Annons:
Etikettövrigt
Läst 1133 ggr
[Torahzen]
2013-02-18 12:36

v 8 Ta hand om dig själv!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Terkina har kommit med veckans utmaning:

Jag tycker att bästa veckas uppdrag kan vara att ta hand om sig själv. Det är så lätt att fokusera på omgivningen att man lätt glömmer det som allting utgår ifrån, nämligen sig själv.

Ta en titt i spegeln och rannsaka sig själv en stund. 
Ser huden frisk och rosig ut? När klippte jag mig senast? Om inte, vad kan jag göra åt det den här veckan?
Jag menar inte att man ska springa och boka tid med stans dyraste frisör, eller köpa en helt ny garderob för pengar man inte har.
Men någonting kan man unna sig denna vecka för att känns sig mer tillfreds med att umgås med sig själv.

Kanske en bra tidning och en god kopp te?
Titta på favoritprogrammet på tv medan man sitter med fötterna i en balja med varmt vatten?

Att ta hand om sig själv behöver inte kosta pengar, men man behöver påminna sig ibland och ta hand om sig själv lite extra emellanåt. :)

Annons:
[Torahzen]
2013-02-18 20:47
#1

Än så länge har jag bara klippt tånaglarna och tagit en lunchpromenad. Fast det är ju också att ta hand om sig… 👍

Vad gör ni andra?

[NeferNefer]
2013-02-18 21:01
#2

Idag stängde jag av tv:n och låg på golvet med bebisen och beundrade taket i vardagsrummet. Det var vitt och randigt, tyckte jag. Jag vet inte om det faller under kategorin att ta hand om sig själv men det var väldigt avslappnande. Jag tror jag gör om det i morgon igen. Tystnad är skönt när det är självvalt.

[Torahzen]
2013-02-18 21:49
#3

👍

 En stunds avslappning är alltid skönt. Utan ljud, bara vara. Lite meditativt! Det är skönt med lite ny syn på tillvaron. Alla borde nog ligga på golvet lite oftare och studera taket…

Tiana
2013-02-19 12:50
#4

Antar att en träff med en öedarskapscoach kan falla rätt här? Fick i alla fall order om att varva ner ibland.

[Torahzen]
2013-02-19 21:28
#5

Ja, det räknas! 👍

Själv har jag tränat Qi gong idag och blev jättetrött. Sedan har jag varit på sångkör. Det är gott för välbefinnandet.

Clary
2013-03-03 14:50
#6

Jag blev lite sen så jag hann in i V9 innan jag fick tid hos min favoritfrissa. Njöt av hennes huvudmassage och sen blev håret klippt precis som jag ville 👍

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
[Torahzen]
2013-03-04 09:04
#7

Det är så skönt att bli ompysslad hos frissan. Jag ska dit nästa vecka för kortklippning (jag har längre hår på vintern) och slingor.

Upp till toppen
Annons: