Annons:
Etikettövrigt
Läst 2694 ggr
[Torahzen]
2013-03-24 10:20

v 13 Gör påsk!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Påsken är snart här och även om helgen inte innebär lika mycketsom julen är det alltid fräscht med lite påskigt. Vårstäda och pynta, även om temperaturen lämnar mycket att önska så är det soliga dagar.

Själv har jag satt ris med fjädrar på farstubrun och pyntat en hylla i köket, bytt tre dukar och ska göra en egen blomdekoration.

Vad ska ni göra?

Vad är påsk för er?

Annons:
[Torahzen]
2013-03-25 23:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Så här ser det ut med påskris på min farstubro:

[Torahzen]
2013-03-25 23:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Och så har jag varit lite kreativ och gjort en egen påskdekoration (med mycket saker och lite blommor):

[Torahzen]
2013-03-25 23:13
#3

Det är ett litet fågelbo i hemtrevnaden, men det syns inte i denna vinkeln. Tänk vad roliga saker det finns att köpa! Jag ska förstås återanvända sakerna…

Tiana
2013-03-26 11:39
#4

Pjuh, hinna med det med? Ingen fara, jag blir arbetslös på torsdag och då blir det både städ och pynt! 😃

[Torahzen]
2013-03-26 11:50
#5

Jag brukar inte prioritera att pyssla, men jag behöver bli mer kreativ och det är bättre än att sitta framför TV:n. Dessutom är det nästa fullmåne, så den höll mig uppe och full av energi.

Amandla
2013-03-26 14:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Mitt köksbord 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
[Torahzen]
2013-03-26 22:34
#7

Nice! Jag skymtar en påskkärring i fönstret också… Man kommer så långt med enkla medel. 👍

Amandla
2013-03-26 22:39
#8

Tack! Jodå, det är en påskkäring som är sydd som en waldorfdocka, jag har haft henne i många år. Hon är bara söt och inte sådär ruggigt ful som många andra påskkäringar. 

Jag brukar köpa något litet påskpynt varje år, så samlingen växer sakta men säkert. Nytt för i år är det silverfärgade hjärtat. Funderar starkt på att åka till Hemtex imorgon, de har en väldigt fin tupp där som var prissänkt till 69 kr…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Torahzen]
2013-03-27 09:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag hittade en fin påskbild på 

Photos and Creative ideas

Amandla
2013-03-27 10:16
#10

Söt bild! 😘


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Clary
2013-04-03 09:35
#11

Blev inte mycket till påskpynt för min del för med gubben min kvar på sjukhuset kändes det inte så angeläget. Fick en bukett gula tulpaner av min fina granntjej och så köpte jag en kruka med påskliljor.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

[Torahzen]
2013-04-03 09:43
#12

Lite gult piggar alltid upp!

[Torahzen]
2014-03-30 20:57
#13

Nu är jag ute i god tid inför påsken. Jag tycker att det är skönt att mysa av lite påskgult. Jag har lite narcisser i köket och ska sätta påskris med fjädrar på bron. Nu är det sommartid och kvällarna är längre så det kan bli en kvällspromenad för att plocka riset.

Annons:
Amandla
2014-03-30 21:17
#14

Gult vill jag helst inte ha mer än möjligen liiiite av, det är en färg jag verkligen inte trivs med. Mitt påskpynt går i vitt, silver och rosa precis som det mesta annat pynt jag äger😎


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Torahzen]
2014-03-30 21:34
#15

Jag har också svårt för gult men just på våren så blir jag uppiggad och det går bra med gula blommor. Jag tror jag ska sätta en forsythia också.

szirius
2014-03-30 22:00
#16

# 15 här har påskliljorna redan blommat ut, men vår forsynthia blommar för fullt nu🌺. Påsken ligger sent i år, så vi har nog syrén till påskdukningen😉

Jag har haft svårt för gult, men nu tycker jag om den färgen mer o mer, helst i lite mildare nyans kan den vara jättefin till tex gammelrosa.

Jag har ju inte gillat rosa heller förut🤐 - nu gillar jag nog alla färger😍

Jag har väldigt lite påskpynt☝️, fastän det är min favorithögtid efter julen…. jag skulle behöva göra som med julpyntet, att köpa nåt varje år så att det utökas lite…det finns så mkt gulligt🙂!

Jag har gjort en krans till ingången och kommer pynta matrumsbordet med små tovade kaniner o ankor, ris med påskfjädrar och kristaller i, o självklart påskägg med choklad i!😛

[Torahzen]
2014-03-31 11:22
#17

Jag har också väldigt lite påskpynt men påskris på farstubron och några kycklingar med ägg brukar det bli i köket.

Upp till toppen
Annons: