket, så de bär vi in vid behov.

Anmäl
2012-11-15 10:21 #7 av: Torahzen

Ja då hade du tänkt på det!

♥♥♥ Livet är nu - lev det väl! ♥♥♥
Tora, Sajtvärd på Feng Shui

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.