Annons:
Etikettrensning
Läst 2985 ggr
Deschampsia
11/17/13, 7:09 AM

Det går dåligt efter storstädning

Jag är ny på Feng shui (och iFokus) och har en fråga:

Jag har ständigt varit utsatt för skräp, smuts och överflödiga saker. Efter att ha vuxit upp i mina föräldrars kaotiska hem och kaotiska liv så började jag bygga upp och underhålla min egen röra. Har aldrig varit noga med städningen.

Men när jag själv fick barn började jag tänka om. Och i somras lånade jag Karen Kingstones "Rensa i röran" och gjorde en riktig storrensning i hela lägenheten! Jag blev som besatt av att städa och längtade hem efter jobbet för att få slänga ytterligare några saker. Klart att det fortfarande finns mer saker att slänga, och en del är min sambos och sådant jag inte kan röra. Men det märks i hemmet och är en riktig lättnad!

Men nu till det konstiga. Min "stora grej" just nu är karriären. Så jag har varit extra noga med hallen. Från att söka nytt jobb bara för att få nya utmaningar, har det accelererat till att jag vantrivs på jobbet, känner mig fullständigt tom på energi, saknar motivation, hamnar i ständiga konflikter med kollegorna och känner mig ofta förbisedd i beslut som ska fattas. Jag har varit på en anställningsintervju, men inte fått jobbet. Och snart är det dags för en annan intervju. Min fråga är hur allting kan börja gå så här dåligt efter en så genomgripande storstädning? Jag hade väntat mig positiva händelser. Eller i alla fall inte negativa.

Annons:
[Torahzen]
11/18/13, 11:57 AM
#1

Åh vad kul att höra en solskenshistoria ☀️med Feng shui.

När vi rensar bort det som stör så ser vi klart nästa steg, tex byta jobb. Spontant så gäller det att hitta en balans (jag försöker fortfarande) mellan
att se framemot en anställningsintervju, ha känslan att detta är JOBBET och känna tillit till att det jobb som är för mitt eget högsta bästa kommer till mig när det är dags. det är inte kul eller lätt när man har gjort "allt rätt" men du kanske har något litet steg kvar som att öva på att vara på intervju så du är beredd när JOBET kommer. Lite omständigheter runt omkring dig måste kanske falla på plats innan DITT jobb blir ledigt.

Så håll ut, får du inte jobbet så var det inte tänkt till dig. Något bättre väntar dig.

Lycka till!

Tzatze
11/22/13, 10:28 AM
#2

Gör en liten hörna eller väggplats i hallen där du samlar allt som du tänker om ditt drömjobb. Pynta, och pyssla om denna plats lite varje dag så ska du se att det vänder.

Det är du själv som skapar den goda energin i den här sektorn, det blir en slags självmanipulation. Antagligen tänker du för många negativa tankar om ditt nuvarande jobb just nu och flyr bort i tankarna, kanske försöker du "städa bort" ditt gamla jobb men tillför inget nytt. Köp in lite nya trevliga prylar till "din hörna" så kanske det dyker upp ett jobb så småningom som du kan tänka dig.

Amandla
12/19/13, 9:59 PM
#3

Hur går det för dig, Deschampsia?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Deschampsia
1/20/14, 1:43 PM
#4

Tja… Hade jag inte känt mig så deprimerad så hade jag nog varit fascinerad av hur dåligt allt går. Har gjort en "jobbinspirationshörna" hemma och fortsatt söka, men fått nej från ytterligare två jobb. Min nuvarande arbetsgivare känns 100 % fel och jag vet att jag är på fel ställe. Har till och med funderat på att byta bransch. Men hittar ingen inspiration och inget känns intressant. Vet varken ut eller in. Så kom en efterlängtad ljusglimt i allting när jag äntligen blev gravid igen. Vi var så lyckliga, och jag tänkte att det som är viktigt i livet i alla fall går bra. Men så förlorade vi barnet i ett missfall i v 12. Det var femte missfallet. Känner mig lite dum som la så stor symbolik i en storrensning. Det var visserligen många års skräp. Men det var trots allt bara skräp som slängdes. Varför skulle det förändra livet egentligen?

[Torahzen]
1/20/14, 3:42 PM
#5

Varför? Därför att vi påverkas av allt vi har omkring oss. Vi rensar bort gamla energier och gör plats för nya. För att bjuda in det nya bör vi fokusera vad det nya ska vara: ett barn, ett nytt jobb, vilka känslor det ger dig.

Jag förstår hur du tänker att storrensning av skräp inte ger X (fyll i vad du vill) per automatik. Beröm dig för att du tagit tag i det och faktiskt rensat.

Jättetråkigt med missfall igen - jag har också varit där. 

kram🤗❤️

Tzatze
1/21/14, 9:41 AM
#6

Det låter verkligen som du är deprimerad på riktigt och då hjälper inte lite duttande med feng shui i hemmet. Du måste gå till doktorn och få medicin, för depression är en allvarlig sak. Riktigt dåligt energiflöde om man ska ska snacka i feng shui-termer. Kram och lycka till.

Annons:
[Torahzen]
1/21/14, 10:14 AM
#7

Instämmer. Du behöver hjälp från annat håll. Ta hand om dig själv först, så kommer inredningen sen. 🌺

Tzatze
1/27/14, 5:11 PM
#8

PS Det är okej att käka antideppmediciner under graviditet, åtminstone sertralin. DS

[Torahzen]
1/27/14, 7:37 PM
#9

Deschampsia, har du fått någon medicinsk hjälp?

Upp till toppen
Annons: