Annons:
Etikettsovrum
Läst 2176 ggr
ebzi
2014-01-19 00:52

Hjälp med sovrum

Hej! Jag håller på att göra om mitt sovrum och just nu är det bara svart och vitt. Väldigt tråkigt och ibland kan jag känna att jag behöver få in mer trä i hela rummet. Men hur ska jag göra det? Jag har redan garderob och byrå och mina väggar är nymålade vita. 

När man går in i rummet möts man direkt av en tom vit vägg. Först hade jag tänkt göra någon slags fondvägg men eftersom mitt rum är väldigt litet ändrade jag mig. Min andra idé var att ha en trähylla med en fin ljusslinga och några fotografier eller böcker, men jag är inte så säker på att det kommer kännas bekvämt eftersom min säng står precis under och jag vill inte få en känsla av att sakerna ska ramla ner.

Har ni några tips eller idéer på både hur jag ska få in mer träelement i mitt rum eller hur jag ska göra med den tomma väggen blir jag jättetacksam för svar!

Annons:
[Torahzen]
2014-01-19 11:58
#1

Ovanför sängen så rekommenderar jag en tavla, inte tavellist eller hylla så man riskerar känslan att något ska ramla ner på en.

Garderoben högsmala form (antar jag) bidrar till träelementet i rummet.

Har du lagt en bagua så du ser i vilket område rummet ligger?

ebzi
2014-01-19 14:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1 Nä precis så känner jag med en hylla där. Min garderob är högsmal men den kommer från ikea och känns inte "jätteträig" ;) dessutom har jag spegeldörrar och det är väl vattenelement?

Mitt rum ligger sett från baguan i rikedom. Gjorde en snabb bild över hur mina möbler står. Har även en liten söt stol som står mot garderoben, men den är lägre än fönstret och borde inte föra med sig något negativt :)

Tzatze
2014-01-21 14:21
#3

TRÄ är även tyg, randigt, blommigt. Kanske du kan hitta ett trevligt tyg som du kan hänga som en rana på väggen, det blir nästan som en fondvägg fast utbytbar.

ebzi
2014-01-21 18:14
#4

#3 det låter fint! :D

Tzatze
2014-01-21 19:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Fint tyg

[Torahzen]
2014-01-21 19:10
#6

Bra förslag Tzatze.

Annons:
Upp till toppen
Annons: