Annons:
Etikettövrigt
Läst 1179 ggr
[Torahzen]
2013-04-02 21:41

v 14 Rensa där du går

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det som göms i snö kommer fram i tö…

Påsken har nu varit och snön har tinat på många ställen. Jag brukar ta en vår-runda och plocka upp skräp där jag går, till exempel, vägen till bussen, till jobbet, till affären, kvällspromenaden och utanför min tomt. Jag vill att det ska bli mindre skräpigt och lite renare där jag brukar vara.

Denna veckan är utmaningen alltså att plocka lite skräp utomhus!

Ta på er handskarna och ett par olika påsar om ni dessutom vill källsortera det ni hittar: glasförpackningar, metallförpackningar, batterier, brännbart (cigarettfimpar).

Jag utgår såklart att ni aldrig (medvetet) skräpar ner ute oc själva är goda exempel på att använda papperskorgar eller tar med eventuellt skräp hem.

Släng det ni samlat in, så snart som möjligt och tvätta händerna när ni kommer in.

Håll Sverige Rent ordnar varje år skräpplockarveckor, läs mer:

http://www.skrapplockardagarna.se/sa/node.asp?node=3141

Annons:
Clary
2013-04-03 09:44
#1

Här ligger det för mycket snö kvar än så länge.

På den här gården brukar hyresgästerna samlas en gång på våren o en gång på hösten för att städa upp på området. Efteråt bjuder hyresgästföreningen på fika med bullar eller grillad korv. Ett bra sätt att lära känna grannarna.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

[Torahzen]
2013-04-03 09:45
#2

Det är alltid trevligt att göra saker tillsammans. Alla bryr sig att det ska vara rent och städat. Alla vinner på det!

Upp till toppen
Annons: