Annons:
Etikettbyta-grejer
Läst 5502 ggr
Tuva-Lena
2010-07-24 00:01

Loppisfynd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är egentligen inte den som gärna besöker loppisar, men nu bad mamma mig att pipa över till grannen, som har en loppis, för att se om hon hade någon fotogenlampa hon kunde ha i stugan. Vi saknar båda el i våra stugor så jag tog en koll för egen del också. Och titta vad jag hittade! Så ful att den är snygg tycker jag själv, eller hur? Tungan ute Det här är en modernare variant förstås, men kommer säkert att pryda sin plats i stugan. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Hellas
2010-07-24 17:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag har idag fyndat rejält på loppis tycker jag.

14 st. felfria stolar för 400:-

Det är typsika besöksstolar från 70 -talet.

Nu ska de kläs om i stolsittsen och jag vill nog få lite annan färg på dem också.

Katterna passade på att slåss om en av stolarna Kyss.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Tuva-Lena
2010-07-24 23:36
#2

Ja det må jag säga var ett fynd Hellas! Men att klä om allihop…! Tyst Jag håller fortfarande på med en soffa som jag påbörjade förra sommaren.. men den kommer att bli jättefin bara jag får den färdig. Det var det här med tid du vet.. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Hellas
2010-07-24 23:54
#3

En soffa är lite mer jobb en några stolar, det är ju bara en stolsitts, ett fyrkantigt tyg och en häftpistol som behövs. säkert bara en halvtimme /stol.

Tydligen hade Ernst med liknande stolar igår i Sommar med Ernst, dessa målade han svarta, jättesnyggt blev det.

Jag ska ju ha mina som esrastolar + i cirkelverksamhet om jag nu kommer igång ordentligt *håller tummarna*.

Soffor är ju jättesvårt att klä, jag tror inte det är helt enkelt så det är modigt av dig att försöka.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Clary
2010-07-25 07:22
#4

Din fotogenlampa Tuvan, påminner väldigt om en som jag har. Även om vi inte har något behov av den, hör den till en av de saker vi har svårt att slänga men vem vet det kanske blir strömavbrott Flört

Bra fynd med stolarna Helena, det största jobbet är nog att måla dem. Klädde om stolsitsar när jag jobbade på ett värdshus, de var runda och det var lite pilligt att få rundningen snygg men så bra det blev. Tror att det tog mig 2 dar och det var ca 75 stolar, klippte till alla sitsar och sen körde jag järnet..

Soffor eller mjuka möbler överhuvudtaget är det mer pilljobb med inte lätt att bara kunna ta häftpistolen där inte.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Hellas
2010-07-25 11:24
#5

Ja fotogenlampan är fin, kanske inte mina färger men i sommarstuga eller på en altan för att få lite mysbelysning är den ju perfekt.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Tuva-Lena
2010-07-26 01:24
#6

Nä precis, färgen är inte den jag skulle vilja ha, men som mysbeslysning tänte jag också - och va då, den kostade bara 110 kr!

Jag undrar om man kan ta och mäta med tyget utanpå soffan först, och ev sy ihop vissa delar innan man fäster dem på soffan..? Ni ska veta att jag inte heller är någon expert på omklädning - har aldrig klätt om någon soffa, men då måsta man ju prova vet ja! Kan inte bli mer än fel och tyget har jag kommit över helt gratis. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Hellas
2010-07-26 01:50
#7

Jag skulle nog ta bort det gamla tyget och använda som mallar….eller det kanske är dumt att ta bort tyg som sitter på, asch, jag vet inte Obestämd

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Tuva-Lena
2010-07-26 02:11
#8

Jag har tänkt så också, men tänk om soffan tappar formen då..? Tyst - det blir lite knöligt både här o där.. Skrattande Ha ha, jag får väl hitta på nåt!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Pagan
2010-07-26 23:14
#9

Jag har klätt om en enda soffa i mina dar, en klippan (tror jag den hette) från Ikea. Bara raka kanter typ, Skitenkelt blää! Fast jag tog gamla lakan och gjorde en mall av och sedan då jag tyckte att den var okej, så sydde jag efter den. Fast den blev ganska bra, om jag får säga det själv.Skäms Äldste pojken hade den i många år i sitt rum.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
2010-07-27 00:54
#10

KLippan minns jag Pagan, och det stämmer - den var raka former, eller raka rör! Skrattande

Den här soffan är lite krökt över ryggstödet, eller krökt, vågig kankse.. Ja det blir i alla fall en kulle på mitten av ryggstödet, annars är det raka former på den här också, och så små kjolar nertill - så sött så.. Oskyldig

Jag brukar inte ge mig så jag skall försöka fixa till det - sedan vindsrensningen är över vill säga.. Tyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
2010-07-27 11:37
#11

Men visst hade du kommit en bit på väg med soffan, Tuvan? Att göra en mall av nåt gammalt tyg/lakan är jättebra, det där kommer du att fixa med eller utan små volanger Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

szirius
2010-07-27 13:38
#12

#1 det första jag "såg" när du nämde 14 stolar var en stor cirkel hemma hos dig, så det blir nog av ska du se Flört

Tuva-Lena
2010-07-29 03:05
#13

#11 Jadå, jag har fixat en del redan så det är bara den där tröskeln jag skall ta mig över just nu.. Skrattande

#12 Vet du, det var precis vad som dök upp i huvet på mig också - en meditationsgrupp eller nåt.. sedan är det vitt runt om, mycket vitt och en ganska stor grön växt på golvet.. som är blankt med en "ullig" matta på. FlörtGlad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: