Annons:
Etikettofftopic
Läst 3076 ggr
Clary
2010-07-05 16:28

Ny prattråd

Den förra tråden började bli lång så vi sätter igång med en ny.

Trodde att det skulle bli lite svalare idag eftersom det var ganska mycket moln i morse men nej, solen skiner för fullt Skrattande som tur är har vi det ganska svalt inne och sovrummet har ju morgonsol så där hinner det bli riktigt bra tills det är sovdags.

Dagarna går väldigt fort, har en del pyssel med min man men till veckan kommer hans bror med sambo hit från Norge så jag får lite avlastning, det behövs verkligen.

Hoppas att alla vindar blåser åt rätt håll idag.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
piri-piri
2010-07-05 20:28
#1

Har städat kläkammaren idag trots värmen, tänk vad man samlar på sig och vad mkt kläder som aldrig används.

Har lite svårt att rensa bort kläder men fösöker tänka att har jag inte använt något på ett år så är det väl inget jag behöver behålla…..men det är svårt ibland.

Tuva-Lena
2010-07-06 03:02
#2

Jaa, det är jättesvårt piri piri! Jag vet för ajg har säkeret 30 kassar med gamla kläder som har kommit halvvägs till RK i alla fall. Dom ligger i en av bilarna och väntar på vidare transport in till stan.. SkrattandeTyst

Ja värmen håller i sig men idag blåste det rejält ute på sjön. Jag var upp till stugan men höll mig inne medan solen sken - målade taket i ett av rummen - sedan mulnade det på så då tog jag hundvoffsingen och gick på promenad. Härligt men vägen är bara damm så när det kommer en bil får jag lov att hoppa in i lövverket. Skrattande Tog en kaffetår på verandan efteråt och rensade lite i landet. Det var såå härligt på kvällskvisten! Synd bara att jag alltid får vara där ensam, men man kan inte få allt.. Tur då att jag har min trogna vän hunden. Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

JohannaMax
2010-07-06 13:43
#3

Här har det regnat i natt och i morse så jag planerade att måla inuti garderoben och göra en rensning där men nu ser vädret strålande ut så det blir en promenad istället.

Barnen är på dagis båda två och det känns konstigt och tomt. Läkaren ville att jag skulle ha lugn o ro så även lilleman är borta nu…Fem timmar tre dagar i veckan är de iväg o busar utan mig. Lille skrutten vart så stor på en gång.

Men lycka är när han kommer emot mig med ett stort leénde och armarna utsträckta när jag hämtar! Dottern däremot springer oftast i raketfart åt andra hållet…hehe. Hon vill inte lämna sina kompisar hon inte! Dagmamman har semester nu så det är dagiset som gäller o det är en massa nya kompisar och saker att utforska.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
2010-07-06 21:02
#4

Några få regnstänk kom det här under förmiddagen sen har det bara varit molnigt.

Försöker komma på vilken färg jag ska måla mitt lilla kontor i, har lite svårt att bestämma mig Skrikandes nåja, jag har tid på mig för det kan inte bli av förrens i slutet av månaden när alla gäster åkt hem. Insåg att de kommer att avlösa varandra nu ett tag. Som tur är så vet jag att vi hjälps åt med allt så därför blir det bara kul. En 40-års fest ska vi försöka vara med på om lille gubben orkar och vi kan ordna skjuss.

Garderober verkar det som de flesta av oss har svårast för att rensa ur, undrar vad det vill säga?? Nån som har någon teori?

Johanna, visst är det en underbar känsla när de små liven kommer rusande rakt i famnen Kyss

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

JohannaMax
2010-07-06 21:49
#5

Jag tycker jag rensar min garderob jämnt men jag blir aldrig nöjd…Tänkte att det kanske blir bättre om det blir lite färg i den.

I dag sov den lille kanaljen när jag kom så jag fick titta in i "sovrummet". Där låg det ett helt gäng små knoddisar o Victor hade krupit över till grannen o myst ner sig! Så gulliga o vilka underbara sovstilar!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
2010-07-07 00:49
#6

Jag kan bara tänka mig känslan av att få se alla dessa sötisar ligga och sussa! Myyysigt! Kyss

Här har det varit för varmt idag - i mitt tycke då - fastän det var mulet mest hela tiden, men fuktigt och knottigt och flugigt.. Skrikandes Jag köpte blommor på rea igår, två lådor plockade jag fulla för 100 kr. Jättefin tagetes och petunior och ett par pelargonier. Blev så fint i stugan när jag satte ner dem i rabatten och krukorna. Sjön var spegelblank så myggen var på huget också, men den glömmer jga lätt när jag får pyssla med blommorna. Glad Så även om det är liite för varmt, så visst är sommaren härlig! Tungan ute

Hoppas att du får en härlig tid framöver med dina släktingar Clary! Kyss Ditt kontor blir så spännande att få se när det är färdigt.. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
JohannaMax
2010-07-07 15:24
#7

Nu har jag fryst in en hel del rabarber men mer ska det bli. Ska ut och plocka sen igen. Nu är vi inne en stund för solen gassar nått enormt ute.

Storasyster klär ut lillebror i tomtenissedräkten och jag letar efter ett papper som är totalt omöjligt att hitta…Tror jag har letat på alla ställen, finns ju inte fler att leta på…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

PiteCarina
2010-07-07 21:54
#8

Igår var vi ned till Umeå och hälsade på min sambo. Ringde dit på morgonen och då var allt lugnt med honom, men medan vi åkte ned hann han få en till blödning.

Då vi kom till salen där han låg fick vi dock bara veta att han precis hade varit på röntgen och att vi skulle återkomma. Vi var sedan in och hälsade på honom och jag tyckte väl att han såg mer sövd ut än vad jag förväntade mig. Dagen innan hade han haft tendens att öppna ögonen enligt sköterskan, så vi hade hoppats på att han skulle kunna göra det eller visa att han hörde oss på något annat sätt.

Sedan var det en lång väntan i anhörigrummet för att få tala med neurokirurgen som aldrig höll på att dyka upp. Först då han kom fick vi veta om den andra blödningen, men att de inte kunde se om det var från samma kärl. Jag tänkte då att nu är allt kört! Nu måste han nog göra den komplicerade operationen ändå.

Idag skulle han göra en till röntgen för att se var blödningen kom ifrån. Jag råkade ringa just då han skulle till röntgen och det var vid halv två. Sköterskan skulle ringa mig då han kom tillbaka. Halv fem hade hon inte ringt så jag ringde dit. Fick då veta att han fortfarande inte kommit tillbaka. Det dröjde till strax före sju som hon ringde.

De såg på röntgen att den andra blödningen hade kommit från samma kärl och de testade att coila(?) igen enbart hålet med hjälp av röntgen och det lyckades förhoppningsvis.

Han fick dock högt tryck på hjärnan, högt blodtryck och dålig andning efteråt, men det varade inte länge. De tog en till röntgen och den såg bra ut. Det var p.g.a. oroligheterna som han var borta så länge på röntgen, men då jag pratade nu med sköterskan var allt lugnt.

Hoppas nu bara att det kommer att räcka med "coilingen", så att han slipper den komplicerade operationen, som innebär risk för hjärninfarkt!

Tuva-Lena
2010-07-08 02:34
#9

Åh kära vän, vilken pärs du går igenom Carina! jag kan bara önska dig det allra bästa och hålla tummarna för att det går bra. Måste vara hemskt också att ha honom så långt hemifrån.. Sänder dig en varm kram och mycket omtanke! Kram! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

PiteCarina
2010-07-08 22:52
#10

Tack Tuvan för kramen och omtanken! Kyss

Det blev rätt så oroligt då de på morgonen försökte att minska ned på sömnmedicinen. Därför avvaktar de med det, så att hjärnan får vila ett tag till. Har nyss ringt ned till Umeå och läget var lugnt.

Clary
2010-07-08 22:57
#11

Hoppas verkligen att allt löser sig Carina, är så jobbigt att invänta alla besked. Tänker på er, fortsätter att skicka och ger er en jättekramis

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

PiteCarina
2010-07-09 00:29
#12

#11 Tack så jättemycket Clary! Kyss Ja, den här väntan, oron och ovissheten tar på krafterna! Men nu känns det som om mer positiva vindar har börjat blåsa och jag hoppas att även du och din man känner av dem! Kramar!

Tuva-Lena
2010-07-09 00:30
#13

Ja Clary, du vet ju också hur det är att gå och invänta besked. Det tar på krafterna men konstigt nog så orkar man såna gånger. SEdan kan man bli helt slut när mardrömmen är över. Då kommer efterdyningarna och man har ingen ork kvar utan vill bara sova. Skönt att läget var stabilt ikväll Carina. Kyss Jag sänder alltid en extra tanke innan jag somnar.. Vi kanske skall gå ihop Clary? Glad

Jag gjorde hudlotion idag och hittade en ny kombination på doften - verkligen frisk och underbart fräsch, bl a använde jag eterisk olja av mandarin. Tungan ute

Ta hand om er tjejer! Skickar en varm tanke till Szirius också! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
PiteCarina
2010-07-09 00:57
#14

Ja, varma tankar och kramar även till dig szirius! Kyss

JohannaMax
2010-07-09 01:02
#15

Nämen Carina! Vad är det som har hänt? Stor kram!

Här har kokats rabarberkräm och målats garderob på kvällskvisten. Nu är garderoben precis nymålad o det ligger kläder i hela sängen…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
2010-07-09 01:10
#16

#15 Vilket läge då för att ta en lur Johanna..? Flört Va du har varit aktiv idag! Var hämtar du kafterna ifrån i den här värmen? Cool Duktig tös! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

JohannaMax
2010-07-09 01:52
#17

Ja du Tuvvis, jag känner mig totalt orkeslös o slut så jag vet i tusan vart det "rycket" kom ifrån…??

Hoppas bara att det infinner sig ett "ryck" till när garderoben torkat…Tungan ute

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
2010-07-10 22:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Ja, Tuvan visst kan vi gå ihop o skicka till Carina och till szirius också Flört

Våra gäster har åkt hem och nästa gäng kommer om en vecka, verkar som alla har tänkt sig att besöka oss den här sommaren men gårdagen var en härlig dag där vi kunde frossa i underbara växter, höll hårt i plånboken, och så besöket på Dragon Gate.

Idag har vi fixat lite i rabatten men orken har inte varit så stor, 34 grader och vindstilla på altanen och ganska kvavt. Gräsmattorna är gula så det blir till att springa med vattenkannan så att blommorna klarar sig. Ska försöka få in lite bilder på dem i morgon. Nu får ni nöja er med några bilder från Dragon Gate Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Clary
2010-07-10 22:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Och här är hon Goddess of Mercy

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

PiteCarina
2010-07-11 21:47
#20

Tack Tuvan, Clary och Johanna!

Det verkar som om alla varma tankar, kramar och healing som skickats har gett resultat! Glad

Uppväckandet av min sambo har gått bättre än förväntat de senaste dygnen, så det börjar snart vara dags för Sunderbyn att ta över. Tidigare var det sagt att han skulle väckas upp helt i Umeå, men det gäller inte längre p.g.a. colilingen, som lyckades.

Han får därför kanske komma upp till Sunderbyn redan någon dag till veckan! Det beror bl.a. på morgondagens röntgenresultat, EEG och hur han kommer att klara sig utan shunt.

Det ska bli så skönt att få honom närmare! Glad Nu blir det bara 6 mils resa dit, istället för 22 mil som det var till Umeå.

Annons:
JohannaMax
2010-07-11 21:54
#21

#20 Roligt att höra!

Här har man värmeslag…fy så varmt det är. Jag har av nån underlig anledning fått en grym baklust men det känns inte direkt som någon svalkande aktivitet…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
2010-07-11 21:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Härligt Carina med positiva nyheter. Förstår att det ska bli skönt att få honom närmare för det blir slitsamt med resorna. Fortsätter med skickandet till er alla Kyss

Varmt som bara den, vattnar och vattnar så att mina blommor ska klara sig. Liljorna kommer snart att slå ut, ska bli intressant att se vilka det är som har klarat sig. Rosorna blommar också, det känns bra att så mycket trots allt fixade flytten. I morgon kommer min ene son med 10 säckar jord till sen tror jag det ska vara lugnt på den fronten ett tag.

En bild på nyinköpet Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
2010-07-13 02:54
#23

#22 Åh en sån vacker ros Clary! PÅminner om den jag har fast den är nog inte lika "ädel" antar jag. Kyss

#20 Så skönt Carina, och underbart att det börjar gå åt rätt håll! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tride
2010-07-13 19:02
#24

Härligt att läsa, Carina! det går alltså åt rätt håll. Kyss

Här har vi fortsatt ökenhetta. Det fläktar lite i dag, och jag läser med iver alla "varningar" om åska o ösregn. Hoppas hoppas det räcker till oss också!Glad

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

JohannaMax
2010-07-13 19:26
#25

Det vart mulet i fem minuter, ett par muller o inget regn?!?!?! Jag hoppas verkligen regnet kommer, grannstan får ju…orättvist…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

PiteCarina
2010-07-13 20:52
#26

Min sambo är fortsatt nedsövd, så vi vet fortfarande inte i vilket skick han är i.

Jag var ju så glad i förrgår över att de börjat prata om att skicka upp honom till Sunderbyn redan under veckan. Men igår började de prata om att ev. skicka honom direkt till Piteå lasarett, men då fanns det inga lediga bäddar. Nu är de på väg ned till Umeå för att hämta honom, så han kommer upp till Piteå i natt! Så fr.o.m. i morgon är det bara en kvarts promenad till honom! Glad

Tride
2010-07-13 21:05
#27

Så bra, Carina. Trots allt.

Johanna, livet är orättvist. 29° inomhus. Det bästa jag är på just nu är att ligga i sängen och krama isflaskan.Skrattande Hör o läser en massa om oväder och översvämningar. Vet inte om jag skall tro på det.FlörtHär skiner solen från en klarblå himmel.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
szirius
2010-07-13 22:55
#28

Här skulle det gärna få komma lite regn nu.36 grader hade vi idag, jag sprang och spolade fötterna i iskallt vatten och hade fläkten på högsta , ändå forsade det svett på mig när jag jobbade idagRynkar på näsan.

PiteCarina
2010-07-15 00:20
#29

Idag har jag, hans döttrar + barnbarnet varit och hälsat på honom på IVA i Piteå. Han sov då vi kom, men vaknade till då han hörde våra röster. Han öppnade då ögonen och tittade på oss och det kom tårar, så han var verkligen medveten om vår närvaro.

Hans föräldrar var förbi någon timme senare, men då sov han bara, så vi lyckades pricka in då han var som mest vaken.

Vi ska förstås dit igen i morgon och hälsa på honom.

Tuva-Lena
2010-07-15 02:11
#30

Åh va skönt att höra Carina! Vilket känslosamt ögonblick just i den stunden du fick ögonkontakt med honom. Nu kommer allt att ordna sig ska du se. Många styrkekramar till er båda! Kyss

Jaa vädret ja, det har varit påfrestande. Värmen kan jag ta men alla dessa bromsar som biter en så fort man tittar ut genom dörren! Dom biter direkt, precis som den här myggen dom har i Dalarna - är det väl? När jag går mina morgonpromenader har jag alltid en liten pinne i handen som jag svingar med ovanför huvet. Blir som en propeller som tar med sig allt som befinner sig inom förbjudet område s a s.. Cool Väldigt effektiv. Ha ha.. Nu ikväll är det bara 14 grader varmt, och det var länge sen det var så kallt på kvällen. Lite kylslaget måste jag säga Tyst Man blir bortskämd med värmen. Skäms

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tride
2010-07-15 11:22
#31

Fantastisk att läsa, CArina!Glad

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tuva-Lena
2010-07-15 12:32
#32

Underbaaar morgon med hög och klar luft! Tror jag tar med lite kaffe på promenaden. Bromsen kan sprätta åt pepparn idag, och dessutom så har den nog lugnat ner sig lite nu när det inte är så varmt längre. Tungan ute

Ha en fin fin dag allihop, och varma tankar till dig och de dina Carina! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
2010-07-15 16:33
#33

Vad härligt att läsa Carina att ni fick ögonkontakt, det betyder mycket Kyss

Luften känns bättre men inget regn i sikte. Blir inte mycket gjort varken ute eller inne men det hinns nog med det också. Att sitta ute med morgonkaffet är ljuvligt, solen kommer dit efter 12 så det är några timmar där som det blir alldeles för varmt att sitta där. Blåser gör det tack o lov.

Måste komma på något till min sonhustru som fyller 40 på måndag, inte helt lätt kan jag säga Skrikandes

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

PiteCarina
2010-07-16 00:17
#34

Tack Tuva, Tride och Clary!

Ja, det kändes jättebra att vi fick kontakt och det fick vi även idag då vi var dit. Idag var han t.o.m. vaken och tittade då vi kom dit. Kände kanske på sig att vi skulle komma eftersom vi dök upp ungefär samma tid som igår?

Jag saknar så att höra hans röst, har ju inte hört den på snart 3,5 vecka, men han pratar med mig i mitt huvud!

De har nu minskat ned ytterligare på sömnmedicinen, så han är kanske ännu mer vaken då vi kommer dit i morgon?

Att han håller på att vakna upp gör mig både glad och det oroar mig. Nu är det inte bara en väntetid, som det var då han var djupare nedsövd. Det börjar närma sig den tidpunkt där vi får veta vilka men han kan ha fått. Jag ber flera gånger per dag om att han ska kunna prata igen, kunna gå, få behålla sin personlighet och sitt intellekt!

Annons:
PiteCarina
2010-07-16 12:09
#35

Jag har sovit jätteoroligt i natt, så jag måste fortsätta göra som jag gjort tidigare, att ta en dag i taget, annars kommer jag inte att orka.

Tuva-Lena
2010-07-17 02:50
#36

Ja det är nog de bästa Carina. Dina dagar är betungande just nu så gör så, en dag i taget. Jag förstår att det är din oro över hur blödningen kan ha påverkat hjärnan som gör dig sömnlös..

Har du fått höra nånting än? Håller tummarna för er och sänder en extra styrkekram! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

PiteCarina
2010-07-17 16:58
#37

#36 Tack Tuvan! Kyss

Igår beslutade de om att ta bort den sista sömnmedicinen helt, så jag hade hoppats att han skulle vara mer vaken idag under besöket, men istället var han mer trött. Han öppnade dock ögat och uppmärksammade att vi var där.

Det fattas inte så mycket innan han andas helt själv, men det går segt det här sista. Så fort han fixar andningen själv så hamnar han på Rehab och får mycket mer träning. Vänster sida verkar han ha rätt så bra rörlighet i redan nu, men höger sida har han inte rört då jag varit där. Vet inte hur det är med talet? Det märks väl först när han börjat andas helt själv?   

Det känns som om jag vill fara och besöka en gång till idag, om någon timme. Var dit redan vid tiotiden. Hans äldsta dotter och barnbarnet var dit vid halv ett.

PiteCarina
2010-07-18 00:25
#38

Det blev att jag for iväg till honom kring fyratiden. Då jag kom in på IVA så var hans föräldrar där hos honom. Jag lät dem vara ifred med honom och satte mig i anhörigrummet.

Fick veta av dem att han hade 39 i feber och var jättetrött. Han hade knappt öppnat ögat då de var där inne. Därför hade jag inte så stora förväntningar då jag sedan gick in till honom.

Jag sa till honom att jag saknade honom och kunde inte låta bli att komma en gång till idag. Då öppnade han ögonen och det kom tårar. Jag sa: "Jag älskar dig!". Då rörde han på munnen och fick sedan en hostattack. Han försökte väl säga samma tillbaka, men att det bara började att reta i halsen på honom? Jag sa att jag vet att du älskar mig och att du även älskar dina döttrar och barnbarnet.

Sedan sa jag att jag var så stolt över honom på behandlingshemmet. Att han är så duktig och att jag tror på honom. Jag sa åt honom att kämpa på och att det här fixar du.

Det kändes bättre efter det här besöket, så det var verkligen bra att jag for dit.

Ringde IVA kväll och fick veta att han under dagen hade gjort framsteg när det gäller att andas själv, så nu är kanske läkaren mer nöjd än då jag pratade med henne under första besöket idag?

Tiana
2010-07-19 15:33
#39

Många kramar till er Carina. Hoppas det fortsätter gå framåt.

Här är jag tillbaka på kontoret efter semestern. Ska jobba 8 dagar, och sen iväg på begravning. Min morbror gick bort i vecka efter ett halvårs kamp mot sin cancer. Gråter

JohannaMax
2010-07-19 17:45
#40

Stor kram till dig Carina och även dig Tiana.

Jag har sommarjobbat i dag igen. Plockat flyghavre på åkrarna…Skrattande Känner mig som 10-15 år igen.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

szirius
2010-07-19 18:30
#41

Hur har ni det i den svenska värmeböljanFlört? Här är det ju naturligt att ha så varmt.Eller, ok, jag vänjer mig aldrig vid 35 grader, då svettas jag och är mest bara matt.Men idag kändes det så himla friskt och svalt…endast 27 grader,hahaha.Så blir det när man vant sig vid värmen länge.

Vi hade regn och åska inatt, det var härligt, jag njöööt.Även om jag inte fick sova så mkt, så låg jag i mörkret och tittade på blixtarna i min kära makes trygga famn.

Vi har barnledigt just nu, sonen är hos farmor.Detta har medfört att våra rutiner ändrats rejält.Vi äter middag först vi 21-tiden, det är så himla mysigt tycker jag.Jag har oftast ingen aptit förrän på kvällen så för mig är detta perfekt!Vi lagar mat ihop på kvällen och sätter oss sen ofta framför en film Skämsoch äter. Att inte behöva stressa fram nån mat direkt efter jobbet är ljuvligt.Jag skulle vilja behålla detta, men sonen behöver ju mat vid 17-18-tiden och det känns viktigt att man sitter tillsammans iaf en gång ordentligt varje dag och pratar….ja, detta får vi fundera över.

Här är det nedräkning, jag får 3 veckors semester om två veckorGlad.Jag hoppas att jag ska hinna njuuuta och inte bli stressad av alla man ska hinna träffa och alla resor hit och dit.Samtidigt tycker jag att det är skönt att komma bort lite…nu jobbar jag ju hemifrån också, så ibland lämnar jag inte hemmet på flera dagar.Obestämd

Nu ska jag packa ihop och göra mig redo för kvällens danspass.Glad

Annons:
PiteCarina
2010-07-20 22:10
#42

Tack Tiana och Johanna!Kyss

Nu har det verkligen gått framåt med andningen! Glad Igår kunde han andas själv fem timmar som längst. Idag hade han andats själv iallafall från nio till halv fem, då jag for därifrån. Vet inte om han fortfarande andas själv, eller om han har behövt hjälp med den? Han har även verkat mer vaken de här två dagarna.

Nu tycker iallafall jag att det börjar vara dags för Rehab, eftersom man på en av dessa avdelningar inte behöver kunna andas själv riktigt hela tiden! Men de vill kanske invänta resultatet av odlingarna först?

Clary
2010-07-20 22:58
#43

Så glad jag blir att höra att det går framåt Carina, verkligen härligt Kyss

Har våra kära vänner här så det blir inte någon tid över att sitta vid datorn men gu så roligt att ha dem hos oss. I morgon bär det av till Åland en sväng bara för att det är kul Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
2010-07-21 00:50
#44

Underbara nyheter Carina! Måste kännas skönt för dig att få en liten andhämtning också. Konstigt nog, eller hur jag skall uttrycka det, så tänkte jag på dig och din sambos kamp igår när jag hittade en liten fågelunge som höll på att bli myrornas rov. Jag räddade den förstås, men en tanke om hur skört livet är for igenom mig, och hur din sambo samtidigt kämpar för sitt liv.. Stor som liten.. Obestämd

Härliga vackra Åland Clary! Hoppas att du har får en skön dag imorgon. Jag glömmer aldrig Åland och "grindpojken" som öppnade grinden till campingplatsen, när jag och mina föräldrar skulle campa där. Vi gav honom 25 penni, på den tiden ganska mycket pengar för en liten pojk antar jag, och pojken sa: "Dack" Skrattande Tror jag var 10 år då.. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tride
2010-07-22 16:39
#45

Om ni ser nåt regn nånstans, skicka det hitåt! Tack på förhand! från en torrboll. Skrattande

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Clary
2010-07-22 16:44
#46

Jag har regn hos mig Skrattande men vill gärna behålla det ett tag till så kanske den gula gräsmattan har en chans att bli grön igen.

En härlig tur hade vi igår, Eckerölinjens buffé är så himla god, frossade i massor av lax bl.a. Vädret var också precis lagom Flört

Man har varit här och tagit bort mossan på taket så jag måste sopa rent på altanen men väntar nog tills regnet upphört. Får bli lite städning istället eller nåt

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tiana
2010-07-22 16:47
#47

Håller med Tride! Här var det lite moln innan, men det sprack upp igen. Jag som hann önska mig ett riktigt ösregn! Sen får det gärna bli varmare igen ;)

PiteCarina
2010-07-22 19:19
#48

Jag vaknade av åskan vid sjutiden på morgonen, men låg och drog mig till nio. Det kom en rejäl regnskur vid elvatiden och jag tyckte mig höra åskan även då. Mulet och en del regn har det varit även senare under dagen.

Min syster följde med till IVA nu i afton. Han var vaken och lyssnade på Queen då vi kom. Sköterskan hade just satt igång skivan. Han tittade på oss och tryckte våra händer.

Andningen har verkligen kommit igång. Han har andats själv sedan halv tio igår morse, utan hjälp av respirator! Hoppas nu att han även kommer att slippa febern! De har bytt ut alla slangar ifall det skulle ha varit bakterier i dem och de har tagit odlingar på dessa. I morse hade han 38.3 och nu hade han strax under 37. Förhoppningsvis ska febern ge med sig nu?

Igår då jag var där så rörde han några gånger på höger fot. Idag sa sköterskan att hon tyckte att han hade sträckt höger armbåge lite.

Annons:
Tuva-Lena
2010-07-23 02:16
#49

#48 Åh så roligt att höra! Kyss Hur känner du dig nu då Carina? Jag förstår att du måste känna dig sliten som har levt under en sån press en längre tid..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tride
2010-07-24 21:40
#50

Det regnar!!!!Skrattande Det blir blött!Tungan ute

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tuva-Lena
2010-07-24 23:45
#51

Härligt Tride! Dags att göra fast cykeln då. Hörde att ni skulle få rejält med vatten över er! Skrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tride
2010-07-25 00:21
#52

Ja, snart får vi börja bygga båtar här.Flört

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Clary
2010-07-25 07:11
#53

Regnet har kommit till oss också. Började lite smått igårkväll och har ökat under natten. Smög ut med min kaffekopp och sniffade på den rentvättade luften. Blommor och gräs njuter Skrattande Få se hur länge man gläds åt att det regnar Foten i munnen

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tride
2010-07-25 13:17
#54

Det får regna i tre dagar, tänkte jag. Men i dag har det redan slutat, även om det fortfarande är disigt. Skönt att det blivit svalare.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tiana
2010-07-25 13:21
#55

Här kom det också ett rejält regn igår, det var verkligen välbehövligt! Typiskt npg hade jag bokat in att kolla upp lite hemlösa katter igår, så det var bara att smyga omkring i regnet Cool

Fick en del foton och har vidare befordrat dem till de ansvariga i ärendet, så min del är fixad. Idag är det en lat dag, då jag inte har något inbokat!

Annons:
Tuva-Lena
2010-07-26 02:27
#56

Har regnat hela dagen idag - underbart tycker jag, en mellandag då man får lite gjort inomhus alltså. Fick till o med sätta på värmepumpen ikväll! Va?! Men det var bara 11 grader varmt ute under dagen så..

I alla fall så har jag röjt på vínden idag. Alla saker jag sparade vid sista rensingen i höstas har fått sig en genomgång. I höstas slängde jag skräp, idag samlade jag ihop loppisgrejer. De blev åtta kartonger mina vänner! Har fortfarande några meter kvar in till väggen så det blir säkert mer. Tyst

Jag tänker på den känsla jag har i kroppen när all grejer är sålda, och alla gamla kläder är hos RK - vilken lättnad! Tungan ute

Nån som vill ha en bil förresten…? Foten i munnen

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tiana
2010-07-26 17:25
#57

Fick äntligen upp mina nya gardiner igår, de har bara väntat en halv evighet på att jag ska få tummen ur. Men nu är de uppe och jag fick till och med tyg över för en matchande kudde i soffan.

Är i full färd med att packa, städa och dona. Ska flyga iväg till en begravning om ett par dagar och tycker mest att jag beter mig som om det vore min egen… Vill helt plötsligt fixa allt! Men det är nog mitt sätt att hantera det hela misstänker jag.

Tride
2010-07-26 17:36
#58

Har gått en lång promenad i skogen Skrattande- den första på flera veckor, eftersom det varit för hett att ens tänka på att gå längre än till ytterdörren. Det var skönt men lite sorgligt också. Blåbären var små och torra, och riset rostbrunt. Det lyste så vackert mellan klipporna och träden, men det var trist att se hur de bär som skulle vara sommarens rika blåbärsskörd hängde torra och och små på kvistarna. Gråter

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

PiteCarina
2010-07-26 23:04
#59

#49 Tuvan, ja jag är rätt så sliten.

Han har fortfarande feber, men det verkar ändå som om han får komma till Rehab i morgon! Glad De har hittat bakterier i en slang som de bytt ut, så nu hoppas jag att han snart blir kvitt infektioner! De har plockat bort kanylen från halsen idag eftersom han andats så bra de senaste dygnen! Glad

Tiana
2010-07-26 23:10
#60

Så härligt att höra Carina!

Tuva-Lena
2010-07-27 01:02
#61

Underbart Carina! Kyss

Jag förstår dig Tride, det är så trist när naturen far så illa av torkan, men nu har ni väl fått regn - och mer är på väg hörde jag. Dom kan nog hämta sig om vi hjälper till lite vi också. Flört

Va energisk du är Tiana! Men roligt med nåt nytt i hemmet, det är det alltid. Jobbiga dagar du har framför dig också Gråter - jättetrist och jobbigt med begravningar..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tride
2010-07-27 01:18
#62

Tror tyvärr inte att blåbären kan hämta sig.De har torkat in istf mognat. Regn har vi fått och det lär komma mer.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
Clary
2010-07-27 11:29
#63

Nu har det tydligen regnat klart, ett väldigt fint regn kom det i morse men nu ser det ut som det är över för den här gången.

Skönt Carina att det blir små framsteg, det betyder så mycket. Ju snabbare han kan få komma till rehab desto bättre och blir han nu av med infektionen så är det toppen. Försök komma ihåg att ta hand om dig själv (ska jag säga Skäms) det är jätteviktigt.

Några bär lär det inte bli i närområdet, det man kan hoppas på är väl att svampen ska vakna till liv så höstens aktiviteter är räddade Flört

Härligt Tuvan att du är igång med vinden, visst går det lättare andra svängen?

Tiana, märkligt hur man reagerar på olika saker. Begravningar är tuffa och jag kan förstå städrycket. Jag får sådana när jag är arg….

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

PiteCarina
2010-07-28 01:00
#64

Vid lunchtid idag hamnade han på Rehab. Han verkade lite trött då vi var förbi. Det har förstås varit mycket för honom idag med allt vad avdelningsbytet innebar, men det känns skönt att ha honom på Rehab! Glad

Pratade med hans sköterska och hon hade både tråkiga och goda nyheter. Han har feber igen, 37,9. Men han har sagt ett ord till sköterskan: "Jo"! Glad Då hade nog hans äldsta dotter rätt då hon tyckte att han sa "Va" då hon var och hälsade på idag?

Tiana
2010-07-28 12:33
#65

Så härligt att höra Carina! Många kramar till er alla!

Imorgon vid den hör tiden är jag faktiskt med uppe i norrland. Landar i Luleå kl tio och däifrån hämtar släktingarna oss. 250 km bilfärd in till finland väntar sen…

PiteCarina
2010-07-28 19:12
#66

Min sambo satt i rullstolen då vi hälsade på honom idag. Det var första gången han satt i den, igår orkade han inte. Han sa "Ja", "Nej" och "Inte än" till sjukgymnasten. Det var de första orden, om än lite svagt, som jag hört från honom på lite drygt fem veckor. Vad jag har saknat att höra hans röst!

Clary
2010-07-28 23:03
#67

Det går framåt Carina, kan tänka mig att du njöt av att höra hans röst igen. Är så roligt att komma in här och se att det blir framssteg, ett lass strykekramar till dig för du behöver dem när värsta nervspänningen börjar släppa.

Här har vi fått besök igen, bara trevligt och gubben min får nån att surra gamla minnen med. De har varit kompisar i 35-40 år så de har en del att prata om. I morgon åker vi in till Uppsala och passar på att handla.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

PiteCarina
2010-07-29 00:24
#68

Tack Clary, ja det var underbart att få höra hans röst igen! Glad Hoppas nu att han även kommer igång med högra sidan av kroppen!

"Piteå Dansar och Ler" har startat fr.o.m. idag och det är party hos grannarna under oss! Önskar att de far ut på stan snarast!

Tuva-Lena
2010-07-29 02:48
#69

#63 Jaja mensan, det går lättare andra svängen, coh den tredje kommer nog också i sinom tid. Då blir det kanske mina gamla skolböcker…. får se.. Tyst Jag sparade i alla fall farmors fina muff, hennes väckarklocka och farfars snusdosa.. Kyss Jag älskade ju dom där människorna.

#66 Så roliga nyheter Carina! Jag gläds verkligen med dig och att en sten har lättat ifrån ditt hjärta förstår jag! Kyss Dom varmaste krya-på-dig-tankar till din sambo!

Oj vilken färd Tiana! Så du har släktingar i Finland? Finns det inget flyg närmare..? Sannerligen en besvärlig överfart för att komma till din familj.. Foten i munnen

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
PiteCarina
2010-08-01 23:18
#70

#69 Tack Tuvan! Ja, jag var väldigt lättad och glad i onsdags då jag skrev. Tyvärr hade jag väl lite för höga förväntningar inför torsdagens besök, så jag blev rätt så besviken över att han låg ned och inte sa någonting alls då. Men det kan ju inte ske stora framsteg varje dag.

#67 Clary, jag förstår nu vad du menar med "när värsta nervspänningarna börjar släppa". Jag har varit så slut de senaste dagarna. Jag som skulle rensa i källarförrådet i veckan har knappt orkat med det dagliga.

Men nu har det hänt någonting positivt igen och genast har jag mer energi och är mer hoppfull! Fick idag veta av sköterskan att han hade suttit uppe i rullstolen i fem timmar igår kväll! Han ville se friidrotten klart och "vägrade" lägga sig! Flört Han ska se den även ikväll! Glad

Tiana
2010-08-02 01:40
#71

Jag är tillbaka i verkligheten nu. Det var verkligen ett prov att resa så här mycket på bara några dagar.

Min morbror har det bra nu, ligger begravd i sin fars famn (dvs samma ställe men 57 år senare) och min moster har bokat sin viloplats bredvid redan. Ingen kan ta platsen säger hon, som gifte sig 18 år gammal och nu, över 35 år senare blir änka. Min morbror blev bara 63 år.

Livet går vidare. Nu ska vi bara landa i vissheten om att min moster klarar sig framåt. Även min gamla mormor mår efter omständigheterna bra.

Kram på er alla, ville bara säga hej innan jag stupar i säng!

PiteCarina
2010-08-02 11:55
#72

#71 Kram på dig Tiana!

Clary
2010-08-02 22:34
#73

Varm kramis Tiana Kyss

Laddar upp för nästa släktbesök, det ser jag kanske inte fram emot så mycket för egen del men vet att gubben min kommer att ha trevligt så det blir ok. Har ju min tripp ner till Ullared nästa vecka att se fram mot, inte så mycket för shoppingen utan tid att spendera med min väninna i lugn och ro. Sen ska vi ta en avstickare och hälsa på Abbis och titta på alla hennes fina saker, det ska bli så roligt för det har jag varit sugen på länge. Du bjuder väl på en fika Abbis Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
2010-08-03 02:54
#74

#71 Varma tankar till dig och din familj Tiana! Fy va jobbigt det är när människor blir ensamma, man lider så med dem! Ändå är det bara sorgen som verkligen kan läka deras sår ..

#73 Låter kul Clary! Tungan ute Jag har aldrig varit i Ullared men hört talas om det, köer utanför innan man kommer in, eller..? Kanske har blivit bättre med åren.

Du skall få ett uppdrag av oss här på sajten Clary: Köp det mest onödiga du kan tänka dig till ditt hem.. Fota det och lägg sedan in en bild här på forumet. Under tiden funderar vi andra vad vi kan komplettera med, sedan kan vi göra en tävling där vi försöker komma på den mest onödiga pryl vi har köpt till våra hem! Skrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
2010-08-03 08:53
#75

# 75 Förra året när vi var ner var det inte några köer. Det gäller att välja rätt tid dvs strax före lön o barnbidrag osv och hoppas på att det är en solig dag så alla andra är och badar Flört annars kan det tydligen vara ganska häftigt. Jag hoppas att det inte ska vara smockat med folk för bland det värsta jag vet är att köa.

Vilket uppdrag du ger mig Förvånad ska se vad jag kan hitta för galet för i mina ögon finns det säkert massor Skrattande

Klockan 11 idag dyker våra norska gäster upp så jag får väl ta nåt varv med snabeldraken, han är en hungrig typ Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tride
2010-08-03 12:04
#76

Hejsan. Jag har haft problem med inloggningen på sajten. ObestämdNågon annan som också haft svårt att logga in? Har också försökt byta Avatar så alla skall få se mitt tjusiga nylle på ett nytt sätt.Skrattande Men det har inte fungerat.Rynkar på näsan

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
Tuva-Lena
2010-08-03 14:30
#77

Kuuul Clary! Tungan ute Ja det lär ju finnas en del att onödigheter på dyl ställen. Jga brukar åka till Rusta jag, och där hittar man än det ena efter det andra som är fullständigt överflödigt. Igår hittade jag en "tåspretare" i Homeshopping katalogen - som skulle vara bra för att avlasta fötterna..? Hmmm.. Obestämd

Det är sååå segt på iFokus nu Tride, alla inlägg tar en evighet att få iväg, speciellt om man har en bild med oxå-- Det var ju det man skulle fixa när vi vann "Fackelkampen" - en ny och effektivare server. Det är alltså i servern alla meddelanden fastnar Tride, den orkar inte med belastningen. Foten i munnen

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tride
2010-08-03 19:41
#78

Hmmm.Tungan ute

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Pagan
2010-08-04 03:23
#79

77 kul uppdrag till Clary, det blir klurigt. Såg tofflorna, flex slippersTungan ute i rosa fluff dröm oxå.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tiana
2010-08-04 11:56
#80

Och jag som har trott att det är min dator som är seg…

PiteCarina
2010-08-05 00:59
#81

Idag hade vi målmöte, där min sambo, jag, hans föräldrar, sjukgymnast, arbetsterapeut, sjuksköterskor och kurator träffades och satte upp huvudmål och första delmål för hans rehabilitering. Känns bra att dela upp i delmål, det kan kännas så övermäktigt annars. Om två veckor ska vi träffas igen.

Fick under mötet även veta att det skickats en remiss till Rehab i Sunderbyn. Där finns det mer kompetens och resurser för hans rehabilitering. Känns trist att få honom längre bort, men man vill ju att han ska ha de bästa rehabiliteringsförutsättningarna. Han måste dock ha kommit en bit till i rehabiliteringen innan han kan fara dit.

Idag hade han för första gången fått stå på benen med hjälp av en vippbräda(?) och hade klarat sju minuter. Det var tydligen bra enligt sköterskan?

Pagan
2010-08-05 01:36
#82

Kram på dig Carina. Lite positivitet anar jag ju här, del mål, rehab och ser jag till dina tidigare inlägg så har det ju gått klart framåt. Skulle tro att du är helt slut av oro och allt runtomkring. Jag tänder ett ljus och sänder dig mina varmaste tankar här och nu. Hoppas att du kan se lite ljusare på allt under den närmaste tiden. Du måste få god sömn och äta ordentligt för att orka. Du är också viktig vet du.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tiana
2010-08-05 23:00
#83

Är så glad just nu, utan anledning egentligen. Kanske bara en motreaktion till alla känslor som farit runt i mig de senaste veckorna. Skrattande

Annons:
Pagan
2010-08-05 23:26
#84

Vilken underbar känsla Tiana, håll fast vid den läääänge!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
2010-08-06 00:29
#85

Mmm, det måste kännas härligt Carina, en lättnad både för kropp o själ. Tänk ändå att han har klarat krisen! Och nu står han på benen! Skickar lite extra styrka jag också. KyssGlad

Ja nästan så jag blir lite avis Tiana- men jag missunnnar dig inte. Kyss Försök att suga på den känslan så länge det går! Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

PiteCarina
2010-08-06 00:47
#86

Tack Pagan och Tuvan! Kyss

Jag har aldrig sett min sambo, efter blödningen, vara så optimistisk som idag! Glad Han log flera gånger, både med mun och ögon. Då jag sa att han var duktig igår som klarade av att stå 7 minuter med vippbrädan, svarade han. "Idag stod jag åtta minuter!" och såg så stolt ut. Jag hoppas och tror att han nu känner sig än mer motiverad att kämpa på, nu när han har siktet på det första delmålet?

Idag var även första gången som han svarade "Hej då!" då vi skulle fara därifrån! Glad

Så idag har varit en lyckodag trots en sjukhusräkning på 1700:- och ett brev från FK om att det första läkarintyget behöver kompletteras innan de kan ta beslut om jag har rätt till ersättning.

Pagan
2010-08-06 01:42
#87

#86 skit i kvadrat. Allt det praktiska ovanpå allt annat. men försök suga på gobitarna och ge dig själv en eloge för att du orkar. Cyberkramar i massor. Tänker på dig

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
2010-08-06 11:41
#88

Jag ler när jag läser ditt inlägg Carina - vilken underbar redogörelse av en människa som vill börja om på nytt! Det verkar som han är oerhört tacksam för att ha fått en ny chans, att han uppskattar livet enormt mycket. Han ser möjligheterna istället för motgångarna och dte brukar vara ett gott tecken. Glad

Många "varmisar" till er båda!

#87 Kramis till dig också "älvan"! Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

PiteCarina
2010-08-09 00:20
#89

#88 Tack Tuvan! I förrgår var han trött då vi var förbi, men jag fick sedan veta av sköterskan att det berodde på att han hade kämpat på bra under sjukgymnastiken.

Igår var han dock lite mer nedstämd, men idag var han mer harmonisk igen. Sköterskan berättade för oss att han berättat för henne vad han jobbat med, då korrigerade han henne: "Jobbar", så han verkar vara inställd på att komma tillbaka till jobbet.

Pratade nyss med hans mamma och hon berättade att han idag hade sagt vad klockan var då hon frågade om han såg väggklockan från sängen.

Idag har jag varit på tre intressanta föreläsningar om kraniosakral terapi av Jörgen Tranberg. Är nyfiken på att testa en sådan behandling nu på Noliamässan.

szirius
2010-08-09 02:08
#90

#89 Min son gick kranosakrial terapi för hans spädbarnsreflexer och han blev mkt bättre på kort tid :).Så det rekommenderar jag varmt.

Annons:
Tuva-Lena
2010-08-11 02:28
#91

Kul att testa nya grejer Carina! Jag har en medlem på AB som är hemma på sånt, dessvärre besöker hon sidan ganska sällan - har väl fullt upp med behandlingar antar jag.. Obestämd

Just nu går jag en kurs i estetisk akupunktur. Fick prova behandlingen själv idag och jag somnade!Oskyldig Det var så skööönt! Den här behandlingen är egentligen en ansiktsbehandling men även övriga kroppen påverkas. Man får en avslappnande nack-och ansiktsmassage till att börja med - och fotmassage - sedan sätter man nålarna. Tänk er, jag såg ut som en nåldyna i ansiktet, ändå somnade jag som ett barn. Skrattande

Nu har jag avsagt mig värdskapet på AB så då får jag mer tid att vara här inne. Skönt! Cool

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tiana
2010-08-13 12:35
#92

Nu har jag en nyliten kise som inneboende Skrattande Hon har inget namn ännu, men kom med sina ungar till en familj som har matat dem över sommaren. Nu får hon bo hos mig tills kastrering är gjord och nytt hem ordnat.

Jag får höra protestsågen vargång jag går in i köket, annars är hon tyst. Hon fräser inte ens! Och jag har redan fått klia henne på huvudet. Protestsången ökade i styrka, men hon satt kvar.

"Mjähauu, mjauu, miii, mii, uuu, uiii" Fick ett förslag att söpa henne till Carmen tack vare sången Skrattande

Clary
2010-08-13 20:21
#93

Låter som du haft det riktigt skönt Tuvan, hoppas jag får tid till lite kursverksamhet också, längtar efter det.

Carmen låter som ett passande namn på din nya kisse, Tiana Skrattande

Måste ta tag i dammråttor och diverse annat här hemma nu, märks att vi haft mycket folk här och att jag varit borta några dar. Det är då jag är väldigt glad över att vi flyttade hit så det inte är så mycket att städa

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
2010-08-14 00:11
#94

Du är en ängel Tiana! Tänk att människor är så oansvariga när det gäller katter - som är såna ljuvliga varelser. Kyss Min kisse låg i sången hos mig inatt och dom nätterna sover jag alltid extra gott. Han är så jättego när han är på det humöret. Känns tryggt på nåt sätt när han ligger där nere vid fötterna..

Ja Clary, man lever upp när man får lära sig nya saker. Kunde jag så skulle jag kursa jämt med nånting. Just nu skulle jag vilja gå en keramikkurs till hösten men jag hittar ingen i stan. Gråter Kanske abbis kan fixa en online kurs för oss..? Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tiana
2010-08-15 21:07
#95

Har haft en riktigt bra och avkopplande helg. Tyvärr kommer ångesten krypande nu för i veckan kommer jag få besked om jag kommer att få stanna på jobbet eller få sparken.

Just nu har jag god lust att sjukskriva mig, men det är nog lika bra att ta tjuren vid hornen…

Tuva-Lena
2010-08-16 01:56
#96

#95 Usch Tiana, jag förstår din vånda och många sjukskriver sig som inte orkar med pressen. Det är en fruktansvärt sits att befinna sig i, att inte veta vad som kommer.. Gråter Så var det på mitt sista jobb också - som anställd. Nästan ett år av vånda och nedskärningar innan allt gick i graven. Fy va jobbigt!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tiana
2010-08-16 12:06
#97

Ja, jag har ju väntat på besked i ett halvår nu, så jag hoppas verkligen det kommer. Annars tar jag banne mig och säger upp mig. Inte roligt att vänta längre. Nu är jag faktiskt arg, och det är sällan jag blir det.

Annons:
Tuva-Lena
2010-08-16 21:05
#98

Nej nej gör inte det. Försök att hålla ut. Det finns ju någon försäkring som omfattar alla anställda - trygghetsförsäkring tror jag den heter, som hjälper er att skapa en ny tillvaro om ni skulle mista jobben. Du får utbildning, bidrag m m för att komma igång på ny kula. Men jag förstår att krafterna börjar sina.. Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tiana
2010-08-16 21:27
#99

Tack Tuvan! Vi hann faktiskt inte med det idag, men jag har lovats besked imorgon. Gäller bara att bita ihop till dess och tänka på annat.

Tuva-Lena
2010-08-17 02:39
#100

Jag håller tummarna och tänker på dig.. Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: