Annons:
Etikettrensning
Läst 1924 ggr
[Torahzen]
3/21/13, 4:42 PM

Dags för vårstädning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

GöteborgsPosten skriver om vikten av (vår)städning. Jag blev glatt överraskad av att gubben rengjort ugnen, nu fick han pluspoäng!!!

http://www.gp.se/bostad/1.1438787-stada-in-varen-och-ut-med-skadedjuren

Annons:
Tiana
4/3/13, 5:23 PM
#1

Vårstädningen har börjat! I förrgår lyfte jag på allt i sängen och dammsög grundligt. Det har samlats en del damm och katthår i springorna, under bäddmadrassen och kanterna. Och det låg vi och sov i! Pjuhh… Nu kanske vi sover bättre framöver. 😴

[Torahzen]
4/3/13, 10:10 PM
#2

Ja, det är så härligt att man kan vädra också. Gubben brukar få spunk om jag vädrar mitt i vintern (kan ha att göra med att jag glömmer fönstret öppet några timmar…) men nu är det SKÖNT! Jag har passat på att vädrat sängkläder också.

SHIAWASE
4/5/13, 9:32 AM
#3

Ah vad harligt me varstadning,, HAR skulle det VERKLIGEN behovas!!!!😭Det far nog bli sa smaningom.

I tv-programmet som jag var med i haromdagen, sa var det ett repotage om en japansk kvinna som ar gift och bosatt i Hong Kong.

Hennes stora bekymmer var att inte kunna inreda lagenheten som hon ville,, ALLT maste goras enligt Feng Shui ,,,Oranga gardiner (som hon inte ville ha egentligen) mobler som maste placeras pa ett visst satt, tvatt som maste hangas pa ett visst stalla och allt mojligt!!! (Svarmor och Svarsyster som styr och staller)Tur att ni Feng Shuiare har inne tar det med lite mera ro~~~ I Hong Kong ar det till och med vanligt att man gor kejsarsnitt bara for att bebisens ode bestamms av vilken dag man fods!!!

Det galler att inte fodas pa fel dag!😉

Snacka om obalanserad Feng Shui , nar det egentligen bara handlar om att skapa flode for energier (antar jag?)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
4/5/13, 10:23 AM
#4

Att välja gardiner som man egentligen inte vill ha, anser jag är dålig feng shui. Ditt hus ska anpassas efter dig som bor där. Färg är en sorts energi. Material, mönster och modell ger andra energier.

Damen i Hong kong kanske skulle valt aprikos färg, eller gardiner med inslag av orange. Orange kuddar. Nåja, blir hon nöjd så…

SHIAWASE
4/5/13, 1:38 PM
#5

Ja eller hur?? Grejen ar ju att hon inte ar nojd,, 😭Men som hustru till sonen(dessutom ar hon japanska, mannen ar kines,,,kulturkrock ocksa) , sa maste hon ratta sig efter "traditionerna" och deras benharda Feng Shui tankande~Svarmor och Svarsysters ord ar tydligen det som galler!!Naval~~ Sadana Feng Shui sysslar ju inte ni med ar inne,🌺 Sa jag ska ta och kika igenom och se vad som kan goras oss mig! (forutom VARSTADNING)!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
4/5/13, 2:47 PM
#6

Kom gärna med nya frågor om du inte hittar svar.

Annons:
SHIAWASE
4/5/13, 3:12 PM
#7

Tack❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: