Annons:
Etikettövrigt
Läst 3272 ggr
[Torahzen]
2013-01-27 12:46

v 5 Stajla hallen - utmaning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då var det redan söndag igen. Eftersom vädret är sådär så är jag helst inomhus idag.

Jag utmanar er att stajla hallen. För att få in (nya) energier så är det bra med ordning och reda i hallen.

Själv ska jag torka av skoställ. Hänga upp en annan tavla efter jultavlorna som jag tog ner för två veckor sedan. Lägga på en duk på byrån och se om jag ska byta ut skålen på byrån. Kanske plocka bort någon jacka också.

Helst skulle jag vilja tapetsera om, men det är inte säket att det blir i år
(hellerTungan ute). Jag hade inte valt rosa tapeter i hallen om jag hade fått välja…

Annons:
Tzatze
2013-01-27 14:10
#1

Hmmmm….jag får nog hoppa utmaningen den här gången. Det är svårt att få goda energier i en hall som det står flyttkartonger i Flört

terkina
2013-01-27 14:56
#2

Haha, städade precis i hallen igår! :)
Nya, färska snittnlommor och bort med allt plock på golvet.

Toppen! :D

 

Medarbetare på fengshui.ifokus

 Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

[Torahzen]
2013-01-27 18:35
#3

Tzaze, låter om en bra idé. Står kartongerna för länge så kan du alltid vädra lite och flytta om kartongerna så det inte blir så stagnerat. Du kanske vill önska vilken utmaningen det ska bli nästa vecka?! Skicka PM så avslöjar vi inget.

Kul, terkina att du hann för med utmaningen!

Tzatze
2013-01-28 12:04
#4

Haha, ja jag kan ju öppna locken lite ibland också så energierna kommer åt Skrattande

Annars så håller jag ju på med ett slags fengshui i hela huset och förråden, eftersom jag rensar och slänger gamla saker samtidigt som jag packar. Och sen så märker jag upp kartongerna prydligt så att kaoset ska bli mer hanterbart på den nya platsen.

Jag får fundera på nästa utmaning Obestämd

[Torahzen]
2013-01-28 14:06
#5

Det låter underbart att du rensar samtidigt. Det verkar vara den ultimata flytt-förberedelsen. Jag skulle tappa orken efter tre kartonger, få beslutsångest om jag skulle spara, ge bort eller slänga…

När blir flytten?

Tzatze
2013-01-28 16:49
#6

Garageförrådet måste vara tömt om en vecka, men övriga flytten kan vi ta lite pö om pö. Flyttar in sista mars. Min man tycker att jag överdriver när jag börjar packa redan nu. Hade han fått bestämma så hade han börjat packa sista mars och absolut inte märkt upp kartonger. Under förra flytten bad jag honom märka viktiga kartonger med "viktigt" så att man skulle kunna hitta räkningar, bankpapper, post och annat som kan behövas. Han skrev "viktigt" på typ 90% av kartongerna.

Så nu har jag fått gnälla av mig lite.

Annons:
[Torahzen]
2013-01-28 22:24
#7

Det låter bra att du har tagit kommandot den här gången. FlörtTvå månader kommer att gå fort så det är jättebra att du har börjat. Det kan ju vara skönt att inte behöva göra något varje kväll heller. Och det kan dyka upp annat som man behöver göra…

LoAEmma
2013-01-29 09:50
#8

Tzatze, haha rolig man du har!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Clary
2013-01-31 17:14
#9

Hallen välstädad, bara en jacka var och ett par kängor hänger på sin plats, elefanthuvudena som hänger på ena väggen har blivit putsade med möbelpolish och matta rengjord Flört

När vi flyttade senast så rensade jag massor, flyttade ju från 5 rum, garage och 2 förråd till en 3:a och ett förråd, ni kan ju tänka er själva. Alla kartongerna var märkta och det var helt underbart när allt skulle på plats för alla kartonger kom in i rätt rum från början, fram för mer märklappar Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

[Torahzen]
2013-01-31 22:47
#10

Bra jobbat!

Intressant med elefanthuvuden i hallen (eller huvudtaget…) Hur kommer det sig att du har elefantHUVUDEN?!?

Clary
2013-02-01 09:35
#11

Min mans favoritdjur är elefant och jag köpte hem fem huvuden i trä på en av resorna till Goa. Ett stort som sitter högst upp, en liten Buddatavla i mitten och sedan de mindre runt om. Trodde att jag hade lagt upp ett foto på dem här inne tidigare men kan inte hitta det Skrikandes har inte fått datorn fixad än så jag kan lägga in ett nytt.

Hoppas du inte trodde att det var uppstoppade huvuden, hade blivit lite trångt då Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

[Torahzen]
2013-02-01 12:09
#12

Njae, det trodde jag väl inte, men ville kolla med digTungan ute

Är buddatavlan ditt val? jag tänker på att det är viktigt att det syns att ni båda bor där.

Clary
2013-02-01 14:03
#13

Ja tavlan är mitt val, gillar även elefanter så det blev helt ok, ett trevligt blickfång när man kommer in Glad

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
Amandla
2013-02-01 14:20
#14

Jag har sett dina elefanthuvuden här, Clary, det vet jag. Ibland har jag nytta av mitt bildminne Glad Här! http://fengshui.ifokus.se/discussions/4d71425bb9cb462221058723-hallen-borjar-bli-klar?4d71249bb9cb462141046f4f-2


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Clary
2013-02-01 16:07
#15

Ja men visst amandla, där var de ju Skrattande vilket minne du har! Där finns också berberkvinnan från Marocko och vattenbäraren från Indien med, de finns också i hallen här fast längre in i hallen.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

[Torahzen]
2013-02-01 16:11
#16

Ja där fick vi se elefanterna! *elefant-trumpet-fanfar*

Tiana
2013-02-08 17:16
#17

Hallstädningen står på listan här. Väntar bara på att snön ska försvinna så jag kan tvätta mattorna. Ingen idé att göra det innan dess.

[Torahzen]
2013-02-08 17:55
#18

Ja det ska bli skönt att tvätta mattorna!

Upp till toppen
Annons: