Annons:
Etikettköket
Läst 3185 ggr
[Torahzen]
2/18/14, 8:17 PM

Sveriges fulaste kök 2013

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sveriges fulaste kök är inte renoverat sedan 1933 och ligger i en villa på Enskedefältet i Stockholm. Det kom på en ohotad förstaplats i Vi i Villas stora tävling med 175 deltagare som kämpade om titeln.

Det finns lite att göra här! Det kan inte vara lätt att känna inspiration till att laga mat…. Nu har de vunnit prispengar och ska renovera köket. Det planerar att behålla det ursprungliga fast i renoverat skick.

http://www.viivilla.se/Kok/Planering/Sveriges-fulaste-kok-2013--73004

Annons:
Aloe.Vera
2/19/14, 4:04 PM
#1

hahahha så såg mitt kök ut när vi flyttade in.. gjordes om samma månad..herregud vilken dålig energi det var i vårt kök.. dessutom var det klar röd färg på insidan av luckorna och hela luckan innanför..

Och om det inte är nog med det.. var det brunt , retro aktigt (cirklar/blommig) limonium golv..

tänkt dig tjejen som bodde där innan mig i ett helt år.. hur orkade hon ens.

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

[Torahzen]
2/19/14, 10:09 PM
#2

Ha, ha! Den tjejen var nog inte hemma så mycket. Åt i vardagsrummet eller så….

Aloe.Vera
2/20/14, 9:45 AM
#3

vardagsrummet var inte mycket bättre.. mörkaväggar..med hål och fläckar överallt.. det enda som var ok var ju badrummet.. annars har vi gjort om hela lägenheten.. golv till tak.. ..fy så kan man ju inte bo..man mår ju dåligt när det ser ut så där.

hur gick det med henne som vann, hur blev köket efteråt?

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

[Torahzen]
2/21/14, 6:58 PM
#4

Jag vet inte om de har hunnit renovera, men jag ska hålla utkik!

Aloe.Vera
2/21/14, 9:22 PM
#5

ja det hade ju varit roligt att se =) undrar vilken färg det bli hmm hihi

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

Tzatze
2/23/14, 8:23 AM
#6

Det enda som var modernt var den fyndiga väggklockan med siffrorna nedramlade, men i det här köket förstärker den bara misären.

Annons:
[Torahzen]
2/23/14, 8:24 AM
#7

Precis. Jag såg den också och den blev bara så fel här… 😎

Tzatze
2/23/14, 8:46 AM
#8

Ska vi analysera vad som är fel på det här köket på fengshui-vis? Jag startar; 

Vatten och eld är en dålig kombination. Vatten släcker visserligen eld, men i det här fallet är jag rädd att elden vinner vid en konfrontation.  Spis och vattenkran är placerade för nära varandra. Blottade el- och vattenledningarna i en härlig mix. Tänk vatten på diskbänken och så en skadad elledning, hua. Här behöver man inte vara elektriker för att förstå vad som kan hända.

[Torahzen]
2/23/14, 8:56 AM
#9

Det är rörig chi med sakerna på bänken, öppna lådor och skåp, sladdar som hänger.

Det saknas trä-element.

Tzatze
2/23/14, 9:02 AM
#10

Fast väggen bakom spisen är väl trä? Härligt trä för elden att få fäste i. 😃Men du tänkte på grönska va!? Ganska ödligt och dött.

[Torahzen]
2/23/14, 9:08 AM
#11

Ja, väggen är gjord av trä. Fast kapat trä räknas som elementet jord. Växter, grönt och avlånga former på höjden räknas som trä.

Tzatze
2/23/14, 11:19 AM
#12

Jaha det visste jag inte.

[Torahzen]
2/23/14, 12:29 PM
#13

Det är en liten luring inom Feng shui, men nu vet du det.

Annons:
Tzatze
2/23/14, 6:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Fönstret blir char-qi utan gardiner, eller? Fast kablarna känns mer shar-qi tycker jag, skulle inte vilja komma åt dem och bli elektrifierad.

Stagnation av gammalt qi, fast spisen var otroligt nog ganska ren trots allt. Kunde varit värre.

Undrar hur qi-flödet ser ut i rummet. Ett virrvarr tror jag.

[Torahzen]
2/23/14, 9:29 PM
#15

Ha, ha! 😂Bra beskrivning! 

Du har rätt i gardinerna, alltså brist på gardiner. Den gamla spisen känns ok, men elen är en riktig rysare. Det är för mycket krock mellan eld, vatten och metall. Mer trä hjälper till.

Upp till toppen
Annons: