Annons:
Etikettövrigt
Läst 3403 ggr
[Torahzen]
1/13/13, 10:02 AM

v 2 Städa ut julen! -utmaning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag är det tjugondedag jul och dags att städa ut julen!

Det har varit mysigt med mycket rött, men nu börjar jag att se rött Tungan ute

Jag utmanar er att städa ut julen. Är det något särskilt ni brukar göra förutom det uppenbara?

Annons:
Amandla
1/13/13, 2:12 PM
#1

Här ska också julen ut, jag brukar göra det tidigare som direkt efter trettonhelgen, men jag halkade på en isfläck och stukade vristen illa (var till sjukhuset och fick röntgat samt kryckor) så jag har bara vilat hela veckan.

Alla julsakerna är hopplockade och nedlagda i lådor, min svägerska och hennes dotter var så snälla och hjälpte mig med det. Idag ska min äldste son ta ut granen och städa golven.

Det jag brukar göra förutom att få bort alla barr, är att dra fram soffan och dammsuga bakom och under den, och även dammsuga under kuddarna och tvätta överdraget.

Lite nya blommor i köksfönstret är trevligt, jag brukar sätta upp vita gardiner efter de röda julgardinerna och det känns så ljust och härligt Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Torahzen]
1/13/13, 10:23 PM
#2

Julgranen är nu nedmonterat (vi har plastgran) och allt julpynt ställt på ett bord och väntar på att bli nedpackat. Jag hann nästan det jag ville. Det blev en skön timmes-promenad i soligt vinterväder istället och det var det värt.

De röda sängkläderna ligger i tvättkorgen och vi har ljusa fräscha sängkläder. Det är så skönt med rentvättat i sängen. Vardagslyx!

Julgardinerna blev aldrig uppsatta men jag köpte gula gardiner före jul, så nu kan jag sätta upp dem.

terkina
1/14/13, 1:06 PM
#3

Jag städade faktiskt ut julen redan förra veckan.
Det är lite gardiner kvar bara, men de är rätt neutrala ändå, så när inte alla tomtar är på plats tänker man inte på att det är julgardiner.

Ska nog byta dem till vita igen i veckan och så bara längtar jag efter att få in mer grönt hemma!!
Ska åka till IKEA och köpa en stooooor fredskalla någon dag tror jag. :)

 

Medarbetare på fengshui.ifokus

 Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

[Torahzen]
1/18/13, 11:23 PM
#4

Det mesta blev gjort i söndags och resten blev klart i torsdag kväll då jag hade kvällsmöten tre kvällar i rad måndag till onsdag.

[Torahzen]
1/6/14, 3:49 PM
#5

Jag puttar fjolårets första utmaning. Det har redan gått ett år och nu är det dags att städa ut julen igen.

För egen del passar det bättre till nästa helg.

[Torahzen]
1/10/14, 7:52 PM
#6

Ja i helgen är det dags, tjugondedaag Knut och julen ska ut!

Annons:
LoAEmma
1/11/14, 10:45 PM
#7

Jag städade ut det som var kvar nu ikväll. Nu ser vi fram emot vååååren och husflytt!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
1/11/14, 11:11 PM
#8

Härligt!

Vi fick bort det mesta idag. Imorgon blir det resten av dukarna och lite ommöblering.

Har ni köpt hus eller står det på "önskelistan"?

LoAEmma
1/13/14, 1:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Tora; Vi bygger eget!
Min kille har byggt det från grunden själv, ritat det å allt. Han har byggt all ledig tid i tre år, för 8 månader sen kom jag in i bilden så nu är jag också med och bygger och vi planerar allt tillsammans. Jättekul men jätteläskigt haha. Har längtat efter hus i säkert tio år men det känns overkligt nu när det snart blir verkligt haha.

En bild sen i våras typ, hänt lite mer sen dess.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
1/13/14, 1:58 PM
#10

Åh, härligt!!!

Vilken dröm att få bygga eget och vilket fint hus!

Du får gärna göra en egen tråd om detta om du undrar över något…

LoAEmma
1/13/14, 4:23 PM
#11

Tack! Ja jag menade inte alls att kapa denna 😃

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
1/13/14, 8:18 PM
#12

Det gör inget alls. Jag tänkte bara att du kanske har massor med frågor när ni bygger nytt, så vore det bäst med egen tråd. 😉

szirius
1/15/14, 11:18 AM
#13

wohoo, Emma🥳. Ser fint ut! Och utsikten som jag sett på kort på FB är ju bara aaaaaaaaah🌈

I samband med plocka undan julen så brukar jag försöka påbörja projektet putsa fönster…nä jag putsar inte till jul😉, då lägger jag fokus på bakning, pyssel o annat kul i stället. Men nu börjar solen skina starkt igen och då känns det bra med rena fönster. Än så länge har jag tagit 3, det blir lite pö om pö….

Annons:
[Torahzen]
1/15/14, 1:35 PM
#14

Här får det bli många plusgrader innan jag tvättar några fönster, men det ser jag framemot!

Upp till toppen
Annons: