Annons:
Etikettövrigt
Läst 1714 ggr
[Torahzen]
4/15/13, 11:22 AM

v 16 Rensa i datorn- utmaning!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Det är fort gjort att samla på sig ett antal mejl, dokument och bilder som "kan-vara-bra-att-ha". Veckans utmaning är att rensa minst 100 mejl, dokument och filer i datorn.

Det är också bra att samtidigt rensa och organisera i datorn så man hittar det man behöver. Hur står det till i er dator?

Annons:
Amandla
4/15/13, 11:55 AM
#1

Jo tack hyfsat! 

Jag tar bort ointressanta mejl direkt, sparar de jag behöver i olika mappar och rensar emellanåt. 

Bilder sorterar jag in direkt i rätt mapp, för hundarna har jag först en mapp för varje år, sen undermappar för varje årstid och en mapp för andra hundar av intresse. På det viset blir det mycket lättare att hitta bilderna igen, särskilt som jag alltid döper dem efter datum och namn på hunden plus något mer ord eller siffra. 

Andra filer sparar jag också i mappar/undermappar, har en del att hålla reda på och det är så skönt när man enkelt finner rätt dokument.

Jag har ställt in anti-virusprogrammet på att söka igenom alla filer en gång i veckan, och brukar städa igenom dem med CCleaner kanske varannan vecka.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Torahzen]
4/15/13, 1:53 PM
#2

Du verkar ha bra ordning! 👍 Jag köpte en ny dator i somras och har inte riktigt kommit in i rutiner. Dels finns ett word-program som inte öppnas när jag klickar på filer i filhanteraren, men jag kan öppna dokumenten när programmet är öppet.

Bilder brukar svämma över så där ska jag ta en omgång.

Mejlen för söker jag rensa ganska ofta, men är inte nöjd. Jag har tackat nej till flera nyhetsbrev så det har hjälp. Jag ska gå igenom de mappar jag lagt upp för att gå igenom och slänga…

Fjäril
4/16/13, 9:44 AM
#3

Ja det där känns så skönt emellanåt!

Även om man inte ser allt så stör det nästan ändå. Jag tycker inte om oreda och det får det inte vara i datorn heller.

Igår satt jag och rensade/sorterade bilder. Det kändes bra 🙂

Sajtvärd på Övernaturligt

[Torahzen]
4/16/13, 10:07 AM
#4

Toppen! 👍

Upp till toppen
Annons: