Annons:
Etikettofftopic
Läst 1057 ggr
[Torahzen]
2014-06-18 21:37

Trevlig midsommar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är redan midsommar!

Vad är midsommar för er? Är det dans kring midsommarstången, äta sill med nubbe och jordgubbstårta? Umgås med vänner? Göra en midsommarkrans?

Berätta gärna om ni har en särskild midsommartradition.

Jag önskar er en trevlig midsommar och sommar!

Annons:
[Torahzen]
2014-06-18 21:43
#1

Vad jag ska göra? Fira med vänner! Jag ser gärna en midsommarstång och sen middag. Gärna något grillat.

[NeferNefer]
2014-06-19 13:52
#2

Jag tänkte skapa nya midsommartraditioner i min familj. När jag var liten gick vi alltid till ett lokalt firande med majstång och lotterier och sånt, och jag har noterat att det finns ett sånt nära där jag bor nu. Så dit ska vi först, tillsammans med goda vänner. Sen går vi alla hem till mig, där det blir grillning och spel 😃

[Torahzen]
2014-06-19 19:43
#3

Trevligt, trevligt!

Det blir midsommarstång här också. Med vänner och sen grillar vi.

Magi-cat
2014-06-19 19:58
#4

Vi firar med goda gamla vänner. 🙂
Förr var vi ambitiösa och klädde midsommarstång, hade kransar i håret och allt det där. Nu sitter vi mest och pratar (och skrattar!) och bara tittar på blommorna.🌺 Och ser solen gå ner och skymningen göra sitt bästa…(Och tänker ut lämpligt straff till den som säger "nu vänder det…")


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Torahzen]
2014-06-19 20:16
#5

He, he. Det låter som min grej att hitta på straff och sedan bara vänta på att någon ska försäga sig! 😎

Magi-cat
2014-06-19 20:24
#6

😃


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[NeferNefer]
2014-06-20 07:52
#7

Jag har plockat blommor till en krans, få se om jag hinner göra den också. Annars kortar jag stjälkarna och har dem som bukett istället :-)

[Torahzen]
2014-06-20 09:13
#8

Det är intevarje år (långtifrån) som jag gör blomsterkrans, men det kanske blir idag!

Upp till toppen
Annons: