Annons:
Etikettvardagsrum
Läst 3910 ggr
Hellas
2010-09-17 21:44

Nu tändas ljus!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu tänder jag mina ljus som jag har nästan överallt.
Det känns mysigt.
Jag vet inte om jag visat mina stora ljusstakar jag har i fönstret tidigare.
Jag ska ta en närbild också på dem.

De är enkla att göra, har man någon som svetsar, lite fyrkantsrör osv. så är de fixade i ett nafs

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
JohannaMax
2010-09-18 10:38
#1

Åh så fint! Jag älskar ljus, är en riktig ljusoman och har mängder med ljus tända varje dag den mörkare årstiden men har inte satt i gång riktigt än.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
2010-09-18 17:30
#2

Underbart ser det ut Helena! Och vilken utsikt! Där skulle jag kunna sitta i timmar och bara titta ut genom fönstret! Tungan ute Jag tänder ljus varje dag nu också, mest värmeljus men dom är fina dom också. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Hellas
2010-09-18 18:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#2 Det är precis bredvid de fönster  man ser från köksdelen så nu kanske du förstår att jag har det lite "naket" innomhus, trädgården kommer likson in i huset.
Jag älskar att sitta där och läsa eller bara vara.
Värmeljus: *I Love*
Det är en av standardvarorna man handlar på Ikea :)

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Tuva-Lena
2010-09-19 01:56
#4

Få se nu.. fönstren man ser här, är det samma som var på den andra bilden, eller..? Alltså då skulle dom ligga till vänster härifrån sett..? Då förstår jag hur du menar. Oj vilka fönster! Och va ljust o fint du har det! Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Hellas
2010-09-19 02:15
#5

Om du tittar på köksbilden så rakt fram finns dubbla balkongdörrar.
Till vänster om dem ser du lite av den stora gröna växten som även finns på bilden ovan.

På bild 1 så finns ett likastort fönster till om du tänker dig den lilla lampan längt bort i fönstret så är det en vinkel, där fortsätter fönstret från golv till tak (svårt att förklara)

Ja det är väldigt ljust och vi trivs med det just nu. vem vet, om några år kanske man vill ha det lite murrigare :).
Det är dock inte stelt eller kallt, mycket pga. parkettgolven som är ett levande material + det vitlaserade taket som är före detta furutak som var så poppis för många år sedan.
Taket är vitt men blir ändå levande med kvistar som kan skönjas.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Tuva-Lena
2010-09-19 02:28
#6

Ja det var så jag funderade också, jag kände igen blomman. Glad

Nej jag tycker inte heller att det ser stelt ut, snarare lugnande och väldigt behagligt. Oskyldig Passar väldigt bra att ha meditationsgrupper här Helena - som klippt och skuret för det.

Så ni har laserat taket? Jga har ett likadant nämligen, ett furutak som jag är så less på. Jag vill ha det vitt, men det är sambon som i sju skinn skall ha furu överallt. Jag försöker förklara att vi har lämnat 80-talet bakom oss nu… men men.. Tyst

Det värsta är, att i nya huset är hela köket i furu.. och då skall sambon dessutom sätta dit svärmors gamla köksfurumöbler! Skrikandes nej, nej, jag vill ha vitt och beige jag. Köpte en jättefin väggfärg som heter Créme, lite mörkare beige men det blir snyggt tillsammans med vitt tak och vitt runt fönstren.. Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Hellas
2010-09-19 02:45
#7

Cremé är jättesnyggt till vitt :).

Stå på dig, ut med furun, vill han ha det så kan han väl ha det i ett eget skyffe Foten i munnen.
Visserligen menar inredningsexperter på att Furu är på väg tillbaka men jag tror iallafall inte det blir så hysteriskt som det var på 80 talet

Skämt å sido, man kan ju medla, jag tycker det kan vara jättesnyggt att ha trärena ben på ett bord och vit skiva.
Stolarnas sittsar målar man också vita, ja du har säkert sett hur jag menar.

Jag tycker väl inte furu i sig är fult men tyvärr tar det gärna överhand och blir lite för sommarstugelikt.
Furu har ju även en ovana att bli Gult!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Tuva-Lena
2010-09-19 02:59
#8

Just precis, dom gulnar efter ett par år och här är både taket och skåpen gula vid det här laget. Sedan vill jag ha in lantstilen i köket och då är det vitt och andra ljusa färger som gäller.

Lova att inte säga det där om en ny furutrend till sambon.. Tyst Å andra sidan så tror jag att man kommer att kombinera furun isåfall med kallare färger. Inte som förr när allt skulle vara furu, precis som du skriver också. Här har vi haft den trenden i över 20 år dessutom.. Foten i munnen ha ha..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Upp till toppen
Annons: