Annons:
Etiketthallen
Läst 3393 ggr
Soapfairy
2012-11-09 13:31

Var ställer jag kattlådan?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I nuläget så står kattlådan i hallen under jackhängaren. Alternativ två är att ha den i köket  vilken inte känns så hygienskt, eller i vardagsrummet som redan i nuläget har för mycket prylar. Är det okej i feng shui-synpunkt att ha en kattlåda precis när man kommer in? Bifogar lite bilder från min hall. Lämna gärna synpunkter på hur jag skulle kunna få det trevligare!

Annons:
Soapfairy
2012-11-09 13:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Dörren in till toaletten med skoställ och bilder på mig och sambon som gör mig glad.

Soapfairy
2012-11-09 13:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Dörren till duschen (ombyggd garderob) och hallen ut mot köket.

Soapfairy
2012-11-09 13:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Direkt när man kommer innanför dörren så ser man rätt in i vardagsrummet. Gardinen hänger där för att mjuka upp och för att "maskera" känslan av att springa rätt in i en byrå med ett akvarium.

Clary
2012-11-09 14:27
#4

Välkommen in till oss vill jag säga först Flört

Spontant säger jag att jag inte skulle vilja mötas av en kattlåda när jag kliver in genom dörren. Köket är inte heller något alternativ men varför inte försöka få in den i badrummet?

Jag är kattägare också och har alltid haft lådan i badrummet. Det finns mindre lådor om det är trångt, vilket jag misstänker att du har det.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Soapfairy
2012-11-09 14:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Badrummet är helt uteslutet, det är så litet att man knappt kan vända sig. Och min katt är en ganska stor hankatt. :(

Amandla
2012-11-09 15:14
#6

Skulle det kunna gå att ställa skohyllan ovanpå en större låda som kattlådan ryms inuti? Tänker mig att bygga en låda med väggar, golv och tak, framsidan med ursågat hål så kisse kommer in och gångjärn så det går att fälla ned/upp för att göra rent därinne. Förstår du hur jag menar?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Soapfairy
2012-11-09 15:26
#7

Jaa, jag förstår absolut! :) Jag ska kolla med min svärfar, han är snickare.

Amandla
2012-11-09 15:37
#8

Bra! Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Clary
2012-11-09 15:51
#9

Vilken smart idé du kom med amandla Flört det skulle väl vara en bra lösning.

En snygg kattherre du har Soapfairy, förstår att han inte skulle uppskatta de små lådorna jag tänkte på Obestämd Hur gammal är han?

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Soapfairy
2012-11-09 16:04
#10

Ingen vet, men veterinären tippar på 2-3 år. Han är en före detta hemlös katt. :)

[Torahzen]
2012-11-09 21:15
#11

Bra idé Amandla!

Bonus för att du tagit an dig en hemlös katt!

LoAEmma
2012-11-14 20:38
#12

Viktigt att det känns bra för katten också! Kan också fungera att ha den längst ner i en garderob, med dörren alltid på glänt då…

Att bygga en snyggare låda att ha kattlådan i är en jättebra idé! 
Men, tänk främst på att det ska bli bra för kissen, han var jättefin förresten:)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Upp till toppen
Annons: