Annons:
Etiketttänkvärda-ord
Läst 3603 ggr
Clary
2010-06-27 10:13

Hemmets personliga karaktär

Hemmet visar vem du är, inte vem du borde vara

Jill Robinson

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
JohannaMax
2010-06-27 12:40
#1

Stämmer så bra!!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Pagan
2010-06-27 22:53
#2

jamen visst så är det ju. På gott och ontTungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
2010-06-29 11:45
#3

En sanning med modifikation kanske för det beror på vem man lever med. Bodde jag ensam så skulle det aldrig ligga verktyg innanför dörren … Skrattande ha ha..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

JohannaMax
2010-06-29 14:28
#4

#3 Där har du en poäng Tuvvis!!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
2010-06-30 09:55
#5

Vi får väl ändra på hennes ord då och skriva "Hemmet visar vem ni är, inte vilka ni borde vara" Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
2010-07-02 00:54
#6

Näe inte det heller för hemmet visar inte vem jag är när verktygen ligger vid dörren! Skrattande men du, jag förstår poängen och visst är det så.  Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
piri-piri
2010-07-03 20:12
#7

Det kan ju bli ett litet problem om man är två och den ena gillar rena ytor och den andra är lite av en samlare……….ja som ni förstår så är det lite så hemma hos oss. Jag vill inte ha så mkt omkring mig men det vill min sambo så…….det gäller att kompromissa.

szirius
2010-07-12 18:17
#8

kompromiss…det är ett annat ord för äktenskap, hahahaFlört.Det är tur att kärleken är starkare än att alltid  få sin vilja igenom.Tungan uteMen nån gång skulle ju inte skadaOskyldig

Tuva-Lena
2010-07-13 02:41
#9

..mina kompromisser ser ut så här: Igår kväll gjorde jag rent i badrummet, skinande rent och luktade gott. Idag var handfatet svart av olja och gamla växtdelar.. Skrikandes Vad göra..?Foten i munnen

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
2010-07-13 22:32
#10

#9 Ge honom städgrejorna och be honom återställa handfatet som det såg ut när han kom in i badrummet. Fungerar på barn så varför inte prova Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
2010-07-15 01:15
#11

Bra idé Clary! Att jag inte har tänkt på det tidigare! FörvånadSkrikandes Jag inser att jag har varit för släpphänt i många många år, men nu j*lar i den skall här bli andra bullar! Skrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Pagan
2010-07-15 02:49
#12

en - kanske t.o.m två av de 4 grundstenarna……Flört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

szirius
2010-07-18 03:36
#13

Det här kommer nog låta underligt, men vet ni vad, jag har lärt mig något: att tycka om min mans skägghår från rakningen som alltid finns kvar i handfatetFlört.I många, många år blev jag superirriterad och jag försökt på alla världens sätt att få honom att skölja ur ordentligt efter sig, utan gott resultat.Nu lyckas jag faktist helt höja mig över det, se det extremt lilla problemet det faktiskt är - det tar 5 sekunder för mig att skölja ur det - och alltid när jag gör det så tackar jag för att jag har en man i mitt liv som jag älskar och att vi fortfarande har det så bra, efter 11 år tillsammans.

Det finns större problem i livet än att bråka om skäggstrån i handfatet - dessutom stjäl det min energi och gör mig på dåligt humör.

Fast Tuvis. du har visst liiiite större problem med din samlar/nersmutsarkarlFlörtTyst.Man måste se när gränsen når dit, där han faktiskt inte respekterar digFörvånad.Ren nonchalans är inte kärlek.Kyss

Annons:
Tuva-Lena
2010-07-18 15:24
#14

#13 Ha ha, ja att hans skäggstrån skulle vara ett bevis på hans kärlek kan jag inte ta till mig - dessvärre. Skrattande Nej, det får man nog visa på annat sätt först. Annars förstår jag känslan Szirius, jag var tillsammans med en snarkgubbe i min ungdom. Störde min nattsömn ständigt och jämnt, men sedan insåg jag att hans snarkningar också gav mig den där nattliga tryggheten som gjorde att jag kunde slappna av, så efter det var det aldrig några problem. "Ha man häle hunn så får man häle rompa" som vi säger här.. Skrattande

Måste kännas underbart att känna så efter 11 år tillsammans.. Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
2010-07-18 15:25
#15

..måste bara tillägga: Hemmets personliga karaktär heter tråden, och vad är mer personligt än en "gubbe" som sätter sin personliga prägel på det? med måtta då förstås.. Tyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

asvensso
2010-07-21 16:50
#16

Jag har ganska mycket prylar och trivs med det.

Mitt hem reflekterar nog min privatperson i sa fall. Definitivt inte mitt professionella liv for dar ar det ordning och reda. Darfor ar det knepigt att dra slutsatser om folks liv och personligheter om man bara ser deras hem, speciellt om de delar med nagon. Jag jobbar ca 50h i veckan sa yrkeslivet ar en stor del.

Sedan har ju alla olika saker de prioriterar. Hos mig kan det fa vara lite damm ibland om jag har manga jarn i elden, men for mig ar det en doddssynd att ha en tradgard och lata den forfalla med mossiga grasmattor, orensade rabatter och uttorkade blommor.

Tuva-Lena
2010-07-22 02:25
#17

Visst är det så! Och kanske är det orsaken till min "slarviga" sambos leverne också, som har ett ansvarsfullt arbete. Fast va' då, lite ansvar kan han väl känna för hur det ser ut hemma också. Obestämd

Håller med dig ang trädgården, och det allra värsta jag ser är när man inte sköter om planteringarna på kyrkogårdar. Buskiga, övergivna gravar ser inte trevligt ut. En liten blomma kan man väl ändå kosta på sina anhöriga..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

szirius
2010-08-01 03:10
#18

den här sommaren har min trädgård inte fått så mkt omtanke som vanligtRynkar på näsan.Det har helt enkelt varit för HETT för att kunna jobba där…

Mossa i gräsmattan gör mig dock inget, den är så mjuk och härligFlört

Clary
2010-08-01 11:43
#19

#17 En av anledningarna till att jag inte ska ha någon grav, blommorna vill jag ha nu medans jag lever Flört

Mossa i gräsmattan gör inte heller mig nåt. Nu har vi inte det problemet eftersom det är väldigt lite gräsmatta här. Det som finns består mest av klöver och så kommer det lite tusenskönor, helt ok.

Delat ansvar för hemmet är väl vad man strävar efter, båda ska ju trivas och hämta energi där.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Upp till toppen
Annons: