Annons:
Etikettfeng-shui-termer
Läst 2525 ggr
Carnosa
11/19/12, 2:20 PM

Otursriktningar

I Lillian Toos bok inred med feng shui 168 tips för ett harmoniskt hem står det bla om otursriktningar. Hon skriver om Grand Duke Jupiter, de fem gula och de tre dödliga. Innan jag läste den här boken hade jag inte hört talas om detta. Är det här med otursriktningar något ni bryr er om?

Livet kan vara krokigt, men aldrig utan mening!

Annons:
szirius
11/19/12, 3:20 PM
#1

Nu vet jag inte vad som menas med otursriktingar, ifall det har med shi-flödet att göra,men jag svarar :absolut inte!Flört

Det man fokuserar på växer…jag väljer att fokusera på de positiva sakerna man kan använda feng shui till. Man blir nipprig om man ska ta in alla olika riktningar inom detta, för de kan skilja sig åt en hel del och då har man helt plötsligt målat in sig i ett hörn- huset står fel, dörren går åt fel håll, dammen är placerad fel osv osv, då dräneras man snarare på energi av ORON.

Gå på intuition, säger jag. Övar man upp sin förmåga att känna av energier så känner man själv vad som lämpar sig och inte lämpar sig. Jag funderar tex aldrig medvetet på var jag "borde" placera saker enligt feng shui, utan jag känner efterGlad.

Carnosa
11/19/12, 4:11 PM
#2

#1 De här riktningarna innebär något om att vissa år ska man inte röra något i ett visst vädersträck tror jag. Jag har inte läst det kapitlet särskilt noga då det lät så omständigt och omöjligt för mig att följa.

Jag tror du har rätt, för jag kände nästan oron komma krypande bara av att läsa om det. Men jag blev nyfiken på om det var nån annan som kände till mer om det därGlad

Livet kan vara krokigt, men aldrig utan mening!

[Torahzen]
11/19/12, 9:53 PM
#3

Jag är inte alls insatt i otursriktningar. Jag håller med szirius att fokusera på det som är bra. Det kändes väldigt styrande och konstruerat. Det kanske bara är för att jag inte är insatt i det. De som kan detta kanske tycker det är väldigt användbart.

Gå på din känsla!

Clary
11/21/12, 9:02 PM
#4

Jag säger som szirius och Torahzen, gå på känslan.

Jag har läst en del om otursriktningar och att inte röra vissa hörn vissa år men det tilltalade mig inte alls så den biten får vara för mig

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

myrran69
11/28/12, 5:42 PM
#5

Undrar lite över en spegel jag köpt! Var ska jag hänga den? Går det bra att hänga den inomhus, skulle vilja ha den inomhus.Bor i lägenhet, om jag hänger den utanför dörren undrar nog grannarna vad det är för spegel.

 Eller är det bäst utomhus , vet inte riktigt , men den skulle skydda mot "onda ögat"och negativa energier. Det är en bagua convex spegel- glaset putar utåt, med åtta hörn och hexagram. Oj det blev många frågor.

Tacksam för svar

myrran69
11/28/12, 5:44 PM
#6

oj det här skulle va på skriv inlägg blev fel

Annons:
Upp till toppen
Annons: