Annons:
Etikettinredningstips
Läst 3794 ggr
Svartkatt
2011-01-15 18:01

Lunchrummet på jobbet!

Nu behöver jag lite hjälp! :)

Det är så att jag funderar på att hjälpa min mamma att måla om hennes lunchrum i våran affär. Just nu så är det en förfärlig senapsgul färg på väggarna.

Lunchrummet är ganska litet, med ett fönster, en liten köksdel och en liten matplats.

Jag skulle vilja ha någon fräsch fin färg, kanske ljus lavendelblå eller kanske lindblomsgrön?

Mamma vill såklart ha vitt.. ''För det passar ju tilla allt''. Vi ska försöka komma överens om en skön lungnande färg, men vilken?

Vi vill ju att det ska vara ett rum där det ska vara mysigt att äta, och samtidigt vara lite uppiggande och rum för återhämtning.

Så, vilka färger tycker ni skulle passa bra?

Annons:
terkina
2011-01-15 22:12
#1

Hej Svartkatt!

Puttade upp tråden om färger till dig, ifall du missat den. Där står mkt matnyttigt om många olika färger!

Jag tycker att grönt låter som en alldeles förträfflig färg! När vi målade om kontoret i våras (tror jag det var Oskyldig) valde vi en lugn ljusgrön färg, ungefär som färgen på kategorierna här till vänster.

Visst är det här med färg väääldigt individuellt, men jag stortrivs med den färgen iafl! Och enligt färgtråden står det ju för "utveckling, balans, ungdomlighet, växande, drömmar och pengar" vilket ju måste vara bra i en butik! Flört

Lycka till med färgvalet (och eventuell övertalning Flört) och butiken!

//Erika

 

Medarbetare på fengshui.ifokus

 Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

Svartkatt
2011-01-15 22:50
#2

Tack så jättemycket!

Ska läsa tråden och skriva ut, så får hon se själv. Allt är bättre än den färg som är nu i alla fall. :)

Clary
2011-01-16 14:56
#3

Håller helt med om att grönt borde vara en bra färg för lunchrummet, sen kan du ju ha färgklickar i form av porslin, duk, ja du förstår nog vad jag menar.

Lycka till får du från mig också Svartkatt Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Svartkatt
2011-01-16 16:31
#4

Ja, jag tycker det jag med. Det ska vara en fräsch färg, som man blir lite glad och pigg av!

Sen så är det ju en affär full med gardiner vi har, så det kan man ju variera i en oändlighet!

Får se om jag lyckas övertala henne att välja en roligare färg än vitt.

Tack så mycket! Glad

Upp till toppen
Annons: