Annons:
Etiketttävlingar
Läst 1336 ggr
[Torahzen]
2014-07-04 23:29

Övning - sovrum 2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycker ni om detta sovrum?

Bra?

Mindre bra?

Bilden är från facebook och en sida som heter A room with a view.

Annons:
[NeferNefer]
2014-07-05 08:28
#1

Bjälkar i taket? Nej.

Fläkt i taket över sängen? Nej.

Stora fönster? Nej.

Så kände jag spontant när jag såg bilden. Jag skulle aldrig få ro att sova där.

Det skulle bli en perfekt ateljé, om jag hängde upp lite saker i bjälkarna. Kanske något vindspel eller några blommor.

[Torahzen]
2014-07-05 10:59
#2

Precis. Rummet ser fint ut men passar bäst till något annat än sovrum. MEN om det måste vara sovrum, vilka åtgärder skulle ni vidta?

Amandla
2014-07-05 11:14
#3

En sänghimmel kanske kan mildra energierna? Fler stora växter? Men det är synd att  ha ett så vackert rum till sovrum, då sover man ju bort tiden man är där…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tzatze
2014-07-05 11:46
#4

Wow vilket maffigt rum. Huvudelementet är JORD men alla element utom ELD är representerade. Det här rummet är inget rum för vila utan för aktivitet. Det är ett kärleksnäste, baguans kärlek&relation . Om man stoppar in ett älskande par här så gör de rummet fulländat med sin ELD.

BALANS - Mycket luft och rymd, högt, svävande. Sängen är jordad och förankrad. Färgerna är balanserade med både ljust och mörkt men inga. Fläkten i taket känns lite störande, men den är avrundad och mjuk och tillför säkert mycket nödvändig komfort.  TV:n är nog det enda jag riktigt stör mig på. Rummet är ganska exponerat så jag skulle önska några långa, luftiga ljusa gardiner att dra för framför fönstren för att ge avskildhet.

JORD – Detta är huvudelementet. Alla färger i rummet, tak, väggar, golv, textilier går i jordfärger. Rektangulära fönsterrutor.

VATTEN – snirklar på möbler, den svarta tv-skärmen tror jag kan vara vatten annars är den metall.

METALL – det bågformade taket. Anar en svag förgyllning av de snirklade benen på en möbel.

TRÄ – En växt i rummet, utanför finns stora avlånga träd, mycket grönska utanför. Avlånga fönsterdörrar.

ELD – jag ser inget eldelement men känner ändå inte att jag saknar det. Kanske är detta ett mycket varmt klimat (tänker på fläkten) så att man får nog av det ute. Men några värmeljus eller stearinljus under kvällen stärker den romantiska känslan ytterligare.

Tzatze
2014-07-05 11:49
#5

Jag läste era bidrag först efter att jag publicerade mina tankar och måste säga att det är så himla roligt att läsa vad ni tycker och tänker. Tack för det, så lärorikt.

chevy79forewer
2014-07-14 13:51
#6

ja skulle lätt tvärdäcka i det där sovrummet. jag älskar ljusa rum och takfläkt plus synliga bjälkar är bara ett enormt plus…

spirit of godness spirits of light. protect us from all plight

Annons:
[Torahzen]
2014-07-31 13:51
#7

Hi, hi Chevy! Smaken är som baken…

Upp till toppen
Annons: