Annons:
Etiketthallen
Läst 2428 ggr
Ohtobotoboh
2014-04-14 09:35

Ingången till hus med cementtrappa

Hur gör man bäst den mest attraktiva ingången till hus med cementtrappa med järnräcke med en grå veckopostlåda placerad i ett land till vänster om trappan färger, växter. Entrélampa på huset till höger om dörr ute trappan rakt mot huset.

Inne smal hall toa till höger trapp till höger först till andra vån. därefter trapp ned till källare mitt emot kök Litet vardagsrum rakt fram sett från ingång utsikt mot trädgård från vardagsrum.

Mvh

Ohtobotoboh

Annons:
VildaVittra
2014-04-14 09:59
#1

En tråkig betongtrappa kan piffas till genom att beklä den med plattor av natursten.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Torahzen]
2014-04-15 22:29
#2

Hej och välkommen Ohtobotoboh!

Jag har bara läst snabbt och ser inte riktigt framför mig hur det ser ut. Betongtrappa kan också målas för att se fräschare ut. Likaså räcket. 

Vad har huset för färg och av vilket material?

jag ska läsa mer noggrant imorgon.

[Torahzen]
2014-05-12 12:46
#3

Hej, hur har det gått? Vad är det för färg och material på huset?

Ohtobotoboh
2014-05-13 08:05
#4

Hej!

Har gått lite i "stå" inte hunnit med att göra ngt ännu.

Huset är ett radhus med gult tegel trappan är rakt mot huset till vänster finns ytterligare en trappa (med järnstake)t ner till källaren. 

Framför staketet ett litet land påskliljor till vänster sedan en för tillfället stor "ö" av Astillbe efter dom är den grå veckopostlådan placerad. 

Intill den och trappan i landet finns nu också några små skogsblommor blå o. lila blommor på våren. 

På höger sida av trappan tätt intill finns ett elskåp som ofta ett par cyklar står parkerade intill, sedan en liten tom yta och därefter ytterligare ett litet mindre elskåp placerat mot en liten utskjutande vit "skilljevägg" (det finns en lika dan på vänstra sidan av huset). 

Marken intill huset är stenlagd med terrakotta färgade tegelaktiga stenar och utanför en gång av asfalt som leder förbi alla husen. 

Inne smal hall toa därefter till höger trapp  först till andra vån. därefter trapp ned till källare nästan mitt emot kök som är Litet. Vardagsrum rakt fram (är STORT och ljust) man ser från ingång utsikt mot altan och uppväxt trädgård som verkar ganska trevligt grön .

[Torahzen]
2014-05-13 10:11
#5

Nu fick jag mer beskrivning! Jag kikar på detta ikväll.

[Torahzen]
2014-05-19 21:58
#6

Nu har det blivit kväll… Utsidan har jag inte riktigt klart för mig hur det ser ut trots din beskrivning. Ett foto vore toppen. Jag gör ett försök i alla fall.

Trappan går att klä med trä eller stenskivor. Järnstaketets kortsida, går det ställa en rund kruka där eller blir den i vägen? På din beskrivning känns det som om det är många raka linjer som behöver balanseras upp med runda former. 

Går det att dölja elskåpen med blommande amplar?

En smal hall bör hållas ljus oc i så enhetliga färger som möjligt. Har du en matta som är randig på bredden? Det gör hallen bredare. En spegel på rätt ställe breddar också rummet. Vad är det du ser först när du kommer in genom ytterdörren? Låt det vara något fint!

Annons:
Upp till toppen
Annons: