Annons:
Etikettsovrum
Läst 3032 ggr
[Torahzen]
2013-12-10 10:24

Fångad i sovrummet...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När det gäller sovrum bör man ha fritt uppåt. Många gånger står sängen under snedtak och trycker ned (mycket vanligt i svenska hem, finns tex hos mig). Det kan även vara takbjälkar, lampor, bokhyllor.

Detta fallet på bilden (kallad musfällan) är förstås extremt, men visar bra känslan av vara/bli instängd. Rolig bild tycker jag.👍

Notera att det är en slät huvudgavel och sängbord som de målat motiv på. Kul ide! Den svarta huvudgaveln kunde ha varit lite högre upp för att inte se tillplattad ut.

För att återgå till lampor som hänger över sängen, om lampan skulle lossna från sitt fäste, var skulle den landa då? På huvudet? På magen? 🤦‍♂️

Bilden är tagen från facebook - sjukt roligt - roliga bilder och filmer från nätet

Annons:
LoAEmma
2013-12-15 00:16
#1

Hua ja jag kan inte sova under snedtak - drömmer alltid så mkt och jobbigare saker än normalt!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Tzatze
2013-12-20 06:43
#2

Underbar bild 😃 Var hittar du allt?

[Torahzen]
2013-12-20 15:20
#3

Facebook är en bra källa. 😉

Tzatze
2013-12-21 09:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag kände en gång en kille under studenttiden som hade byggt en våningssäng av drickabackar. På så sätt fick han sin lilla lya att bli rymligare och han kunde ha skrivbordet under. Trots att konstruktionen var stadig så kändes det jätteläskigt. Jag vet inte vilken form av feng shui det hamnar under, otryggt var det i alla fall.

Tzatze
2013-12-21 10:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Snacka om vingligt

Amandla
2013-12-21 10:36
#6

Huu för att sova i en sån säng! 😮


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
[Torahzen]
2013-12-21 18:38
#7

Tzaze, det borde vara läskigt då han har en säng som inte är jordad. Så skulle jag villa förklara det också. Det hade varit bättre med förvaring under sängen om han behövde hushålla med utrymmet och sätta skrivbordet på kanten så att han faktiskt sitter bredvid sängen och inte under.

Det måste ha känts tungt att studera. Som en överhängande stress.

#5 - vinglig barstol 😉 Säkert kul övning!

Tzatze
2013-12-21 22:19
#8

Ja, jag var uppe i hans säng en gång och hela sängen rörde sig, svajade liksom och sen var taket så lågt att man bara kunde ligga ner och det kändes tryckande och instängt. Inga kanter heller på sängen, tänk om man skulle ramla ner. Eller att sängen skulle rasa ner på honom när han satt och studerade. Snacka om obalanserad qi.

[Torahzen]
2013-12-21 22:44
#9

Mycket obalanserat!

Upp till toppen
Annons: