Annons:
Etikettpraktiska-tips
Läst 1428 ggr
Alinemo
2013-06-10 17:52

Hjälp med baguan?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Började för några dagar sedan läsa "rensa i röran med feng shui" Karen Kingstone. Har börjat rensa, men känner mig osäker på hur jag ska lägga baguan över husritningen. Vi byggde ut för 1,5 år sedan pga familjetillökning, så de äldste barnen fick vart sitt rum i tidigare garagen. Huset binder ihop garagen med ett allrum, men det blev lite vinkel på hela huset därför svårt tycker att veta hur det är rätt att lägga baguan… Någon som känner lust att hjälpa mig? På hela baksidan av huset har vi öppet altandäck samt inglasad altan. Hoppas på svar;)

Annons:
Pagan
2013-06-10 20:13
#1

Hej Alinemo

Man utgår från sin ytterdörr då man lägger Baguan. Här är en tråd med förklaringar och mer utförlig beskrivning.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Alinemo
2013-06-10 22:06
#2

Tack för tips om tråden #1 :) kikar där!

Pagan
2013-06-10 22:10
#3

Man kan bli lätt förvirrad, men när man tänker på vad som förstärker och vad som behöver förstärkas, ja då blir man mindre förvirrad. Hoppas du blir liiiite klokare. Hoppas du återkommer med dina funderingar för det hjälper oss andra. Om inte annat så får vi oss en lärdom till🙂

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Torahzen]
2013-06-11 11:09
#4

Lycka till!

LoAEmma
2013-06-12 09:27
#5

Jag har också lite konstig vinkel på mitt hem, så jag brukar istället lägga bagua rum för rum :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Upp till toppen
Annons: