Annons:
Etikettfärger
Läst 2989 ggr
Tuva-Lena
9/14/10, 2:37 AM

Den gröna färgen

 ..kan vara svår att kombinera med andra färger, men väljer man en diskret grön färg så går det lättare.

En skarpt grön färg är annars väldigt fin till ljusa inredningar. Tänk er ljusa väggar och gröna växter till exempel. Lite svart också så får rummet mera liv.

Grönt är ju härtchakrats färg så visst borde vi använda mer av den i våra hem. Ta med naturen in i hemmet och välj gröna färger om du behöver mer enegi.

Vad associerar du grönt med? Obestämd

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
[GunillaF]
9/14/10, 10:13 AM
#1

Jag gillar grönt. Glad

Jag har en hel del grönt i mitt hem emellanåt. Ni som såg mitt vardagsrum, vet.

När jag läste färgkunskap så sa en av lärarna något väldigt klokt.

"Grönt passar till alla andra färger. Titta på blommorna. Vi ser aldrig en konstig kombination där. Alla blommor har gröna blad och det passar till rosa, lila, oranga, blå osv blomblad"!

Jag associerar grönt med naturen. Varma sköna sommardagar, hjärtchakrat som du skriver samt fritidskläder (jaktkläder)Skrattande

Tuva-Lena
9/14/10, 11:34 PM
#2

Nä du har ju helt rätt Gunilla, fast nog kan den färgen bli väldigt påträngande om den är i klargrönt tillsammans med andra skarpa färger. Idag har jag hängt upp mina gröna gardiner i köket - efter många svordomar och svettpärlor i pannanTyst. Dom är inte så där skarpa i färgen utan väldigt diskret gröna - min köksmöbel går i samma färg se så dom gör sig väldigt fint i höstfönstret. Glad Annars är ju grönt skönt som det heter, och jag använder gärna grönt i hemmet, men då blir det oftast storbladiga växter. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[GunillaF]
9/15/10, 12:43 AM
#3

#2 Tänk dig att ha en vas full av gula och oranga Ringblommor på köksbordet till de gardinerna. Helsnyggt och avbrytande!

Upp till toppen
Annons: