Annons:
Etikettsovrum
Läst 3115 ggr
doublerainbow
2010-07-26 22:01

Hur är det med dörrar?

Är det viktigt att ha dörrar i FS?

Funderar på att ta bort dörren till sovrummet…

Annons:
Pagan
2010-07-26 23:09
#1

Stängda dörrar hindrar chiflödet, på gott och ont.  Men jag kom direkt att fundera på trygghetsaspekten….att kunna stänga dörren om sig. Hmmm, får fundera mera

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
2010-07-27 00:50
#2

Jga tycker inte att du skall ta bort dörren in till sovrummet. Precis som Pagan säger så finns det en trygghet i att kunna stänga dörren om sig. Jag har ingen dörr åt det ena hållet, och innan jag satte draperi för öppningen kände jag mig ofta iakttagen ifrån fönstren i rummet utanför sovrummet. Tyst Kändes kymigt på nåt sätt.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

PiteCarina
2010-07-27 00:50
#3

Jag skulle känna mig otrygg utan sovrumsdörr. Stänger alltid den helt innan jag ska sova. Min dotter är likadan.

Clary
2010-07-27 11:39
#4

Jag har aldrig haft en sovrumsdörr stängd, tycker inte det känns bra så jag skulle nog råda dig till att gå på din känsla i det här fallet.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
2010-07-29 03:01
#5

Nej, jag stänger aldrig dörren heller, drar bara igen den lite på glänt så där… man vill ju samtidigt ha koll.. Tyst

Där jag ligger nu så har jag en dörr på en av väggarna, en jättestor öppning rakt framför mig in till köket, ett fönster till vänster om mig och ett mindre fönster ovanför sängen, uppe vid taket! Skitdålig feng shui, men vad gör man när alla väggar är upptagna av antingen fönster eller dörrar..? Tyst Huset är ju gammalt och nån feng shui fanns inte då, men då fanns istället två dörrar in till rummet. Jag har tagit bort den ena och gjort en öppning, för rummet var tänkt som ett matrum i min planering.. Foten i munnen och nåt sovrum har jag inte än så länge…(Människan spår men Gud rår..)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Upp till toppen
Annons: