Annons:
Etikettvardagsrum
Läst 2778 ggr
[Torpedtass]
2015-02-08 16:37

Blir aldrig nöjd med fönstren

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fönstren i vardagsrummet är totalt omöjliga att få ordning på tycket jag. Hur jag än gör blir jag aldrig nöjd, det blir inte bra.

Tips?

Bilderna är på hur det ser ut nu.

Annons:
[Torpedtass]
2015-02-08 16:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

största fönstret och altandörren.

Andorr
2015-02-08 16:47
#2

#0 Hellre ta bort gardinen, än att låta den hindra utsikt. Kanske som #1? 🙂

[Torpedtass]
2015-02-08 22:37
#3

#2 Har grannens husgavel precis mittemot det fönstret så inte mycket till utsikt och jag vill gärna ha någon insynsskydd då de gärna kollar in hos oss. Men som det är nu ser det anskrämligt ut.

Andorr
2015-02-08 22:41
#4

Frosta fönstret?

[Torpedtass]
2015-02-08 22:44
#5

#4 Funderat på det men gjorde det med filmjölk på vårat sovrumsfönster och vill inte påstå att jag är särskilt bra på att göra det, den "frostingen" blev både ojämn, randig och bubblig. Så avstår nog från filmjölkspaketet jag. ;)

Andorr
2015-02-08 23:17
#6

Ja. Nä filmjölk vill jag ju gärna slurpa i mig,

Gotigottgottt med egen sylt!

Ibland kan det hjälpa att rensa. Plocka bort allt, å sen sätta tbx pryttlar. Då kan man se om man överpryttlat något

Annons:
VildaVittra
2015-02-09 14:25
#7

Det finns ju klisterfria stickers att sätta som insynsskydd i massor med olika mönster som fåglar, blyinfattat glas och blommor, de lämnar inga rester om man vill ta bort det. 

#0 Där skulle jag ta bort hällorna, de är för stora för den smala stången så jag skulle sy dit en kanal istället och drapera åt sidan. 

#1 Jag skulle göra samma sak där samt ta bort mittengardinen, den stänger av blickens väg ut.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Torpedtass]
2015-02-09 14:36
#8

#7 Tänkt på sådana också, dock aldrig tagit mig för att skaffa.

Hmm, jag är inte sugen på att sy om gardinerna men du sa något där om att hällorna är för stora, därför det ser anskrämligt ut. Kanske en ide att sätta upp andra gardiner?

VildaVittra
2015-02-09 14:40
#9

Absolut är det en möjlighet.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Sameli
2015-02-10 22:43
#10

Håller med VildaVittra om att sy om så att hällorna försvinner 👍

Sen är det skönt när man får upp gardinerna så att de inte släpar mot golvet. Jag har börjat ta upp några av mina, så mycket lättare att dammsuga då.

Lycka till

"Man måste ge lite mer än man tar"

[Torpedtass]
2015-02-12 19:25
#11

Bytte ut gardinerna till panelgardiner istället, ser mycket bättre ut och inte blev jag lika stressad av att gå in i vardagsrummet längre heller. Insynsskydd är noll men får göra som VildaVittra skrev i #7 framöver.

Ribessa
2016-01-18 14:13
#12

Utan att ha läst resterande del av tråden, men din fråga: Jag tycker du har en bra grund - problemet skulle jag säga sitter i att du har gardinstängerna så lågt, så nära fönstret - det ger en instängd och tryckande känsla. Skulle du bara höja dem, så högt det går  - så skulle det bli en stor skillnad! Fönstrens känns större, öppnare, mer välkomnande för energier.

[Torahzen]
2016-01-18 18:11
#13

Mycket bra förslag Ribessa. Torpedtass verkar inte vara med längre (åtmnstone under detta nick), men som sagt bra tips. Det är för mycket vägg upptill och med de för långa hällorna och trattformen så sjunker energin här. 

Ett annat förslag, eller kombinerat, kan vara en undergardin som insynsskydd och sedan två längder som får hänga fritt eller har omtag som ger en liten midja.

Bilden visar en variant av det jag tänkte. Bilden är från prisvis.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: