Annons:
Etikettträdgård
Läst 1756 ggr
Tzatze
2015-07-05 15:30

Naturens hämnd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Egentligen borde jag tycka att hennes trädgård är helt fantastisk, men den känns som den har spårat ur istället. Vad tycker ni?

Annons:
[Torahzen]
2015-07-05 18:48
#1

En grön oas mitt i stan. Det skulle vara intressant att besöka den för att kunna bedöma om det är för mycket. Undra hur det ser ut i hennes lägenhet?

Tzatze
2015-07-05 21:13
#2

imponerande skapelse i vart fall. Men hon får ju knappt plats själv.

[Torahzen]
2015-07-05 23:20
#3

Det ser onekligen fullt ut.

Tzatze
2015-07-06 10:23
#4

Hur ser balansen ut, trä-eld-jord-metall-vatten?

Jag trodde aldrig man kunde få för mycket av grönska men här verkar det ha skett. Vad skulle man kunna göra för att få mer balans?

[Torahzen]
2015-07-10 16:55
#5

Beroende på var huset och lägenheten ligger, kan man göra en ordentlig analys av balansen mellan elementen. Nu finns elementet trä i både färg (grönt) form (lodräta former) och som träd (levande trä). Genom att tillföra eld (röda och rosa nyanser, triangelformat och lampor kvällstid) så dämpas dominansen. Jag skulle även tillsätta jord i form av stenplattor och stora krukor i terrakotta. Det går ju också att hugga fram trädgården lite grand. Vill man ha insynsskydd kan man sätta upp plank. Det kan kännas mer rymligt än vad det ser ut, så det skulle vara intressant att besöka den. Personen eller personerna som bor där kanske behöver mycket natur för att hantera stress de upplever under dagen. Det är en annan balans att ta hänsyn till.

Upp till toppen
Annons: