Annons:
Etikettövrigt
Läst 4112 ggr
[Torahzen]
2013-02-10 10:36

v 7 Sätta om blommor - utmaning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det hög tid att se över sina blommor. De behöver ny näringsrik jord, kanske större kruka eller så har några kanske gjort sitt!

Jag utmanar er att ta hand om era blommor.

Putsa dem lite, fyll på med lite ny jord om du inte sätter om dem helt. Byt krukor eller byt plats på dem i fönstret.

Lycka till!

Annons:
terkina
2013-02-10 11:42
#1

Haha, nu ligger jag en vecka före igen, för detta gjorde jag förra helgen. ;) Skönt! Kan tipsa om Ikeas jord "kokosnöt" för de som bor trångt eller tycker det är bökigt med stora jordsäckar. Det är en torr ihoppressad jordbrikett stor som en mjölkförpackning ungefär, och när man blöter den blir det 15 liter jord av det. Jag tyckte det var himla smidigt att hålla på med i alla fall och slippa alla dessa jordsäckar som man ska släpa runt. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90231416/?query=KOKOSNÖT+Jordbrikett Min veckas utmaning får väl istället bli att rensa ur köksskåpen, för den utmaningen missade jag. :D

 

Medarbetare på fengshui.ifokus

 Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

[Torahzen]
2013-02-10 12:35
#2

Ikea har visst tänk till igen

Grattis Terkina till att du lyckas ligga före utmaningarna!

Du kanske vill önska en kommande utmaning som du inte redan har gjort?!? Skicka PM.

LoAEmma
2013-02-10 19:55
#3

Åh fyy vad jobbigt! 

Jaja får se hur veckan ser ut :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
2013-02-10 22:02
#4

Men blommorna blir glada och du med när det är gjort!

Jag har pysslat om en del blommor idag men måste köpa jord för att sätta om dem.Det blir med andra ord lite senare i vinter/vår.

terkina
2013-02-11 10:53
#5

#3 Du får köra en light-variant på utmaningen och i alla fall vattna de eventuella blommor du redan har! 

Sånt brukar nämligen jag glömma bort..

 

Medarbetare på fengshui.ifokus

 Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

[Torahzen]
2013-02-11 13:05
#6

Nu har jag pysslat om mina blommor på jobbet också. Egentligen borde jag väl kompostera alla fem, men jag har lite svårt för det där.

Jag gick till en blomaffär för inspiration och köpte gödselpinnar och en blomma, våreld med vita blommor. Nu ser det lite bättre ut och det KÄNNS bättre nu när jag har gett dem lite mer näring.

Annons:
LoAEmma
2013-02-11 13:11
#7

Jag har tidigare varit en riktig blomtjej, när jag flyttade till lägenhet med balkong var det mycket pyssel där ute första somrarna. Nu har det avtagit haha. Jag längtar dock efter en egen liten trädgård. Jag bor dock i norrlands inland så vi har våren en bra bit framåt i tiden så det känns lite tidigt att sätta om blommorna, även om ljuset börjar återvända även här.

Jag jobbar en del med blommor på mitt jobb så dom ligger mig fortfarande varmt om hjärtat och jag har också svårt att slänga. Får följa med en del halvskruttiga blommor hem för jag har inte hjärta att slänga dem hihi.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
2013-02-11 14:19
#8

Då får blommorna på ditt jobb extra god omvårdnad!

[Torahzen]
2013-02-12 12:26
#9

Vad jag blev glad när jag såg min nya krukväxt när jag kom till jobbet imorse!

Nya fräscha blommor förgyller verkligen!

Fjäril
2013-02-12 22:18
#10

Åå vad jag längtar tills jag kan plantera blommor och kraffsa i jorden utomhus. Jag älskar blommor!

Sajtvärd på Övernaturligt

[Torahzen]
2013-02-12 22:28
#11

Snart är det vår! (Öh, ganska snart i alla fall…)

Tiana
2013-02-16 10:24
#12

Jaha.. Ligger efter igen ser jag :) Men jag har en ursäkt - jag jobbar! På annan ort så kvällarna blir korta. Och när jag får tid får jag inget gjort ändå 😡

[Torahzen]
2013-02-16 16:09
#13

Du behöver väl tiden till dig själv och du är ju viktigast att prioritera! ❤️

Annons:
[Torahzen]
2014-02-11 15:51
#14

Jag upprepar fjolårets uppmaning. Dags att sätta om blommor! 

Blommor är jätteviktiga chi-förstärkare och förtjänar nu fräsch jord. åtminstone lite på ytan om du inte sätter om hela blomman.

Rithelo
2014-02-11 17:35
#15

Ah, det får bli torsdagens uppgift! Kan man ta in pelargonerna från förrådet redan tro?

~ jag har bytt avatar! den tidigare mer anonyma katten i lime-hjälm är därmed inte kvar :) ~

[Torahzen]
2014-02-11 20:36
#16

Oj, bra fråga. Det är ju klart ljusare ute så det kanske går bra. Jag är ingen pelargonmänniska så någon annan kanske har bättre svar.

Upp till toppen
Annons: