Annons:
Etikettinredningstips
Läst 4471 ggr
dragonstar
12/6/12, 2:43 PM

Inredningshjälp.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag sa flytta till denna lägenhet och bo där i allafall ett och etthalvt år medans jag pluggar.  Jag behöver nu komma på hur jag ska mublera  och vad jag ska göra för att få en bra hemromisk miljö.

Jag är född 1988 och bor med mina 2 katter. Jag har mycket obalnser i kroppen och är en estetisk person.

Jag har för mig att vardagsrumsfönstrerna vätter mot Norr

Har ingen koll på fenshui men kändes som att det är bra att ta med i beräkningen.

om jag mins rätt är väggnrna vita i alla rum utom badrummet oms har någon skumm gul färg. Men mins inte helt.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
dragonstar
12/6/12, 2:44 PM
#1

Jag gillar dessutom begangade saker och loppis. Mår mycket bättre av det en av nytillverkat.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

dragonstar
12/6/12, 4:44 PM
#2

http://moongodess.wordpress.com/

Lägger till en länk till min blogg så ka nni se lite mer av min persoliga stil och vad jag gör.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Amandla
12/6/12, 7:21 PM
#3

Vad har du för möbler nu?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
dragonstar
12/6/12, 7:32 PM
#4

Jag hyr just in mig men de möbler jag tänkte ta med mig (bor vanligtvis med sambo) är en säng med sängram som blir som en soffa. Någon bokhylla och bänk då ikeamöbler.

Har är inte säker på om det blir nåon soffa eller om jag bara har en bäddfotölj från ikea?

Och så matbrod har jag ett enkelt skrivbord från ikea som jag funderar på om det får vara matbord. Om jag nu inte kommer över något bättre. Stolar och pallar tar jag udda vad jag får tag på.

Vi har flera Exspedithyllor de med fyra fack. några löståde skåp av betå.

och så har jag någon vanlig smal bokhylla.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S19903725/ har detta som skrivbord fast då helt svart.

Föruto mdetta har jag ett litet katträd och så ska jag få in en stor hamsterbur någonstans. och då kattlåda.

Kommer säkert bli mer möber men vet liksom inte ennu. Blir lite vad jag får tag på vart efter.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Soapfairy
12/7/12, 10:17 PM
#5

Vad säger feng shui om loftsäng? Annars är det ett jättebra tips om du vill ha mer plats. :)

dragonstar
12/8/12, 5:43 PM
#6

Ja jag funderade lite på de faksitk. men då har är jag beroende av att skaffa en soffa.  Men värt att tänka på =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Amandla
12/8/12, 5:49 PM
#7

Jag vet inte hur en loftsäng stämmer in på feng shui, men spontant skulle jag säga INTE. Tror det blir för rörigt att inte ha "fast mark" under sängen, är man känslig för energier så är det nog inte det bästa. Fast om det är pga platsbrist får man göra det bästa möjliga av saken, se till att det är städat och ordnat under sängen. Inget rörigt skrivbord eller bokhylla med andra ord.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
dragonstar
12/8/12, 5:53 PM
#8

=) Ja, jag ska fundera lite på detta. men om jag ställer sängen i hörnet längst bort från fösnter och så stälelt typ mat ord/ skrivbord närmare föstrer/ ingågnen till köket vad tror ni om de?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

dragonstar
12/8/12, 5:54 PM
#9

Några färgtipps? Jag vill undvika blått då jag aotomatiskt dras till de endå.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Amandla
12/8/12, 6:01 PM
#10

Ljusa toner gör att det känns lite större. Med en neutral bas är det plättlätt att ändra kuddar, matta osv. efter årstid eller vad man nu vill.

Med tanke på att du skriver om obalanser i kroppen känns det som att du behöver en lugn miljö omkring dig, olika nyanser av en färg kan vara fint. Inte för mycket starka färger utan mer som färgklickar. Vill du till exempel ha rött på något kan du välja en dämpad mörkare röd istället för den klarröda.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
dragonstar
12/8/12, 6:08 PM
#11

Tack för tippset. Väggarna är vita så det kommer vara en bra ljus grund.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Amandla
12/8/12, 6:14 PM
#12

Gillar du New England-stilen? Du vet med mörkblå kuddar med vita stjärnor, USA-inspirerad marinstil…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
dragonstar
12/8/12, 6:19 PM
#13

Nä är mer för Shabbyshick fast en grövre industriell stil.  Gillar hantverk, och retroföremål

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Amandla
12/8/12, 6:44 PM
#14

Ah, men det är i alla fall litegrann åt samma håll och helt perfekt att du gillar att gå på loppisar för där borde finnas massor.Glad Kolla tradera också, särskilt på möbler i ditt närområde för det är inte så många som är pigga på att antingen åka långt och hämta eller betala för dyr frakt.

Jag gillar shabby fast med lite mer färger till, mjuka dämpade pasteller som gammelrosa och ljunglila till exempel.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
dragonstar
12/8/12, 7:32 PM
#15

Ja jag älsäar råstiga föremål skin pälls metall kombinationenen mellan nytt och gammalt hårt och mjukt.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[Torahzen]
12/9/12, 8:24 PM
#16

Grönt är alltid lugnande. Blanda ljusgrönt med mörkgrönt.

Enligt mig så passar inte loftsäng med feng shui. Som Amandla skrev så behöver du fast mark under kroppen och den som sitter under kan känna sig instängd, hindras att tänka "högt/fritt".

Försök att få så mycket golvyta som möjligt. Låga möbler och mycket på golvet drar ner energin.

dragonstar
12/9/12, 8:30 PM
#17

Tack =)

HKommer nog bli en blandnign av färger och mönster. men det ska gå att göra om för jag flyttar ofta om.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[Torahzen]
6/15/13, 9:25 PM
#18

Hur blev det?

dragonstar
6/17/13, 7:59 PM
#19

Hej Jag ska flytta snart så har packat ihop stora delar. Me ndet vart bra =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[Torahzen]
6/17/13, 8:57 PM
#20

Kul att höra! Återkom gärna om du har frågor om nästa boende. 😎

Annons:
dragonstar
6/19/13, 9:57 PM
#21

Det ska jag så fort jag hittar ett nytt boende. lite kaous innan intagningsbeskeden för jag kan inte söka förens då.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[Torahzen]
6/19/13, 10:04 PM
#22

Ja, återkom då.

Upp till toppen
Annons: