Annons:
Etikettofftopic
Läst 2410 ggr
Clary
2010-08-20 09:40

En ny prattråd

Dags för en ny pratttråd tycker jag.

Har det lite jobbigt just nu då jag har min man på sjukhuset efter en ny operation men nu ser det ut som om det kan ordna upp sig igen.

Börjar bli svalt här, idag har vi 11 grader men solen är framme så jag hoppas det blir bättre framåt dan och inge mer regn.

Om helgen blir lugn kanske jag till och med kan vara här inne och läsa ikapp lite Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
Tuva-Lena
2010-08-20 12:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bra ide´ Clary med ny tråd! Go'morron på dig vännen! Vad roligt att se dig igen! Glad

Jag hoppas verkligen att det skall ordna sig nu för dig och din man, så att ni får en andhämtningspaus mellan behandlingarna! Kyss

Ja det var kallt imorse och känns kallt nu också, man har blivit bortskämd med 25 grader inomhus och nu var det bara 18.. På med värmepumpen en stund, det räcker för att få igång livsandarna i alla fall, sen åker jag in till stan. Måste städa i lokalen innan jag sätter igång efter sommaren.

Ha en fin dag allihop så träffs vi till kvällen igen! Glad

Har ni testat trådslöjd? Jättekul att sitta med!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tiana
2010-08-20 12:12
#2

Ja, jag hoppas verkligen med att det ordnar sig för er, Clary.

Trådslöjd är något son jag gärna provar på, men först måste jag få undan det jag har hemma. Har så mycket halvfärdigt att jag inte vill dra på mig mer just nu Skäms

Här är jag också i full gång att söka nytt jobb. Ska inte stanna här, utan ger mig på nya utmaningar nu!

Tuva-Lena
2010-08-21 03:26
#3

#2 Hur blir det med trygghetsförsäkringen Tiana! Får du någon hjälp därifrån? Du är så stark och jag beundrar din beslutsamhet! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Hellas
2010-08-21 19:31
#4

Clary, jag tänker på er och lilla familjen, det är tufft för er och jag önskar av hela mitt hjärta att allt ska ordna sig till det bästa.

Tuvastar, Jag älskar trådslöjd, det är så vackert, jag har ju provat på det men som vanligt så är jag jätte engagerad till att börja med sedan tröttnar jag helt.

Det enda jag inte tröttnat på är mediumskapet och Feng Shui, förmodligen för att man mår så bra av det.

Tiana, Oh så jag beundrar er som vågar hoppa och prova på nya utmaningar.
Själv är jag för feg, jag vill ha garantier innan jag äns har försökt.
Tuva, du är en sådan person jag beundrar, du vågar verkligen satsa känner jag.

Själv vill jag också starta en ny karriär men är för feg, dessutom bygger man upp en trygghet kring den ekonomi man har så det är ett steg att ta ett kliv neråt och ha lite mindre att röra sig med.
Nu har jag inte alls någon större lön att röra mig med men får jag göra det jag verkligen vill så får jag räkna med en betydligt lägre inkomst.

Kram på er, nu har jag tjattrat färdigt

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Tiana
2010-08-21 20:28
#5

#2 Har inte kollat upp de olika möjligheterna än, måste ju först få ett exakt datum när jag slutar. Och jag vet inte om jag skulle kalla mig modig, utan snarare tvärt om. Jag hde inte känt någon tyrgghet att vara kvär här längre…

Tuva-Lena
2010-08-22 02:35
#6

Du Hellas, mitt "mod" kommer sig nog snarare av min äventyrslust och kunskapstörst. Står det stilla ja då står livet också stilla, och då blir jag orolig .. Kankse en rädsla över att livet skall springa ifrån mig, jag vet inte riktigt. Jag älskar när det händer saker runt omkring mig helt enkelt. Att få lära sig nya saker är en gåva jag får av livet självt som jag ser det, och då kan man ju inte tacka nej. Glad Utmaningen blir att använda kunskaperna jag inhämtat, för livet är en enda lång och pirrande utmaning för mig. En tillfredsställande känsla egentligen..

Tiana, hoppas att det går bra för dig med ditt nya liv! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Clary
2010-08-22 09:29
#7

Trådslöjd skulle vara kul att hålla på med men mina händer gillar det inte. Går bra en liten stund sen protesterar de och vill sluta när jag tycker att det är som roligast Skrikandes Måste komma på något nytt att ägna mig åt. Har en granne som ägnar sig åt knyppling och en väninna som gärna ger mig hennes knyppeldyna men vad ska jag göra med det sen då? Och förresten tror jag att det blir för pillrigt det med.

Dagen ska jag ägna åt besök på sjukhuset igen. Man har lagt honom på ensamt rum för infektionsrisken, tror knappast att han får komma hem till helgen då njurvärdena var alldeles för höga nu. Jaja, får höra vad de kommit fram till. Som tur är så kan man prata med både läkare och sköterskor på den här avdelningen, förra gången var det svårare att få vettiga svar.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Hellas
2010-08-22 13:13
#8

Clary, jag hoppas att ni får ett possitivt svar idag av läkarna, vad skönt att det är en personal som kan ta sig tid till att prata med er.

Här blir det den stora slapparedagen idag, jag ska åka bort på kurs en vecka i Danderyd, jag åker iväg ikväll så jag vill inte göra någonting idag mer än att bara vara.
Jag ska även försöka packa smart hur det nu ska gå till, antingen har jag med mig för lite (vanligast) eller för mycket.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Clary
2010-08-22 19:58
#9

Tillbaka, irriterad och ilsken. Idag har man nämligen börjat funderat på om det är skador efter strålbehandlingen som ger sig till känna i mage och rygg. Jag blir så vansinnigt arg därför att de visste vilka grundsjukdomar han har att kämpa med och borde då ha kunnat ta ett samtal med alla de övriga läkare som känner honom sedan länge. Man ska ha stormöte i morgon med alla inblandade och jag skulle ge nästan vad som helst för att sitta med som en fluga på väggen. Det ska bli mycket intressant att höra vad de kommer fram till.

Men Helena, kurs i Danderyd, kommer du att vara upptagen hela tiden? Det är inte så himla långt från mig, skulle så gärna träffa dig Kyss

Nu ska jag fixa en stor kopp starkt kaffe, bläddra lite i en blomsterlökskatalog som kom i veckan och lugna ner mig lite Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Clary
2010-08-23 20:02
#10

Saknar Carina, hoppas allt är ok Kyss

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Pagan
2010-08-23 21:00
#11

Jag har oxå tänkt på henne. Vi får hålla tummarna och hoppas att det fortsätter åt rätt håll.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
2010-08-24 00:53
#12

Det är ju bedrövligt det du berättar Clary! Får inte du vara med på mötet? Det borde du väl kunna få vara, som anhörig..?

Hellas, va roligt att åka på kurs! Titta in till Clary vet jag, hon behöver muntras upp lite! Glad

Ja jag har också funderat över Carina och hur det har gått för dem..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
2010-08-31 09:25
#13

Det verkar inte vara något slut på allt elände, igår fick han två påsar blod och ett par till skulle det bli under natten.

Mötet var en stor konferens i Göteborg fick jag höra senare och vi har inte hört vad man kom fram till. Åker in idag då vi ska till onkologen också och ska se vilka av läkarna jag kan få tag i.

Nu är det helt klart höstkänsla här och jag är lite kluven. Vid den här tiden brukar vi börja planera inför vår resa men i år blir det inte så, kommer att kännas konstigt att inte träffa våra vänner där.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
Tiana
2010-08-31 12:07
#14

Här börjar det också kännas att det är höst i luften. Träden är fortfarande gröna, men lägenheten är iskall om morgnarna för att termostaten inte slår på ännu… Brr…

Tiana
2010-09-01 13:09
#15

Så är vi inne i september. Kan ni förstå det?

Tuva-Lena
2010-09-02 00:25
#16

#13 Ja va tråkigt för er Clary. Hoppas att ni kan få göra den resan längre fram istället. Kyss

Visst är vi inne i hösten nu mina vänner. Imorse fick man skrapa rutorna här. Vi ligger väldigt låglänt här och precis i höjd med älven - då blir det kallt. Ikväll har jag garderat mig och täckt över blommorna.. Samtidigt är det underbart med den höga kara luften! jag är ju höstmänniska se, gillar hösten lika mycket som våren om jag ska vara ärlig. Flört Och tänk, nu kan vi börja planera våra höstkrukor!

Clary, det blir väl nästa fototävling det..? Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

szirius
2010-09-06 12:19
#17

Jag har haft en fullproppad helg, men på ett härligt sätt. I stället för att känna mig slut känner jag mig nöjd och duktigFlört.

Jag sa till mannen " oj, vad snabbt helgen gick, men klockan är ju bara 14 på söndag, så vi har hela em och kvällen". Söndag? sa han.Det är ju bara lördag!

Så på det sättet kändes helgen plötsligt väääldigt lång Glad

Jag har rensat alla garderober, rensat i trädgården, pulat med allt möjligt och ändå hunnit vara vid floden och grilla hela lördagseftermiddagen. Vi har haft soligt men blåsigt här.

På mormarna är det lite kallt i huset ( vi har inte satt på värmen än, drar på det så länge det går) men på dagarna blir det lagom skönt.

Snart kommer ljung och astrar ,men ännu är pelargonierna ute på fartun, så jag får vänta lite med att knäppa höstbilder.

Om ca 2 veckor ska vi ut och plocka  - mandlar Flört

szirius
2010-09-09 15:24
#18

Hallå allihop, har ni fullt upp med höstpyssel - eller ligger ni kanske däckade i höstförkylningar? Det är lite dött i prattråden tycker jagFlört

Vi har klarat oss ok, jag och maken har ont i halsen men annars är vi krya.

Ute har det spöregnat igår men jag var nyss ut på lunchen nu och det är riktigt skönt och solen visar sig då och då. Med andra ord blir det lite krattning i trädgården - jag har rivit upp massor av ogräs som jag inte hunnit kratta ihop ännu…

Nåja, höstpyssel var det. Det är snart dags att göra en fin dörrkrans, det tycker jag är roligt.

Och i morgon är det fredag! Underbart.

Vi ska nog hälsa på kusinerna , så barnen får leka med varandra lite.

Idag ska sonen testa tennis - han vill testa alla sporter som finns, känns det som…hoppas bara att han hittar något som han kan bestämma sig för också…Flört

Han vill börja på teater också men vi har inte hittat nån barngrupp än….

Jaa, barn är härliga, de vill så mkt. Själv kan jag känna att jag bara vill sova ibland, hahaha, men sonen hjälper mig verkligen att se på livet med mer spännande ögon.

Tiana
2010-09-09 16:40
#19

Haha, jag hinner knappt in här numera känns det som. Jobbar heltid till slutet av oktober, extraknäcker för att få in lite pengar och söker jobb. Det tar all min tid! Mellan varven försöker jag träffa min särbo med, så jag inte blir av me honom i alla fall Flört

Pagan
2010-09-09 21:25
#20

Hahaha Tiana, så pass får du inte rensa i din tillvaro så karln din åker ut.

Låter som du har det hektiskt som sjutton, kram på dig.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Tuva-Lena
2010-09-10 02:00
#21

Här i byn luktar det koskit så man strorknar, eller strong'n som vi säger här Skrattande. Jag är ju omringad av åkrar, förutom min skog bakom huset, men nu när dom har spritt ut rötslam på åkrarna är det rena rama dasset man bor i. Man skulle kunna tro att dom har sprängt en hel lagård i luften! Det sitter i kläderna och luktar i huset - fy farao - tur att man inte tvättade dom här dagarna..Skrikandes Här räcker det minsann inte med salvia för att rena luften! Skrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Pagan
2010-09-10 18:15
#22

urk! jo en annan bor ju oxå så himla centralt "mitt i skiten"Skrattande en får ju passa på att bjuda hem fint stadsfolk andra dagar. Fast det är ju inte så att bönderna annonserar precis. Nu snackar vi skit i kvadratFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tiana
2010-09-10 18:24
#23

Hehe! Känner igen det där. Bor ju inne i byn, men här finns det åkrar lite varstans ändå Flört

Idag har jag äntligen hittat ett jobb jag verkligen vill ha! Ringt och pratat med dem och skickat in papper. Önskar bara jag hade lite mer av det där som kallas för tålamod… Vill ju veta nu Oskyldig

Pagan
2010-09-10 18:37
#24

sicken tåga det är i dig Tiana. Full fart. Så underbart att du funnit drömjobbet. Håller tummarna för dig.Skrattande

"den som väntar på nåt gott" blä!!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Clary
2010-09-10 20:16
#25

Här är det doftfritt, bara mina rökelser som doftar Flört

Är lite intensiva dagar just nu eftersom jag fått hem lille gubben igen, mycket passning blir det men han tycker det är kanon att vara hemma och få riktig mat. Idag fick det bli sesampanerad fisk med lime smör och sen fick han lite vitlöksräkor, bortskämd?? JA!

Om det blir fint väder i morgon med så ska jag försöka lura med mig ene sonen till skogen och se vad vi kan hitta.

Håller alla tummar för dig Tiana Kyss

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

PiteCarina
2010-09-12 14:06
#26

Hej!

Ja, det var ett tag sedan jag var in här och läste och ännu längre sedan som jag skrev något. Jag har varit så trött och knappt orkat med det dagliga, men nu är orken på väg tillbaka.

Min sambo är kvar på Rehab i Sunderbyn. Minns inte vad jag jag skrev om senast, men han gör framsteg. Nu kan han röra en del på på fingrarna och armen. Han kan även röra benet en del och i tisdags började han med gåträning efter att ha tränat att belasta benen under några veckor.

Han hittar ibland inte rätt ord, kan vara ett så enkelt ord som "soffa", men till ca. 70% får han nog fram det han vill ha sagt? Han har nu börjat gå hos en logoped så det ska förhoppningsvis hända saker med talet också.

Han är mycket trött och det beror ju på både själva hjänblödningen och all träning som han gör där borta. Får hjälpa till mycket mer i det dagliga där än i Piteå och det är ju jättebra.

Han verkar vara vid gott mod och beredd att kämpa tillbaka! Han verkar inse att han gör framsteg, men att det kommer att ta sin tid.

Kramar till er alla! Jag har saknat er också!

Clary
2010-09-12 16:28
#27

Hej Carina, vad skönt att se dig här inne igenKyss

Förstår att du inte haft ork till att vara här inne, sitter ju i samma sits mer eller mindre. Tröttheten som din sambo känner är ju helt normal och det är så härligt att höra att han gör framsteg. Det där med tid är så knepigt och svårt, vill ju gärna att man ska vara helt ok igår.

Vi pratar mycket om just det här att bli bra snabbt, han har iofs varit dålig under så lång tid och så många stora operationer men lik förbaskat tror han att när han känner sig något bättre att han ska kunna göra samma saker som tidigare. Det finns inte en chans, vi får nog räkna med ett halvår minst innan han kan börja fungera något så när normalt.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
Tiana
2010-09-12 18:59
#28

Härligt att höra om framstegen!

Här har dett varit en helg med en massa extrajobb, har ca en timme kvar. Imorgon ska jag titta på en liten bil till mig själv till slut! Har ju varit utan hela sommaren efter bilolyckan jag var med om. Sen får det vara slut påextrajobbet och dags för lite höstvila.

Pagan
2010-09-12 21:25
#29

#26 Hej Carina.

Så skönt att se dig. Och skönt att höra att det går framåt. Har undrat och funderat och tänkt på dig så du måste nog ha känt detGlad Förstår att det varit en skitjobbig tid, att du inte hunnit med själv. Nu kanske du får lite tid att vårda dig och ditt inre lite oxå så du kan möta denna mörka årstid med lite kraft. Måste vara en stor omställning i alla era liv. Kram

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
2010-09-12 23:58
#30

Hej Carina! Va roligt att se dig och varmt välkommen tillbaka! Tungan ute

Roligt att läsa om din sambos framsteg, och har han kommit så långt i rehabiliteringen redan så finns det gott hopp om fortsättningen också. Så glad för din skull! Kyss

Idag har jag varit igång hela dagen, ändå känns det som jag inte har gjort nåt.. Hur kan det komma sig..? Obestämd Inte nog med att jag hunnit med två långa prommisar, sedan har jag städat i skåpet under diskbänkenSkrikandes, torkat golven, tvättat, lagat middag och diskat. Nu sitter jag här och tycker att dagen knappt haft nåt innehåll.. kanske det blev för många "måsten"..? Obestämd

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tiana
2010-09-13 18:58
#31

Ska hem och rensa upp i både karriär- och välståndshörnan ikväll tror jag. Nu börjar ansökningstiderna för jobb jag sökt gå ut…

PiteCarina
2010-09-14 00:14
#32

Tack ska ni ha! Glad

Jag var och hälsade på honom idag. Var med under sjukgymnastiken och idag tränade han armen. Han fick först "cykeltrampa" med armen och det gick jättebra! Glad Sedan skulle han greppa ett glas och föra det upp mot munnen så att tungan nådde glaset. Det var knepigt att komma runt glaset med handen, men att sedan lyfta upp det mot munnen gick nästan utan problem.

Efter det skulle han "torka bordet" och kunde inte riktigt sträcka ut armen så att han nådde de bortre hörnen. Det gjorde ont i axeln då. Sist skulle han "såga" med handen fram och tillbaka och det gick också jättebra! Glad

szirius
2010-09-14 18:20
#33

Hur mår du själv då Carina? Hinner du tänka på dig själv mitt i allt? Klarar du av jobbet?Hur mår dottern i detta? Jag tänker på digKyss

PiteCarina
2010-09-16 23:43
#34

Tack szirius! Kyss 

Jag är sjukskriven iallafall t.o.m. 1 oktober. Orkar inte med att jobba. Jag är så trött och vissa stunder är det jättejobbigt med ovissheten. Hur mycket kommer han att kunna komma tillbaka? Hur blir det sedan då han får komma hem? Mycket fokuserar kring hans kamp tillbaka och jag försöker få ordning i hemmet inför hans första hembesök som nog snart blir av.

Vår dotter saknar förstås sin pappa, men är lite mer reserverad i sina känslor än vad jag är. Men vi kan ändå prata rätt så öppet och vi kan trösta varandra.

Jag far nästan dagligen till "Röda Korset" där jag har många vänner. Löser korsord och läser för att skingra tankarna. Har även anmält mig till en kör. Först tänkte jag att det kanske inte går att gå den ifall min sambo hinner komma hem permanent, men två timmar ska jag väl ändå kunna boka in som egentid varje vecka.

Annons:
Pagan
2010-09-17 18:40
#35

Egentid är viktig tid, men som vanligt är vi flickor duktiga på att rationalisera bort den. Fast i detta fallet så blir det nog svårt med mer egentid för dig Carina. Jag hoppas du finner tid till kören, en sysselsättning då tankarna verkligen måste vara fokuserade på nuet och sjunga är ju så himla roligt.

Tur att du har ett nätverk av vänner runt dig. I nöden prövas vännen, är ett uttryck som stämmer väldigt bra. Vi får hoppas att allt går som det ska med rehabiliteringen. Så det är dax för första hembesöket. Det är ju ändå ett mirakel. Det fanns en tid då du trodde du mist honom och nu så kommer han hem igen, på visit men ändå.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Clary
2010-09-19 16:38
#36

Skönt att höra Carina att du ordnat för egen tid också, det blir antagligen tufft när han kommer hem, nya rutiner och mycket beror ju på hur mycket hjälp han behöver. Låter som det går framåt bra för honom med rehaben.

Visst är det ett mirakel när allt vänder åt rätt håll.

Här pratar vi myrsteg, man har varit ganska frikostig med morfin och det har inte direkt gjort honom klar i huvudet men nu har vi kunnat minska ner den dosen. Att vara ute och gå är inte att tänka på än då han har så mycket vätska i fötter och ben. Om jag tyckte det var tufft när han var på sjukhuset så är det mer pressande psykiskt nu när han är hemma. På nåt sätt måste jag hitta några andningshål.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Pagan
2010-09-19 17:39
#37

Låter mycket tufft Clary. Kramar om dig.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
2010-09-21 00:49
#38

Usch ja, skickar dig en extra styrkekram och ett hopp om snabb förbättring för din man. Kramar till dig också Carina! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
2010-09-22 22:32
#39

Idag har jag bara varit såååå duktig. Tvättstugan i morse, mattor, sängkläder plus det vanliga, städat hela lilla huset, hunnit med cykeltur och lagat mat. Känns bra så nu hoppas jag på fint väder i morgon också för i dag var det kanonväder, var väl därifrån energin kom Flört

Bokat in lördagen med min son, då drar vi till skogs. Han hade varit ut en sväng i em och plockat ihop en fin skörd av kantareller och höstisar. Ska bli så skönt att komma ut, har inte blivit något sådant tidigare.

Tackar för era kramar, värmer alltid Kyss

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: