Annons:
Etikettsovrum
Läst 8341 ggr
Tuva-Lena
2010-08-14 00:23

Hur gör du..?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

..för att förstärka Qi i ditt hem, bortsett från själva rensningsbiten då? Små prylar, blommor, dukar eller vaser, stenar kanske..?

Om vi börjar med sovrummet, hur förstärker ni Qi i sovrummet till att börja med..? Glad Färgval på tapeten, gardiner, matta/-or, tavlor.. möbler utöver sängar..?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Tiana
2010-08-14 10:10
#1

Just sovrummet är det som jag har minst feng shui-at just nu. Har helt enkelt för mycket prylar för min bostadsyta och mycket har hamnat i sovrummet Obestämd Men jag jobbar på det.

Tuva-Lena
2010-08-14 13:09
#2

Jag har valt ljusa färger på väggarna, inte helt vitt men nästan. Jag har dessutom klistrat bårder i mörk beige färger på ett speciellt sätt som bildar mönster på en av väggarna, alltså inte uppe vid taket. Sedan har jag äldigt mycket vitt i möblerna. Till det har jag mönstrade gardiner, panelgardiner för att vara exakt med växtrankor i olika beige, brun, och svarta nysanser. Mitt emellan gardinerna hänger en svart jalusi. Just fönstret är jag väldigt stolt över ska ni veta - precis i min smak. Tungan ute

Jag har ett "altare" i sovrummet också, en vacker gammal vitmålad chiffonjé, heter det så tro…? där jag har rosenkvarts, fjädrar, ljus och kristaller. Dessutom ett foto på min första golden som var min första ängel.Kyss Sparsamt med möbler i övrigt för att få energiväxling i rummet, endast en liten bokhylla där jag har mina favvoböcker och en svart fåtölj. På väggen framför sängen har jag en tygtavla i mörk nougatbrun väv där det står:

"Yesterday is history

Tomorrow is a mystery

Today is a gift.."

Och ja, jag älskar mitt lilla sovkrypin. Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
2010-08-14 13:13
#3

…glömde ju min spegelbyrå! Vitmålad med en gammal fin spegel och gamla beslag på lådorna. Den har stått här sen farmor och farfars dagar. Ommmålad förstås så att alla gamla energier är väck. Cool

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Torahzen]
2010-08-16 00:57
#4

Jag förbättra chi med rensning, städning och flyttar runt/byter ut arrangemang på minst 27 saker. Försöker särskilt att plocka upp högar med papper där jag gärna lägger saker…

Putsar fönsterna!

[Torahzen]
2010-08-16 01:01
#5

Förtydligande: Jag har en tendens att lägga högar med papper på golvet, vilket inte är bra. Mycket på golvet tynger ner chi.

Tuva-Lena
2010-08-16 01:48
#6

#5 Snälla Torahzen, berätta det för min sambo! Som också har en tendens att lägga inte bara högar av papper på golvet, utan allt han håller i händerna. Tyst

Välkommen in till oss förresten! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: