Annons:
Etikettsovrum
Läst 6183 ggr
[Linda-E]
1/6/11, 5:45 PM

Sovrum

I mitt kärleks och relations hörn i mitt sovrum står mitt skrivbord och dator som jag jobbar vid. I lådorna ligger arbete och släktforskningsmaterial som jag har arbetat med för många år sedan. Mitt sovrum är litet. Vill nu få kärleken till mig.

Nu tänkte jag möblera om men om jag ställer sängen där skrivbordet står då hamnar huduvändan vid elementet. Finns det någon nackdel till det?? Eller kan jag göra en gavel och dölja elementet??

Annons:
Clary
1/7/11, 8:38 AM
#1

Hej Linda-E och välkommen in.

Hur ser resten av ditt rum ut? Om du kan lägga in en skiss eller beskriva det lite mer så ska vi se om vi kan komma på någon bra lösning.

Jag har lite problem med datortillgång just nu och kan inte vara inne här så mycket men jag hoppas ha löst det till helgen.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

szirius
1/7/11, 10:17 AM
#2

Ja , gör gärna en skiss så att man kan se var dörr, fönster , element etc är, och vilka möbler som finns.Så kan vi komma med rådGlad.

Jag kan också påpeka att om det är en NY relation du vill ha, så är det främst delen för "hjälpsamma vänner" du ska stärka, det är där nya saker kommer in. Relationshörnet kan man arbeta med för att stärka de relationer man redan har.

[Linda-E]
1/7/11, 4:58 PM
#3

Jag ska ta och knäppa kort i sovrummet och lägga upp här så ni ser.

Clary
1/7/11, 7:03 PM
#4

Perfekt Linda, sen slår vi våra kloka huvuden ihop och ser om vi hittar någon bra lösning till dig Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Pagan
1/7/11, 11:40 PM
#5

Detta ska bli kul Linda E, vill gärna vara till hjälp om jag kanGlad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Linda-E]
1/8/11, 1:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag står på min säng och knäpper detta foto. Sängen står så att jag har mina fötter mot dörren. Brevid min säng står ett sängbord. Rummet är inte stort som ni ser. Till höger ser ni ett rött draperi och där är dörren in/ut. I bokhyllan har jag böcker, cd-skivor, foton. I skrivbordslådan har jag min almanacka, en pärm med blandat, lite arbetssaker. Under lådan har jag flera pärmar med släktforskningsmaterial som bara står i flera år, har inte släktforskat på länge. Under skrivbordet finns en massa kablar.

Fråga om ni behöver veta mera om rummet.
Funderar på om jag ska tapetsera om här inne.

Annons:
szirius
1/8/11, 4:50 PM
#7

Det verkar som att du har många " vänner" i ditt rumFlört ( syftar på ljusbollarna, eller orber som de kallas).

Lite knepigt är det att få till det, om man tänker på "tryggheten" som man ofta nämner inom feng shui, vilket betyder att man ska ha uppsikt över både dörr och fönster. Jag tror inte att det går att möblera så att detta går att ordna både från sängen och där du sitter vid ditt skrivbordObestämd. Så du får känna efter själv vad som är viktigast och hur det känns just nu. Sover du bra? Känner du dig trygg i sängen? Hur känns det att sitta vid ditt skrivbord? Är det ok för dig att ha ryggen mot dörren?  ( personligen har jag svårt för det, men vi är alla olika, så DIN känsla är viktigastGlad).

Du har en ganska starkt röd färg i rummet, vilket man inte rekommenderar inom feng shui, eftersom det är en aktiv färg och det kan betyda att man kan ha svårt att komma ner i varv, eller att man kan känna sig stressad och aggressiv. Åter igen får du lyssna på DIN känsla.Andra kan uppleva en trygghet i det röda, att det påminner om den trygga livmodern.

Tavlan med de två svanarna är ju en perfekt symbol för tvåsamhetGlad! Räknat ifrån dörren hänger den nu dessutom i hörnet för relationer.

Om du inte har som plan att fortsätta din släktforskning , kan det vara en idé att kanske lägga den i en kartong och ställa i ett förvaringsrum? Helst ska man förvara saker i sin närhet som man har användning av just NU.

Detta var mina första, spontana tankar.Glad

[Linda-E]
1/8/11, 6:04 PM
#8

Tack för ditt svar.

Har varit nöjd med tapeten i några år men nu känner jag att jag vill tapetsera om. Ska gå på måndag och titta på tapeter, vill ha ljusare tapet.

Idag tog jag alla pärmar med släktforskningen och satte upp på en hylla i min klädkammare. Få se vad jag ställer in i skrivbordet istället.

Det funkar bra att sitt med ryggen mot dörren, tror att det har att göra med att det är balkongdörren. Om det hade varit mot in/ut dörren då hade jag inte klarat av det.

Jodå, det är många här hos mig. Har fångar många orber på flera foton i lägenheten.

Ladet ett rött hjärta och en rosenkvarts ovanpå skrivaren idag.

Har rensat, röjt, sorterat, flyttat runt på föremål och blommor idag. Känner mig helt slut i kroppen och huvudet. Känt stort motstånd att slänga iväg saker.

Har mera att göra här hemma känner jag. Tar en dag i taget.

terkina
1/8/11, 9:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Hej Linda! Kanon att du börjat röja och rensa, det kanske gör att ditt huvudbry med möbleringen ger sig av sig självt!Flört

Jag ser ingen nackdel i att du möblerar med huvudändan mot elementet (förutom de som szirius nämner här ovan). Så länge där inte är ett fönster ovanför elementen som gör att chi strömmar rakt igenom dig när du sover (vilket kan resultera i otillfredsställande sömn, då det blir för mkt energier för kroppen att jobba med, istället för att vila).

På så sätt kanske du kan ställa skrivbordet med "bakändan" mot fotändan på sängen och på sätt få "kraftposition" för ditt skrivbord.
Vet inte hur det blir med proportionerna och om det får plats, men jag har bifogat en liten skiss om hur jag menar, så får du protestera om det inte alls är genomförbart Flört

Lycka till!

 

Medarbetare på fengshui.ifokus

 Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

[Linda-E]
1/9/11, 12:40 PM
#10

#9, Tack för den ideen att ställa skrivbordet mot sängen.

Väggen vid elementet är 1m 30 cm lång och sängen är 1 meter och 4 cm. Jag kommer ju inte att få plats med sängbordet då. Vad kan jag ha istället för det??

Upp till toppen
Annons: