Annons:
Etikettövrigt
Läst 2682 ggr
[Torahzen]
2013-08-01 20:43

Rikedom

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad är rikedom för dig? 🤑

Enligt Feng shui så är det inte bara ekonomiskt välstånd utan även familj och vänner, upplevelser och tid att göra det man vill.

Hur visar du rikedom hemma hos dig?

För egen del så känner jag mig rik när jag har fullt med mat hemma och nu har vi även fyllt på med ved inför vintern. Mina blommor är välmående. Rikedom är när jag njuter av att tända ljus i en fin ljuslykta som jag gillar. Lyxar till det med en bukett färska blommor. sängkläder som känns lite exklusiva. Jag gillar lite smålyxiga prylar utan att det blir för pråligt, samtidigt som jag gillar lite guldblänk 😉

Bild från http://blogg.skonahem.com/addsimplicity/

Annons:
Pagan
2013-08-01 21:24
#1

Jag är inte heller mycket för pråliga prylar, eller sånt som bara är till "show off" gillar mer då saker kommer till användning. Men rikedom för mig är rätt lika de för dig, när förråden är fyllda, kylen är full och skafferiet bågnar.

Jag lyxade till det lite då jag rensade ut "potatiskällaren" jag skurade och målade om den, satte upp vitmålade trähyllor, på hyllkanterna satte jag en knypplad kant som Faster Ulla gjort för typ 50 år sedan och som jag tog hand om efter henne, nu kom de till sin rätt tycker jag - och har det nu som linneförråd. Jag har satt upp en mysig taklampa och lagt in doftpåsar. Varje gång jag lägger in nåt så är det en njutning. 

Här får ingenting ligga huller om buller eller stuvas undan. Känns lyxigt för mig.🙂Fast det bara är jag som ser det.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Torahzen]
2013-08-01 22:05
#2

Bra rikedomstänk. Jag gillar också att veta att det kan var fint i ett skåp även om "bara" jag ser det. Gubben min fattar  inte poängen, men JAG VET att det är så jag vill ha det, för min skull!

[MyCassie]
2013-08-02 18:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Rikedom för mig är ett rent och ordningsamt hem som representerar vem jag är genom dess dekorering som i mitt fall är baserad på naturen utanför, i princip är hemmet dekorerat med skogen ute i åtanke.

Vi har mycket växter och färger som går i grönt, brunt, beige och vitt. Har också väldigt mycket doftljus och ljushållare överallt samt hela 50st prydnads fåglar där majoriteten är svanar. 

Rikedom för mig är också min familj, min man, mina djur och mitt barn. 

Bilden är på hallen.

(Enligt Feng Shuin ska jag dekorera hemmet i färgen röd då jag är född i eldens element men jag avskyr rött och grönt skänker mig ett lugn så där strider jag helt mot Feng Shuins råd.)

[Torahzen]
2013-08-02 18:19
#4

Fint odnat!

Rosa är ju en ljusare nyans av rött som många gånger passar bättre då rött helt enkelt kan bli för mycket, även om man tar in färgen med små prylar. Värmeljus är också eld så det går att ta in elementet eld på olika sätt.

[MyCassie]
2013-08-02 18:21
#5

#4 Jo jag vet. Har en del värmeljus som är röda också så det funkar ju det med. Jag skulle inte kunna dekorera med röda gardiner, mattor osv det skulle bli som du skrev, för mycket.

Upp till toppen
Annons: