Annons:
Etikettövrigt
Läst 3411 ggr
dagdrivarn
7/17/10, 1:16 PM

Hjälp vad gör man?

Alltså sista året har ju varit KATASTROF och ja katastrof med stora bokstäver…. kaos elände och olycka har varit en nära följeslagare och var gång man trott sig se ljusningen har något hänt.

Nu har jag ju beslutat mig för att separera, jag har dock inte sagt något ännu av många skäl, behöver tiden han är borta nu och jobbar att få lite ro osv…

Men saken är den att jag har rensat ut en massa, jag har städat upp, röjt upp, fräschat till osv osv osv….

Men sista året har gubben varit helt utan inkomst flera gånger, vi har kommit rejält efter med allt, jag har lyckats komma ikapp med det mest akuta men det är myyycket kvar… kändes som att kanske, kanske kunde det faktiskt gå… men vad har hänt sen förra hösten?

Bilen brakade, genom en massa skrapande lyckades vi helrenovera motorn för 9000:- och fick då en bil som var som ny… någon vecka senare skär den igen, gubben och den andra mekanikern hade lyckats kugga kamremen fel och motorn skar igen. Åter utan bil. Simone min ena hona blir tjuvparad av hanarna något som aldrig hänt förr under alla år jag fött upp och inte slutar det ens med en levande kull utan med att både Simone och alla sju ungarna dör :-( Sen fick Maya tack och lov en kull som det gick rätt bra med förutom en envis snuva hos en av dem, lite inkomster från kattungarna gjorde att jag kom ikapp och det såg ljusare ut. Men så kommer nu nästa smäll tvättmaskinens fot går sönder och jag är i desperat behov av min tvättmaskin och så nu sista vattensängen brakar. Vaknade imorse min dotters födelsedag. Tar fram presenterna och inser att jag står i en PÖL med vatten… så nu är jag utan säng också. Vad gör jag för fel? Vad ska braka härnäst då???

Nu står jag alltså, utan säng, utan bil, en massa att betala, äldsta dotterns födelsedag om två veckor, snart ensamstående med endast en inkomst och eländet bara kommer dråsande över mig en efter en efter en som käglor….

Sorry för långt och gnälligt inlägg… behövde få ösa ur mig lite och kanske har någon tips om vad jag kan göra.

Ps. har nyligen köpt en röd plånbok men inte flyttat över allt i den, kanske skulle göra det klart så kanske, kanske det vänder lite. Har i alla fall slängt in en lotto-rad till ikväll men med den turen jag hittills haft så hoppas jag inte alltför mycket :-o

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Annons:
szirius
7/18/10, 3:23 AM
#1

Det verkar som att många har och har haft mkt elände den senaste tiden.Tror du på andlighet? Enligt flera läror är vi inne i en period nu då " egot" ska rensas. Vi får , ofta genom rejäla käftsmällarTyst olika prövningar, eller övningar om man ska se på det positivtFlört.Sjukdomar, ekonomiproblem, relationer brakar osv.Med en hel del " övningar" av detta slag, så finner jag en tröst och trygghet i min övertygelse att detta leder någon vart, det leder människan framåt.Kanske behöver man mista allt för att förstå vad som är värt något? Och för att kunna bygga på nytt, men med andra grundvärderingar?Jag tänker på tarotkortet tornet, att hela vårt samhälle står i detta nu: det som byggts på osanna grunder , dvs på rädsla i stället för kärlek( vi är alla fulla med diverse rädslor), kommer förr eller senare att rasa.Människan är intressant.Kanske vi inte kommer uppskatta rent vatten förrän den dagen kranen är tom?

Vad jag har lärt mig av perioder med dålig ekonomi är just tacksamhet.Jag kan få ett lyckorus över att kunna tanka bilen full - det som jag bara tog för givet förr!Att kunna unna sig ett restaurangbesök samma sak( vi som åt ute jämt för några år sedan) osv osv.Det låter så krystat men det bästa är gratis.Naturen är gratis, att kunna älska någon( dina barn )är gratis.

Jag hoppas att du inte tar detta som att jag försöker förminska dina problem , jag förstår dig så väl och det är kämpigt nu.Mina ord är minst lika mycket en påminnelse till mig självFlört.

Det kommer att vända, var så säker, men man kan behöva mycket tålamod - och framförallt förändra sin syn på det som sker.Kyss

Tuva-Lena
7/18/10, 3:39 PM
#2

Jag håller med dig Szirius, det händer någonting märkligt runt omkring oss i dessa tider också. Inte minst jag själv har börjat bryta mig ur åratal av förminskande..

Men du dagdrivarn, nu berättar du om hur du själv upplever situationen. Hur är det med din sambo/make? Vad jag har förstått så har du gjort det du har kunnat för att förbättra din livssituation, men vad gör din livskamrat? och vad har han för syn på det hela? Du vet, det räcker inte med att den ena parten vill förändra, båda måste vara inne på samma linje. Han kanske är uppgiven, deprimerad eller bara har gett upp..? Att vara arbetslös är väldigt svårt, speciellt för en "familjeförsörjare" som ju männen ser sig som. Har du tagit upp det med honom? Utan att "skälla" då vill säga. Har du pratat med honom om hur han mår, eller upplever sin situation? Min erfarenhet är att män ofta "ger upp" när det tar emot. Du kanske måste peppa honom och visa honom vägen för att ni båda skall dra åt samma håll. Att du tar i räcker inte, om han går omkring och är allmänt deppig och har kastat in handduken - då kommer ni ingen vart hur mycket du än jobbar för en förändring.

Du är modig som tar det steget, och ur varje kris föds en möjlighet, som Hellas så fyndigt skrev en gång. Kyss Lycka till och kramar till dig!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tride
7/19/10, 1:39 AM
#3

Tycker också du är modig, dagdrivarn, inte minst för att du öppnar dig här på sajten och delar med dig av ditt livsöde. Ja, det är så jag ser det. Glad

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

dagdrivarn
7/20/10, 2:32 PM
#4

Tack alla!

Jag har förstått att det är mycket förändringar här, detta hos mig har dock pågått i ett par år så man börjar väl bli lite lätt uppgiven vid det här laget.

Har så otroligt svårt att få ork till att fixa allt som behöver fixas också, känner mig totalt sönderstressad av alla måsten just nu och jag vill bara bli klar med allt innan jag börjar jobba nu den 16 augusti.

Jag har inte pratat med gubben, han är i Norge och jobbar nu och det är så otroligt skönt. Jag har fått sån otrolig ordning och otroligt mycket mer energi sen han åkte. Så skönt att slippa gå omkring med ständig irritation och tro mig jag HAR försökt prata med honom utan att gnälla, jag har försökt ta upp saker och ting men utan att gå in på för mycket detaljer så tro mig det är fullkomligt meningslöst.

Hur han upplever situationen struntar jag ärligt talat i, inte så snällt kanske men tro mig jag har gett och gett och gett och gett och jag tänker inte ge ett j-a dyft till, det är slutgett nu!

Vad gäller peppa att inte ge upp är svårt när man har en person som sitter halvårsvis utan jobb och jobbar 2-3 månader om året, för att däremellan finns inga jobb som är "roliga" nog eller som är beredda att ge den lön som begärs! Nej, jag har mycket svårt att peppa sånt beteende inte när man kommer med förslag om jobb och får det nedkört i halsen var gång trots att man påpekar att vi behöver inkomsten!

Bortsett ifrån det så har jag fått jobba heltid OCH dra hela lasset hemma sista året… alltså diska, tvätta, städa, hänga, vika, tömma kattlådor, skura, dammsuga, torka bänkar. Jag har inte ens fått hjälp med att människan som trots allt snart är 40, torkar upp bänken efter sig efter att ha skurit bröd eller nåt annat. Mjölktetror har bara ställts tomma på bänken inte sköljts ur eller nåt och har de sköljts ur och det inte stått någon pappakasse för tidningsinsamling vad gör man då? Tar fram en påse ifrån skåpet bredvid? Nej det är för jobbigt, man ställer/slänger dem i en hög i hörnet i köket!

Periodvis har jag bara helt sonika struntat i att tvätta hans tvätt, vad har han gjort då? JO har det legat något i maskinen när han kommit på att oj jag har inga kläder, hushållerskan har gått i strejk… inte ska ni tro att tvätten då hängts upp? Nej den har välts ut på badrumsgolvet så jag har fått tvätta om den igen… så NEJ jag har ingen lust att prata med svinet! Ursäkta uttrycket!

Välkommen till mitt liv i ett nötskal….

Usch vad negativt det låter allt… men det är det som varit.

Även om jag är livrädd inför vad som komma skall och jag har absolut ingen aning om hur i hela världen jag ska lyckas få allt att gå ihop och komma på fötter igen så känner jag mig enormt lättare nu när sambon är borta, det känns som om en enorm börda är borta. Sista tiden har jag ju inte kunna kunnat vara i samma rum som människan och det känns så enormt mycket lättare att kunna röra sig fritt i sitt hem igen och MÅ BRA! Även om den ekonomiska biten är katastrof….

NU är det nog på tiden att jag visar lite före och efter bilder också :-)

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

dagdrivarn
7/20/10, 2:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Här är en bild på matrumsdelen av vardagsrummet.

(Största delen tillhör Karriären och Framtiden, delen med bokhyllan är inne på arean Självkännedom, gränsen går just framför bokhyllan).

Överst är som ni kan se före och nederst efter, numera står även fyra gröna doftljus på bordet, gardiner har ännu inte kommit upp :-)

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

dagdrivarn
7/20/10, 2:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Fönstret som tidigare bara var en tom fönsterbräda har nu fått en massa blommor :-)

TACK så oändligt för skotten!

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Annons:
dagdrivarn
7/20/10, 2:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Ett av de skott jag fick, vandrande jude som dragit iväg och fått ett hjärta att linda sig runt…

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

dagdrivarn
7/20/10, 2:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Och är är några till….

Aloe Vera, Ampel-liljorna och de andra suckulenterna är fortfarande på tillväxt :-)

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Tuva-Lena
7/21/10, 1:02 AM
#9

Men oj va fint du har gjort! FörvånadGlad och det är evrligen en stor skillnad på före oc efter dagdrivarn! vad säger du? Ingen energi?! Du har ju energi så det räcker till ett helt kraftverk vet ja! Skrattande Jättebra jobbat! och du, jag förstår dig. Jag förstår om du är trött, less och inte känner minsta lust att prata längre. Känner igen mig lite i din situation även om min sambo alltid har jobb, och alltid jobb borta dessutom - men det var det där med hushållerska - som man aldrig bett om att få vara. Skrikandes

Du jobbar på jättebra! Och nu när du har stakat ut hur du vill att ditt liv skall se ut så kommer nog resten att lösa sig också ska du se. Kyss Stort lycka till!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

szirius
7/22/10, 10:53 AM
#10

Superbra jobbat ju! Det är verkligen stor skillnad.Tar man bara ett rum i taget, så brukar det fungera, man får inte se på allt samtidigt.Och låta det ta sin tid.Glad

Tuva-Lena
7/22/10, 12:47 PM
#11

Precis, inte sätta ribban för högt på en gång - nåt som man alltid gör och då går luften ur en ganska snabbt också. Rynkar på näsan men du verkar ha fått kläm på det här dagdrivarn, blir näsatn lite avis på hur mycket du får gjort.. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

asvensso
7/22/10, 4:00 PM
#12

Ojojoj! Mycket att kampa med pa en gang!

For mig verkar det ocksa som om livet serverar en massa forandringar, olyckor, elande, halsoproblem, penningbekymmer och allmant jakelskap tillsammans i perioder. En sadan period var nu i varas da det mesta var kampigt pa en gang. Inte det ocksa!! utbrast jag fler an en gang. En vaninna till mig som tror pa astrologi (inte som i damtidningarna utan med analyser av planeter osv)papekade da att min otur berodde naturligtvis pa att Merkurius var i "retrograde" dvs att det ser ut som om den gar baklanges i relation till jorden. Det gor den tydligen ca 3 ggr per ar.

Det verkar som om du fatt en skopa av livet men eftersom du anda verkar stark och kampar pa sa ljusnar det snart. Den inre strykan kommer ju nagonstans ifran och att du fixar med din hemmiljo kan ju bara gora dig annu mer harmonisk och stark.

Tride
7/22/10, 4:35 PM
#13

fantastisk förändring med små medel!Glad

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
dagdrivarn
7/22/10, 4:41 PM
#14

Tack allihopa, måste säga att forumet här är lite terapi det också bara att få ösa ur sig saker få hjälp att se det ur andra synvinklar hjälper enormt!

Nu har jag gjort mer förändringar, iom att vattensängen gick åt pipan så har jag tagit itu med sovrummet. Har haft en del problem men infektioner i mina senaste kullar, nu visade det sig ju att det var svartmögel i vattensängsramen så det kanske kan ha spelat in. MEN jag tog i alla fall och samlade allt i mitten av rummet, så tog jag ångtvätten och ångade alla lister, i kanten mot golvet och alla skrymslen och vrår, sen skurade jag runt alla trösklarna med klorin. Därefter tog jag hink och skursvamp och skrubbade bort alla fläckar på tapeterna, samt skrubbade alla lister ordentligt med klorin. Därefter tog jag en hink med vatten och cederträolja och gned in alla listerna med. Jag har haft en del problem med pälsängrar och de gillar inte cederträolja.

Nu har jag möblerat om, den gamla gaveln står fortfarande kvar i rummet men ska ut, mamma och pappa ska hjälpa med ny säng, mina föräldrar är så gulliga även om jag och mamma inte drar jämnt gällande något alls för det mesta!!! Skrattande

Ska ta kort där också får ni se…

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

PiteCarina
7/22/10, 8:05 PM
#15

Vad fint du har gjort dagdrivarn! Jag önskar dig all lycka! Peppkramar!

Tuva-Lena
7/23/10, 2:12 AM
#16

Oj oj nu är hon igång igen..! Förvånad Jag beundrar verkligen din styrka och målmedvetenhet dagdrivarn! Känner mig nästan lite skamsen som inte kommer mig för att rensa vinden, bara för att det är "för varmt.." Skäms

Och du skall bara veta vilken styrka du kommer att få av den här utrensningen! Det är ju faktikst det feng shui går ut på: Att ur alla förändringar man gör hemma, så "växer" man som människa också. Lycka till! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

szirius
7/28/10, 12:25 PM
#17

Heja, heja - visst är det terapi att få ösa ur sig, det behöver vi alla få lov tillFlört.

Jag brukar nå en punkt då jag varit nere ett tag och bara känner : nä, nu j-lar får det vara nog! Och så använder jag min frustration till att röja upp.Och efteråt känns det ju sååååå skönt.

Jag är inne i ett sånt flöde nu, några dagar har jag haft energi på kvällarna och lagat mat och fryst in, städat och grejat här hemma.För mig är det REN terapi , ett slags mentalt rensande för att hantera en svår situtaion jag bearbetar och helar.Iom att jag ordnar det yttre så förändras mitt inre, det är ett samspel.Så upplever jag det.Glad

Tuva-Lena
7/29/10, 2:53 AM
#18

DEt stämmer Szirius. Jag börjar ofta plocka med saker redan när jag är upprörd till o med. Men sedan kommer storsläggan fram och då far jag fram som en besatt - men rent blir det. Vet inte varför det är så, det är bara så skönt. Glad Städhulken som dyker upp kanske..Obestämd

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tride
7/29/10, 12:31 PM
#19

Jag brukar passa på att lägga in en omgång tvätt i maskinen.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tuva-Lena
7/29/10, 1:00 PM
#20

..bara du inte följer med själv i ilskan så.. Tyst Skrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Tride
7/29/10, 1:40 PM
#21

Det kan vara risk för det, jaFoten i munnen

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Clary
7/29/10, 9:25 PM
#22

Du har jobbat på bra Dagdrivarn så energi har du helt klart.

Jag far runt och röjer och städar när allt blir "bara för mycket" mycket blir det ju gjort……….

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

szirius
7/29/10, 9:35 PM
#23

Och sedan…ibland…tar man välbehövliga pauser!Glad

Just nu skulle ni se vårt hus.Vi har haft massa barn springandes här hela dagen.De har spelat spel på golvet, gjort egen milkshake i köket( gissa om det är klibbigt där nuTyst), in och ut med gräsiga fötter, cyklat, in igen med bruna händer i handfatet och svart tvål.Men huset LEVER.Och jag känner att…jag städar till helgen.Flört

Jag bryr mig verkligen inte ett dugg.Och detta är ett BRA tecken för mig, att kunna slappna av trots lite röra.Ja, tom tycka om det.

Bara jag vet att jag får skura till helgenTungan ute

Tuva-Lena
7/30/10, 12:56 AM
#24

Ja tänk, ibland kan lite röra faktiskt skänka bra energier också. Så är det ju, och den energi barnen avger när dom är i farten är ju vekligen härliga! Så jag tror att du gör helt rätt Szirius. Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

dagdrivarn
7/31/10, 11:56 PM
#25

Tack blir så less när det helt plödsligt tar stopp bara som nu, jag kommer ingenstans. Nu på måndag ska jag komma mig iväg och skaffa sängar, ska få hjälp att hämta hem två nya madrasser och en sängstomme samt en madrass till dottern.

Jag har gått an och fixat och donat och så helt plödsligt så är det som om man sitter fast i segt klister man kommer sig inte för att göra något och dagarna bara går och allt bara förfaller och jag blir så less :-(

Få se om orken kommer tillbaka imorgon kanske :-)

Måste ju få i ordning så att jag kan få in sängarna i sovrummet och min nya sängstomme och så måste jag ju ta kort på hur det ser ut nu!

Jag har en massa jag skulle behöva få iväg också, bla ett terrarium som jag iof nyss fick iden att göra om till växthus *ha, ha*

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Tuva-Lena
8/1/10, 1:18 AM
#26

Jag blev också less dagdrivarn, när ingen loppis ville ta emot våra grejer.. Nu står dom där i sina kartonger och skräpar lika fullt..

Vad skall man göra av sakerna? En del grejer är ju riktigt fina saker, bara att man har lessnat på dem, eller inte har plats för dom. Rynkar på näsan

Annras så tror jag att det kommer såna där vågdalar när man rensar. Man tycker att det blir segt som klister allting - kanske för att man inte tycker att det går fort nog att få ordning. Man har ju en bild inne i huvet hur det skall se ut när det är färdigt, och får man inte fram resultatet snabbt nog så tappar man gnistan lite. Det är nog naturligt att det blir så. Men du har ju verkligen kommit en lång bit på väg. Ta igen dig nån dag så kommer säkert lusten tillbaka - då poppar plötsligt idéer upp som du bara inte kan låt bli att testa. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
8/1/10, 11:52 AM
#27

#26 Lägg ut lådorna på nätet, ABC-annonser är gratis och har funkat för mig.

#23 Det är ju "färsk" röra och den är det ingen fara med Flört. Skillnad om den skulle ligga kvar i veckor. Tassar och fotspår är väl bara tecken på att det finns energi Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
Tiana
8/2/10, 6:14 PM
#28

#25 Jag skulle ta och följa energinivåerna, ibland måste man ju ta igen sig med Tungan ute 

Igår kväll och i morse passade jag på och fejade lite, en timme när jag kom hem från min lilla resa och inte kunde få ro, och i morse när jag var för trött för att ligga kvar i sängen. Ikväll däremot ska jag sova, om inte tvättstugan råkar vara ledig Oskyldig

dagdrivarn
8/3/10, 11:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Idag fick jag klart kattlådehuset också, så slipper jag ha katt-toaletten i sovrummet för allmän beskådan :-)

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

dagdrivarn
8/5/10, 1:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Nu har jag äntligen fått sovrummet nästan klart, garderoberna behöver få en genom gång och fler hyllor behövs i dem. Så har jag en del löst som måste rensas upp och hitta plats för och en massa som måste iväg på nya äventyr.

Men här kommer före och efterbild, har tagit och möblerat om också så att fotändan nu pekar mot dörren istället för att jag sover bredvid den…  ja ni ser själva…. jag har spegelvänt sängplaceringen.

Tur jag tog en bild för några veckor sedan, även om man helst inte vill visa hur bedrövligt det sett ut :-(

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

dagdrivarn
8/5/10, 1:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Och samma vinkel nu efter och med ny säng efter två veckor på soffan.

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

dagdrivarn
8/5/10, 1:32 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

En annan vinkel… från hörnet längst in och mot dörren.

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

dagdrivarn
8/5/10, 1:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Och så från huvudändan…

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Pagan
8/5/10, 1:40 AM
#34

Helt otrolig förändring. vilket driv du har. Läser inläggen här och kan ju bara gratulera och till hur fint du fått det. Skitduktigt jobbat. Anar katarsisFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
dagdrivarn
8/6/10, 9:22 PM
#35

Tack :-)

Fast det känns som om det går långsamt men iof stadigt frammåt, tre steg fram, två steg tillbaka.

Men det går ju åt rätt håll, nu börjar jag känna lite panik, en vecka tills jag börjar jobba och jag har massor kvar att göra och jag VET att det kommer att bli skit-tungt ett bra tag nu när jobbet sätter igång.

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Pagan
8/6/10, 10:01 PM
#36

Ja tiden efter semestern kan ju nästan bli som en baksmälla och ork och energi försvinner i alla måsten. Fast nu när du kommit igång så här bra och visat sådant driv så tror jag du kommer fortsätta, fast i lugnare takt kanske. Du har varit kanon duktig mitt i allt runtomkring dig så ställ inga hårda krav på dig själv. Ge dig själv en eloge och jobba på i din egen takt. Bara du själv sätter ribban och var snäll mot dig själv. Kram

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: