Annons:
Etikettarbetsrum
Läst 1605 ggr
[Torahzen]
2013-09-20 09:16

Hur ser ditt skrivbord ut?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Artikel i DN

===============

Vad ett stökigt skrivbord säger om dig

Föga förvånande visar forskning att personer som är organiserade till sin natur äter bättre och lever längre än de som lever i en stökig miljö. Men kan en städad omgivning leda till goda vanor hos de som inte fått något ordningssinne med modersmjölken?

http://www.dn.se/ekonomi/vad-ett-stokigt-skrivbord-sager-om-dig/

Annons:
[Torahzen]
2013-09-20 09:18
#1

Jag gillar att ha ett ganska rent skrivbord, annars blir jag lätt distraherad från vad jag ska göra. Därmed inte sagt att jag har ett rent skrivbord. 😎

Kreativt kaos är trevligt när jag kommer igång med att klippa och klistra, pyssla. För mig gäller det bara att plocka undan när jag är klar.

Hur ser ditt skrivbord ut? Är det som du vill ha det?

Amandla
2013-09-20 09:34
#2

Jag har inget skrivbord, men soffbordet där jag sitter med datorn fungerar som det. Och jo, det blir rörigt efter ett tag. Jag städar upp emellanåt och njuter av lugnet, men så plockar det på. En laddare här, en tidning, en bok, en kamera, ditten och datten. Det stör min frid, absolut. Ska ta tag i det idag, för jag får gäster och behöver bordet 😛


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Torahzen]
2013-09-20 09:46
#3

Ja det är fort gjort att det plockar på. Bästa är att plocka undan varje dag eller direkt man är klar med något. Det behöver jag fortsätta att "öva" på.

Amandla
2013-09-20 10:35
#4

Fast vissa saker är ju "bra att ha", som korsordslexikon, kamera mm. men ärligt talat måste jag ju inte ha dem inom en armlängds avstånd hela tiden, de har sina platser i bokhyllan resp. en låda i bokhyllan. Måste överlista den där latmasken 😎


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Torahzen]
2013-09-20 10:56
#5

Åh, den där latmasken är lurig 😉

Upp till toppen
Annons: