Annons:
Etikettinredningstips
Läst 9014 ggr
[GunillaF]
2010-10-25 16:42

Spegel

Vad säger feng shui om att placera speglar på en vägg mitt emot ett fönster?

Annons:
Tuva-Lena
2010-10-26 02:28
#1

Inte så bra om solen besöker fönstret under dagen. Då reflekteras ljuset ut igen. Detsamma gäller dörrar, då smiter Qi ut gemnom dörren när du öppnar den. Egentligen vet jag inte hur det förhåller sig med fönster men rent logiskt borde det vara samma sak

Jag har en gaderob med en spegelvägg som står vänd mot ett fönster - söderfönster dessutom. Det känns obehagligt när solen lyser på spegeln, så lite sanning ligger det nog i fiosofin. Sedan är det svårt att spegla sig också när man blir bländad av ljuset utifrån.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[GunillaF]
2010-10-26 02:30
#2

#1 Tack. Jag förstog det nästan och naturligtvis är det ett söderfönster….

Det får bli en fin väggmålning där i stället då!Tungan ute

Tuva-Lena
2010-10-26 02:42
#3

Ja men det var ingen dum idé!  Hur tänker du göra den? med hjälp av en sån där förstoringsapparat vad dom nu heter, där man ser bilden på väggen..? Sedan ritar du i linjerna..? Tungan ute Har tappat bort vad det heter också… är nog ganska mossig i huvet just nu. Foten i munnen

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[GunillaF]
2010-10-26 02:47
#4

#3 Yngste sonens flickvän är duktig konstnär. Hon har gjort några tidigare. Någon på frihand och någon så där som du menar.

Jag vet inte riktigt vilket motiv jag vill ha. Måste vänta tills jag "ser det" för mitt inre.

Tuva-Lena
2010-10-27 02:59
#5

Kolla här! Stickers kallas det, som man bara klistrar upp på väggen! Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[GunillaF]
2010-10-27 11:51
#6

#5 Men gud va konstigt. När jag klickar på din länk så kommer jag till min hotmail?! Jag ska söka på stickers. Tack för tipset.

Annons:
Tuva-Lena
2010-10-28 02:26
#7

Vet du va? Det gör jag med!! FörvånadObestämd men va då, jag var inne på sidan och kopierade adressen för att lägga in den här…?

Skall kolla igen… öjjeblikk! Skäms

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
2010-10-28 02:29
#8

Försöker igen … Kreatima heter sidan. Scrolla ner tills du ser rubriken "Tapeter och Stickers". Nu ska det väl funka ändå..? Tyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[GunillaF]
2010-10-28 09:59
#9

#8 Tack!

Det fanns ett par fina som skulle passa.Skrattande

Clary
2010-10-28 20:26
#10

En bra länk, det fanns några som jag gillar också Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
2010-10-30 00:31
#11

Jag med. Flört Just nu målar jag sambons rum i huset. Han vill ha lite mörkare färger, så jag hittade en burk med gammal väggfärg som jag glömt bort - nougat heter färgen. Blev skiiitsnygg på väggen! Nu är frågan om jag skall klistra upp en fondtapet där också, eller kanske använda en fräck schablon istället..? ObestämdTungan ute Glömde kameran idag så jag kunde inte ta några bilder. Rynkar på näsan

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[GunillaF]
2010-11-02 09:39
#12

Det blir speglar ändå…. Skäms

Kunde inte motstå speglarna jag fann på IKEA. Små sexkantiga blir det. 30 stycken rökfärgade som jag sätter upp lite "hur som helst". Jag tar en bild när jag satt upp dem färdigt.

terkina
2010-11-03 00:27
#13

Vill inte trampa dig på tårna nu Gunilla, men är det inte så att flera speglar bredvid varandra alstrar samma energi som en trasig enligt feng shui, alltså rejält mycket otur…Rynkar på näsan

Detta var den främsta anledningen till att jag skrotade vår spegelvägg när vi gjorde om i hallen sist.Skäms

Just speglar är ju bland det kraftfullaste verktyget inom feng shui, så det är nog något man ska vara försiktig med. Glad

(fast ska man vara lite tolkningsfri kan man ju säga det som att du skjuter ut oturen direkt genom fönstret då, så det kanske inte gör nåt! Flört)

 

Medarbetare på fengshui.ifokus

 Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

Annons:
[GunillaF]
2010-11-03 01:05
#14

#13 Haha… jaa, jag väljer att anamma det sista du skrev!Tungan ute

terkina
2010-11-03 13:44
#15

Det är rätta takter! Flört

Mycket handlar ju också om vilken känsla man får själv när man tittar på en sak eller befinner sig i ett rum.

 

Medarbetare på fengshui.ifokus

 Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

[GunillaF]
2010-11-03 21:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

30 speglar blev det. Lite här och där/hit och dit, på väggen.

Dålig bild..men vad sjutton… Jag är ingen fotografFlört

Tuva-Lena
2010-11-03 23:49
#17

Ja men du, det blev ju jätteläckert! Fint med ljusen som reflekteras i dom också. Jag skulle nog känna mig väldigt iakttagen med så många speglar på väggen - av mig själv då Foten i munnen, men det ser verkligen läckert ut!

Kan du ta en bild i dagsljus också? Liiite bättre skärpa..? Du som är så duktig på att fota!? Var du "skackelhänt" just när du tog den här bilden Gunilla! Skrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[GunillaF]
2010-11-03 23:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

#17 Haha.. jaa du..jag var nog "kagret". Hade inte blixten på och då blir det så där.

Här är en bild jag tog med blixt.

szirius
2010-11-04 16:55
#19

Väldigt häftigt, men i fengshui-synpunkt är det ju lite värreFlörtTungan ute.Enligt LÄRAN så skapar detta en splittrad bild av sig själv…Tyst

Men du, som du ju vet så är det viktigaste vad man själv känner och tror.Bestäm själv vad det symboliserar och tro på det starkt, så blir det så.Glad

Själv sov jag tex som ett barn i ett helrött sovrum, som är aja-baja enligt feng shui.

[GunillaF]
2010-11-04 17:40
#20

#19 Jag tänker mig väggen som en diamant med många fasetter!Skrattande

Annons:
Tuva-Lena
2010-11-05 01:12
#21

Jag tycker också att den ser underbar ut! Jättefint Gunilla! Och om de tända ljusen reflekteras i dom så kan du tänka dig en stjärnhimmel kanske..? Behaglig färg på väggen har du.. Flört Helt i min smak som gillar beige och jordfärger. Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

terkina
2010-11-05 12:15
#22

Det ser ut som att det är hål i väggen in till rummet bredvid. Läckert! ;)

 

Medarbetare på fengshui.ifokus

 Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

[GunillaF]
2010-11-05 12:23
#23

#21 Jaa, jag gillar de här färgerna.

#22 Det har du rätt i!Glad

Måste tillägga att det ser mycket bättre ut i verkligheten än på bild.

terkina
2010-11-05 18:34
#24

Tycker det ser väldigt bra ut på bild också! Flört

Måste vart lite pyssel och sätta upp alla på rätt plats kan jag tänka?! Förvånad

 

Medarbetare på fengshui.ifokus

 Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

[GunillaF]
2010-11-05 23:17
#25

#24 Med vattenpass och ett tunnt pennstreck här och där går det bra att få det någolunda rakt.

Upp till toppen
Annons: