Annons:
Etikettövrigt
Läst 4640 ggr
Pagan
1/1/11, 5:08 AM

1 januari 2011

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sitter här mitt i natten och har äntligen huset för mig själv. Efter en dag med folk och tjo o shim så är det underbart att få varva ned lite grann. Under året som gått har jag upplevt tradiga och trista dagar, funderat på vad jag sysslar med egentligen, gråtit och skrattat och haft riktigt roligt samt upplevt flertalet dagar då jag följt med som ett löv i rinnande vattendrag. Mao haft det som livet är mest, på gott o ont.

2011 har jag tänkt styra mer åt rätt håll. Bestämma mer och vara mer förberedd. Leva efter vad jag vill uppleva/göra än efter vad som händer mig. Jag ska söka mer handlingskraft och oberoende. Bli mer självisk (?) viljestark och självständig, visa mer energi, anamma fler idéer och ta fler initiativ. Jag ska satsa på att bli en gladare Pagan - för att bidra med mer glädje. Att vara självisk låter så negativt, men om jag mår bra - mår familjen bra.

Detta är ju snart också Kaninens år - enligt det kinesiska horoskopet - Det är individualismens och vänskapens år, ett bra år för självförverkligande. Det sägs att alla har mer tur i spel under kaninens år.

Vi tar väl som vanligt en dag i taget - och jag hoppas att alla får en riktigt bra dag.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Clary
1/1/11, 11:10 AM
#1

Denna afton fick också passera utan min medverkan då sängen blev min plats redan kl 16 men idag är en ny dag och jag hoppas att det blir en vändning nu.

Året som har gått, var det värsta jag varit med om och lärdomarna har varit många.

Det här året måste jag hitta tillbaka till glädjen och mig själv. Jag har engagerat mig för mycket i andra och inte bett om hjälp som jag så väl behövt så det är de stora bitarna att jobba med för min del.

Jag är inte heller den som gärna öser ur mig allt utan behåller allt inom mig men nu har iaf lille gubben fått veta vad jag känner och tycker, förhoppningsvis förstår han också. Han har sitt helvete och jag mitt men vi kanske kan ge varandra den uppmärksamhet som behövs och framför allt kommer jag att se till att den övriga delen av familjen också förstår.

Mitt första projekt när det gäller egen "bara njuta tid" blir den 3 feb när jag tar ene sonen och några goda vänner med till Goa för att bli bortskämd och ompysslad. Har inte riktigt hittat glädjen i det än men det kommer.

Jag önskar oss alla ett underbart år där vi dag för dag blir starkare och gladare och skickar iväg en stor varm kram till er alla Kyss

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tiana
1/1/11, 1:06 PM
#2

Jag vet inte riktigt ännu vad jag har för förväntningar på det nya året. Hur som helst känns det som att livet är på väg mot rätt håll.

2010 förlorade jag jobbet, två bekanta och min morbror i cancer, och min egen hälsa var inte på topp.

Så i år kommer jag försöka att ta igen mig, skämma bort mig själv lite mer. Sen får man ju ta dagen som den kommer, allt styr man ju inte över Skrattande

Tuva-Lena
1/1/11, 11:58 PM
#3

Jag tycker att det låter som en alldeles förträfflig färdriktning Pagan! Stort lycka till, både till dig och Clary och dig Tiana! Kyss

Jag har också tagit ut en ny färdriktning. Nu är det slut med daltet av hjälplösa karlar, vill man umgås med mig så får man banne mig bjuda till lite det kommande året!

Självförverklignadets år skriver du Pagan, och just därför kommer jag att satsa mer på mitt skapande - som har fått stryka på foten de sista 20 åren! (Inte klokt egentligen, varför ägnar man sig åt sånt som inte är utvecklande?)

Vi fyra amazoner tar våra excalibur-svärd och svingar dom ljudligt genom etern för att befästa våra nya erövringar, eller hur? Cool

Gott Nytt på Er vänner! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

szirius
1/3/11, 10:21 AM
#4

Jag är också med och svingar svärdet! De senaste två åren har varit fyllda av tvivel och oro, det är inte lätt att landa i ett nytt land men jag märker att jag bara gräver ner mig själv av allt grubbel. Nu har jag bestämt mig för att försöka att inte tänka så mkt på framtiden - den blir ändå aldrig som man planeratFlört- och i stället göra det allra bästa av nuet och varje given stund. En dag i taget, som sagt.

Jag vill också lägga mer tid åt både dansen och musiken, försöka hitta tillbaks till glädjen i det igen, då timmarna bara rinner iväg utan att man märker det.

2011-här kommer vi!!!!Glad

Denna kommentar har tagits bort.
szirius
1/3/11, 10:26 AM
#6

Jag började minsann året med att storstäda det stora akvariet! 4 timmar tog det, men nu är det skinande rent, och så snat jag får chansen ska jag köpa några nya fiskar till det! Glad

Jag har även platsrenat huset, en våning i taget, annars blir det för jobbigt.

Jag satte igång rejält med utdrivande energier, för sen fick jag magsjukaTyst.

Nu gäller det att ha lite tillit och tålamod, för allt faller ju inte på plats direkt. Förra året gjorde jag samma stora rensning i januari, med fokus på flöde i ekonomin,  och i mars fick jag nytt jobbFlört

Annons:
Clary
1/3/11, 11:54 AM
#7

Men vad skönt Szirius att du fick akvariet städat måste bara kännas så skönt.

Alla förra årets handlingar ät snyggt och prydligt arkiverade Flört men reningen har jag kvar i övrigt. Sakta men säkert kommer väl orken tillbaka så jag kan svepa över allt ihop

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

szirius
1/3/11, 12:56 PM
#8

Ta det med ro, kära ClaryKyss.Det viktigaste är att få tillbaks gnistan, när den väl är tillbaks, så går det ju så mkt enklare. Lyssna på dina egna goda råd - lite i tagetFlört

Pagan
1/3/11, 1:05 PM
#9

Känns som vi är på väg, första stapplande stegen och sedan småspringer vi. Det gäller nog att inte gå på för hårt/snabbt för då är risken stor att vi tappar sugen om något blir motigt.

Ja du Tuvan, varför gör vi saker som inte berikar, det lustigt hur mycket tid o energi man kan lägga på vissa saker. Kanske dags att fundera mer på varför man gör dem - och ändra riktning. Ibland så har vi nog ställt kraven själva och fortsätter av bara farten. Sedan upptäcker vi att det till råga på allt tas för givet oxå, dåSkrikandes

Jag har ju mina fina anteckningsböcker (Tack ClaryFlört) i dem skriver jag ned lite smått o gott som gjort mig glad under dagen. Kan ju kanske bli en affirmationsbok liksom. Har också påbörjat en hemsida där jag skriver om det som intresserar mig.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

szirius
1/3/11, 1:20 PM
#10

Jag är lite dubbel till det här med år, och tid, egentligenObestämd. För någonstans kan jag känna att det gör att man inte är i nuet, det är lätt att planera för mkt, dvs vara för mkt i framtiden, om man hela tiden jobbar efter mål.

Men det kan ju vara ett mål i sigTungan ute- att vara mer i NUET. Ta vara på stunden, här och nu. Förändring kan man ju bara göra i nuet, alltså precis NU.Förändra hur man möter denna stund.Väljer jag att ta emot den, eller göra motstånd?

En vacker bok där man skriver in saker som gör en glad, är en jättehärlig idéGlad.

"Rista det goda i sten, det onda ska skrivas i snön"Glad

Pagan
1/3/11, 1:22 PM
#11

Precis Szirius. Nuet - det liksom bara passerar för vi gör så mycket i framtiden redan. Det är ju kanonbra att ha det som målsättning att leva mer här o nu

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Clary
1/5/11, 10:30 AM
#12

Nu kan man nog påstå att jag lever i nuet, minut för minut för jag orkar inte annat, samtidigt börjar huvudet bli piggt och funderar/planerar hit och dit, måste hitta avstängningsknappen Flört

Kan iaf tala om att den effektivaste bantingskuren har jag nog genomgått nu, tappat nästan 5 kilo sen julafton. Buljong och ägg i någon form är det enda jag fått i mig men nu har jag utökat menyn med rostat bröd och saftsoppa, fa se om det fixar till sig eller om jag ska behöva gå till läkaren, vilket jag helst undviker för egen del.

Härligt Pagan att du gillar böckerna, jag tycker att de är så sköna att skriva i, hör till dem som gillar att skriva för hand Glad

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

szirius
1/5/11, 11:59 AM
#13

#12 tänk bara på att få i dig mineraler o vitaminer ocksåKyss.Kan det vara nån magkatarr du har fått kanske, om det är så ihärdigt?

Mitt har gått över, äntligen kan jag njuta av min kaffekopp igen - har inte druckit kaffe över hela jul, pga magen.

Annons:
szirius
1/5/11, 11:59 AM
#14

Åh, är det de fina som du sålde, med en stor sten på framsidanGlad? de var superfina! Hade tyvärr inte möjlighet att köpa….

Pagan
1/5/11, 12:04 PM
#15

#14 just dem sz - de blev en fin julklapp till mig

#12 5 kg, det låter inte så bra Clary. Undrar oxå om det är magen eller om du tappat aptiten till följd av..

Hur har du det med avslappnandet? Meditation? Långa bad? du låter som om du skulle behöva en veckas långt bad o bara bli servad o får lov att bara vara.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Clary
1/5/11, 12:06 PM
#16

Vet inte om det är en kombination av magkatarr och nåt annat, känner inte riktigt igen smärtorna men verkar som det tänker ge med sig. Jodå, jag försöker tänka på att få i mig rätt saker och gumman är rätt seg.

Ja det var de böckerna, vem vet, de kanske dyker upp som vinst framöver om jag kommer på någon bra tävling Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

szirius
1/7/11, 11:50 AM
#17

Hur går det för er så här en liten bit in i januari? Några projekt på gång?Glad

Pagan
1/7/11, 1:21 PM
#18

Inga direkta projekt Szirius. Jag har ju haft ett par veckors semester nu (23/12) och på måndag drar vardagen igång igen. Så jag har bara haft det slappt o gött. Fast jag har påbörjat en hemsida och en blogg som jag ska ha färdigt under helgen - om jag inte låter städa ut julen få företräde. Har ju gått med i facebook också - det trodde jag ju aldrig. Så visst har det hänt en del egentligen, när jag tänker efter.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tiana
1/7/11, 6:10 PM
#19

Inget speciellt. Jobbar skickar mig till kontoret i Finland v 4, så till dess ska jag bara ta det lugnt. Efter det så kommer ju ofta våren hit till söder och då har man att göra!

terkina
1/7/11, 10:53 PM
#20

Jag drog igång med 'Projekt Storstädning' idag!
Känns fantastiskt skönt måste jag säga. Hela hösten har jag suttit fast i destruktiva vanor och beteenden, men ändå inte kunnat göra nånting åt det, fastän jag varit medveten om att det bara tär på mig….
Men nu är hallen halvt avklarad redan! Glad (och då plockar jag inte bara undan grejer, utan ajg STÄDAR verkligen! Skrattande)

Tack vare Platsrenings-tråden har jag börjat läsa Karen Kingstons bok om 'Creating Sacred Space' igen (hittar den fortfarande inte på svenska! Skrikandes) vilket satte igång hela processen. Jag fastnade vid ett stycke som handlade om att vårstäda huset:

"Av tradition vårstädar vi i västvärlden en gång om året och ger oss själva ett energilyft. Tänk dig vilken vitalitet du skulle ha om du hade ditt hem så hela tiden!"

Det fick mig att minnas hur det var när jag bodde hemma fortfarande och mamma öppnade upp de stora vardagsrumsfönstrena för att tvätta dem, någon gång sådär i slutet av mars.
Jag minns verkligen den rena, fräscha och härliga känslan som spred sig i hela huset bara av att hon tvättade fönstrena! Det var som att man fick en klarare syn på hela sin verklighet, fastän det bara var fönstren i vardagsrummet som "fick sig en omgång".Skrattande

Min förhoppning är att finna den där "vårstädningskänslan". Både i mitt hem, men också i min hjärna! Tungan ute

Känner mig verkligen inne i en nystartsperiod nu!

 

Medarbetare på fengshui.ifokus

 Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

Annons:
Pagan
1/7/11, 11:30 PM
#21

underbart TerkinaSkrattande du är redan på G. Du har nått in i känslans kärna o det måste ju vara det viktigasteSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

terkina
1/8/11, 12:20 AM
#22

Tack för uppmuntran Pagan! Flört

Ska precis skrida till verket och ta mig an golvbrunnen i badrummet tänkte jag.
Det är väl sånt som alla 23 åringar gör på fredagkvällarna vid elva tiden?! Tungan ute

 

Medarbetare på fengshui.ifokus

 Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

Pagan
1/8/11, 12:20 PM
#23

jojo - det är till att roa sig ordentligtSkrattande You´r such a party girl

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

terkina
1/8/11, 3:09 PM
#24

Oskyldig

 

Medarbetare på fengshui.ifokus

 Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

szirius
1/8/11, 4:38 PM
#25

#22 Jag är inte heller särskilt gammal men brukar roa mig att möblera om, långt in på helgnätternaFlört.Förra lördagskväll skurade jag rent ett akvarium - 4 timmar tog det, men nu är det såå fantastiskt fintGlad

Städning kan vara riktigt kul, om man känner efter hur skönt det känns när det blir rent. Det svåra är att sätta igång tycker jagTyst Jag sitter tex här och " gruvar mig" för att ta tag i dammsugningen…..Men känslan efteråt är som sagt jättehärlig! Och så får jag väl unna mig något sedan.Ett varmt bad blir det för min delGlad

terkina
1/8/11, 5:32 PM
#26

Ja, visst känns det skönt efteråt!
Ändå gruvar man sig för att genomföra saker varenda gång..Obestämd

Det bästa är väl att göra lite och ofta, så att det inte hinner bli så tungt när man väl ska till att göra.

 

Medarbetare på fengshui.ifokus

 Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

Upp till toppen
Annons: