Trädgård

Naturens hämnd

2015-07-05 15:30 #0 av: Tzatze

Egentligen borde jag tycka att hennes trädgård är helt fantastisk, men den känns som den har spårat ur istället. Vad tycker ni?

Anmäl
2015-07-05 18:48 #1 av: Torahzen

En grön oas mitt i stan. Det skulle vara intressant att besöka den för att kunna bedöma om det är för mycket. Undra hur det ser ut i hennes lägenhet?

♥♥♥ Livet är nu - lev det väl! ♥♥♥
Tora, Sajtvärd på Feng Shui

Anmäl
2015-07-05 21:13 #2 av: Tzatze

imponerande skapelse i vart fall. Men hon får ju knappt plats själv.

Anmäl
2015-07-05 23:20 #3 av: Torahzen

Det ser onekligen fullt ut.

Anmäl
2015-07-06 10:23 #4 av: Tzatze

Hur ser balansen ut, trä-eld-jord-metall-vatten?

Jag trodde aldrig man kunde få för mycket av grönska men här verkar det ha skett. Vad skulle man kunna göra för att få mer balans?

Anmäl
2015-07-10 16:55 #5 av: Torahzen

Beroende på var huset och lägenheten ligger, kan man göra en ordentlig analys av balansen mellan elementen. Nu finns elementet trä i både färg (grönt) form (lodräta former) och som träd (levande trä). Genom att tillföra eld (röda och rosa nyanser, triangelformat och lampor kvällstid) så dämpas dominansen. Jag skulle även tillsätta jord i form av stenplattor och stora krukor i terrakotta. Det går ju också att hugga fram trädgården lite grand. Vill man ha insynsskydd kan man sätta upp plank.

Det kan kännas mer rymligt än vad det ser ut, så det skulle vara intressant att besöka den. Personen eller personerna som bor där kanske behöver mycket natur för att hantera stress de upplever under dagen. Det är en annan balans att ta hänsyn till.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.