Annons:
Etikettpraktiska-tips
Läst 2506 ggr
Tuva-Lena
8/16/10, 2:26 AM

Fönstren då..?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Husets ögon som Clary skrev i en artikel. Glad Hur tar ni hand om dem? Vilka gardiner väljer ni? Blommor? Andra små prylar som en del människor ställer i fönstren..?

Jag vill ha in mycket ljus ifrån fönstren, undantaget är såna här heta somrar då jag drar ner persiennerna. Annars väljer jag helst ljusa gardiner för att få in mycket ljus och för att kunna se ut. Vill inte ha några tunga, mönstrade gardiner..

Nu har jag valt panelgardiner ett tag, dels för att dom passar så bra till mina gamla spröjsade fönster, och dessutom för att dom lämnar en del av fönstren öppna så att jag inte känner mig "instängd". Ofta har ajg gröna växter i fönstren som är lättskötta under vintern då dom flesta blommor mår dåligt av torr inomhusluft. Jga är inte mycket för att ställa prylar i fönstren - dammsamlare tycker jag. Flört

En bild från mitt datorrum i somras. Flyttade in blommorna för att skydda dem ifrån hettan i fönstret..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
JohannaMax
8/18/10, 8:09 PM
#1

Ljusa gardiner här med. Funderar dock på lite mörkare nu till vintern i tvrummet för att få en lite "murrigaremyskänsla" med ljus o så.

Sen är det bara gröna växter och i ett par fönster har jag ett par stenar annars ingenting.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
8/19/10, 2:40 AM
#2

Precis min stil Johanna! Jo, till hösten brukar jag välja något mörkare gardiner. Dom drar ju till sig värme också med den mörka färgen, och gadinerna skall ju dessutom hålla värmen under vinterhalvåret. Just nu funderar jag på vilken färg jag skall ha i köket.. Har ett par diskret gröna gardiner som jag gillar, men dessutom ett par rostbruna som blir såå snyggt till höstfärgerna utanför fönstret… Obestämd

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Upp till toppen
Annons: